فوق تخصص گوش حلق و بینی در اصفهان-یارا مشاور

تفاوتی که بین بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد، در میزان ضخامت پوست و غضروف بینی است. بینی که دارای پوست ضخیم و غضروف ضعیف و نازکی است را بینی گوشتی می‌نامند در مقابل در صورتی که بینی استخوانی، پوستی نازک و غضروفی محکم دارد. در بینی های گوشتی هدف اصلی باریکتر کردن نیمه تحتانی بینی و شکل دهی مطلوب به ناحیه نوک و پره های بینی است. بدین منظور ساختار غضروفی بینی با استفاده از غضروف تیغه میانی بینی همان شخص تقویت می شود تا با اعمال فشار بر روی پوست ضخیم و چرب آن، بینی شکل مطلوب تر گرفته و باریک تر شود. در این بینی ها باید سعی کرد تا حد امکان از برداشتن زیاد غضروف و استخوان اجتناب کرد و برداشتن آنها فقط در موارد وجود قوز بینی انجام می شود. مدت زمانی که جراحی بینی ، به طول می انجامد بستگی به میزان پیچیدگی جراحی بینی دارد اما معمولا به ۱ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد.

  • این متخصصان در هر دو زمینه درمان پزشکی و جراحی جهت درمان کم شنوایی، عفونت گوش، اختلالات تعادلی، صدا دادن گوش و برخی از اختلالات جمجمه ای تخصص کسب میکنند.
  • جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش حلق بینی به بیماریهای حنجره، سینوسها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد.
  • هنگامی که امواج صوتی وارد گوش می شوند، به پرده گوش برخورد می کنند که در پاسخ به لرزش می افتد و…
  • مراجعه به پزشک عمومی اغلب می تواند در درمان مشکلات جزئی مربوط به گوش، بینی و حلق موثر باشد و در صورتی که عفونت سینوسی، عفونت گوش یا گلودرد کوتاه مدت داشته باشید، به شما کمک کند.

پیچیدگی جراحی و میزان تخصص و تجربه‌ی جراح گوش حلق و بینی می‌توانند روی هزینه‌ی عمل تأثیر بگذارند. در نظام‌های تحصیلی متفاوت ممکن است مدت دوره متفاوت باشد اما در آمریکا و نظامهای تحصیلی تابع آن دانشجو پس از گذراندن دوره دکترای عمومی یکسال رزیدنتی جراحی عمومی و چهار سال رزیدنتی جراحی گوش ، گلو، بینی و سر و گردن را سپری می‌نماید. جراحی زیبایی بینی در دوره قاعدگی ، اشکالی ندارد اما بهتر است بانوان پس از اتمام این دوره اقدام به انجام جراحی بینی کنند. جراح بینی ، به بیمار تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی ، اجازه استفاده از عینک آفتابی و طبی را نمی دهد زیرا ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود. بهتر است بدانید که جراحی زیبایی بینی بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی انجام می شود این تقسیم بندی را جراحان بینی بر اساس ویژگی هایی که بینی دارد انجام داده اند.

ویدئو مقایسه تزریق ژل، بوتاکس و چربی توسط دکتر علی میقانی

کودکان – برخی بیماری‌های گوش، حلق و بینی مادرزادی هستند و باید در سنین پایین درمان شوند. درمان‌ها طیف وسیعی دارند و شامل کاشت حلزون و دیگر دستگاه‌های شنوایی قابل کاشت، جراحی سر و گردن و درمان بیماری‌های نادر از جمله آرترزی کوآن (انسداد پشت مسیر بینی توسط استخوان یا بافت) هستند. در صورتیکه جراحی توسط بهترین متخصص گوش حلق بینی و باتجربه انجام شود احتمال این عوارض به حداقل می رسد. یکی از تخصصهای مهم دستیاری پزشکی که با راه هوایی و تنفس انسان ارتباط نزدیکی دارد تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سرو گردن است. همه ساله در آزمون ورودی رزیدنتی یا دستیاری پزشکی تعداد زیادی از پزشکان با رتبه های بالا چه در ایران و چه در آمریکا در خواست ورود به رزیدنتی و تخصص گوش و حلق و بینی را دارند. در این بخش از بدن اعصاب مهمی قرار دارند که مسئول کنترل بینایی، بویایی، شنوایی و حرکات صورت هستند.

در جراحی بینی با هدف درمانی مشکلاتی همچون پولیپ بینی ، شکستگی بینی ، کجی بینی و غیره برطرف می گردد. جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی ها در جهان می باشد که با دو هدف زیبایی و درمانی انجام می شود. متخصصان همچنین برای انجام جراحی های پلاستیک چه بمنظور زیبایی و چه بخاطر اصلاح ساختاری از میکروسکوپ های فوق پیشرفته کمک می گیرند تا بتوانند ساختار بینی را تغییر دهند. یک جراح بینی خوب باید علاوه بر داشتن دانش و مهارت کافی، باید از تجربه زیادی برخوردار بوده و نیز اخلاق پزشکی را در حد کمال داشته باشد تا بتواند یک جراحی موفق بینی انجام دهد. سایت پذیرش۲۴ خدماتی را برای شما فراهم آورده تا در سریعترین زمان و به راحت ترین شیوه نوبت خود را از دکتر متخصص ایران دریافت نمایید. با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید.

دکتر محبوبه کریمی

جراحی بینی های استخوانی در مقایسه با بینی های گوشتی نتایج بهتری را به همراه داشته و موجب رضایت بیماران می شود. دکتر مجید کاظمی یکی از پرسابقه ترین جراحان زیبایی بینی در ایران هستند که فعالیت بین المللی دارد و بیماران از کشورهای همسایه را هم ویزیت و عمل میکنند. به علت اینکه جراحی بینی در ایران نسبت به جهان ارزانتر است، بیماران زیادی از کشورهای استرالیا کانادا نیوزیلاند و … به دکتر مجید کاظمی که یک جراح گوش و حلق و بینی پرسابقه هستند جهت عمل بینی مراجعه می کنند. حدود سی و پنج میلیون نفر از سینوزیت حاد رنج میبرند و این مشکل یکی از مشکلات عمده در ایالت متحده است. مراقبت از فضای بینی و سینوس ها یکی از ابتدایی ترین وظایف متخصص گوش و حلق و بینی است. مشکلاتی که در فضای بینی بوجود می آید از قبیل آلرژی ، اختلالات بویایی،پولیپ و گرفتگی بینی در حوزه ی درمانی این متخصصان قرار دارد.

بیماری منیر یک نوع اختلال شنوایی و تعادل است که معمولاً افراد بین ۴۰ تا ۶۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیماری منیر باعث اختلال در عملکرد گوش داخلی می‌شود که نقش تعادل و شنوایی را بر عهده دارد. در اکثر موارد این بیماری یک گوش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است بعد از چند سال بهبود پیدا کند.

متخصص گوش و حلق و بینی جراحی پلاستیک و ساختاری را نیز به کمک میکروسکوپهای قدرتمند انجام میدهد. جراحان پلیپ را حذف، شکاف سقف دهان را اصلاح تومورها یا سلولهای سرطانی را درمان میکنند و شکل ظاهری بینی را تغییر میدهد. یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینهی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است. جدای مجله خبری پزشکی از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش حلق بینی به بیماریهای حنجره، سینوسها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد. متخصص گوش حلق بینی همچنین دورههایی در حوزهی علوم ارتباطی شامل درمان گفتاری و شنیداری، طی کرده است. وظایف متخصص گوش و حلق و بینی به نوع بیماری و تخصص اضافی آنها بستگی دارد.

جهت انجام معاینات مختلف گوش و حلق وبینی و نیز خارج کردن اجسام خارجی آمادگی کامل دارد. معمولا افرادی که جراحی بینی ، انجام داده اند پس از گذشت چند روز می توانند به روال زندگی خود برگردند اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند. خیر ، اما بهتر است افراد پس از اتمام دوره بلوغ ، اقدام به انجام جراحی بینی کنند زیرا در آن زمان رشد بینی کامل شده است. دسترسی همیشگی بیمار به دکتر یکی از الزامات یک سیستم درمانی حرفه ای است. بخاطر همین ، بیماران پس از عمل در صورت نیاز در هر ساعت شبانه روز می تواند با تلفن همراه دکتر ابیانه به شماره ۰۹۱۲۶۲۶۲۰ تماس بگیرند. یکی از افرادی است که روش جراحی بینی بدون بی هوشی (تیپ پلاستی) انجام می دهد.