متخصص داخلی کیست و چه بیماری هایی را درمان می کند؟ دکتر ترکی-یارا مشاور

از این به بعد دکتر داخلی به عنوان یک مشاور در کنار متخصص مربوطه قرار خواهد گرفت. فوق تخصص اورولوژی در مورد دستگاه ادراری در زنان، مردان و کودکان دانش کافی داشته و همچنین بیماری‌های مرتبط با دستگاه تناسلی را تشخیص داده و درمان می‌کند. ترشح بیش از حد هورمون تیروئید باعث مصرف انرژی زیاد، احساس خستگی، بالارفتن ضربان قلب، کاهش وزن و ایجاد مشکلات عصبی می‌شود. کم‌کاری تیروئید نیز باعث ایجاد حس خستگی، اضافه‌وزن و عدم تحمل سرما می‌شود. شرایط مختلفی می‌توانند باعث اختلال در تولید هورمون تیروئید شوند. اگر علائم مربوط به این دو اختلال را دارید باید سریعا به متخصص داخلی مراجعه کنید تا داروهای موردنظر تجویز شود.

  • از اینکه این مرکز درمانی را جهت دریافت خدمات درمانی- تشخیصی خود انتخاب کرده اید، کمال تشکر را داریم.
  • آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن به بافت‌ها حمله می‌کند.
  • دکتر داخلی می تواند در نقش مشاور، در کنار یک فوق تخصص قرار گرفته و درمان بیماری را تسهیل کند در حالی که پزشک عمومی این قابلیت را ندارد.
  • به عبارتی هر آنچه به قلب، ریه، ارگان های دخیل در سیستم گوارش، کبد، کلیه ها، غدد و هورمون ها، خون و ناراحتی های مفاصل و استخوان ها مربوط است در مرحله اول به ویزیت یک پزشک متخصص داخلی نیاز دارد.
  • با استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی پذیرش۲۴ قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به مطب پزشک مراجعه نمایید.
  • در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود.

ایمونولوژیست هایی که در زمینه علوم دامپزشکی مشغول به کار هستند، روش های بهتری را برای مراقبت های حیوانی در نظر دارند. ایمونولوژیست هایی که در دانشگاه ها مشغول به کار هستند، تقریبا در هر بخش علمی یا بخش علوم تحقیقاتی فعالیت می کنند تا درک ما را از سیستم ایمنی را افزایش دهند. ایمونولوژیست هایی که در صنعت داروسازی و زیست فناوری مشغول به کار هستند، به توسعه تولیدات دارو و درمان های جدید پزشکی کمک می کنند. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

آخرین مطالب پزشکی دکتر داخلی

توصیه ما به شما این است که اگر دوره درمانی را نزد یک متخصص داخلی آغاز نمودید، سعی کنید که این دوره را تا پایان ادامه دهید مگر این که بعد از چند جلسه متوجه شوید که این برنامه درمانی نه تنها موثر نبوده بلکه تاثیرات منفی را با خود به همراه داشته است. متخصص داخلی وظیفه مراقبت طولانی مدت از بیمار را برعهده دارد به این معنا که باید یک برنامه درمانی برای بیمار تدوین کرده و براساس آن، روش های درمانی مختلف را اعمال نماید تا بهبودی کامل به دست آید. متخصص ریه با تجویز آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، اسپیرومتری، اشعه ایکس قفسه سینه، سی‌تی‌اسکن و برونوسکوپی بیماری دستگاه تنفسی را تشخیص داده و درمان را آغاز می‌کند. به‌عنوان‌مثال در مورد چگونگی تبدیل غذا به انرژی و چگونگی رشد این متخصص دانش کافی دارد. اگر تخصص آنها دررابطه‌با غدد و متابولیسم کودکان باشد، به آنها متخصص غدد اطفال می‌گویند.

دکتر محمود ناطقی

به گونه ای که غضروف سالم مفصل را می پوشاند و موجب می شود که استخوان ها بر روی هم نلغزند. در برخی افرادی با این مشکل مواجه هستند، مشاهده شده که برخی از غضروف ها شکسته شوند. ایشان باید مطب شخصی خود را در بهترین و مناسب ترین موقعیت مکانی در شیرار احداث کرده باشد تا بیماران دسترسی راحتی به مطب داشته باشند. پزشکانی که به عنوان پزشک خانواده فعالیت می‌کنند، معمولا دکتر عمومی هستند. این دسته از پزشکان به طور مستقیم با خانواده‌های تحت پوشش ارتباط دارند. درمان‌های اورژانسی و مداخله زودهنگام برای آن از بیمارانی که در معرض خطر قرار دارند.

گاهی این حملات به‌قدری شدید است که شخص در انجام فعالیت‌های روزانه دچار مشکل می‌شود. این بیماری ممکن است کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را دچار مشکل کند. افرادی که به بیماری ذات‌الریه مبتلا می‌شوند، معمولا علائمی مانند درد قفسه سینه هنگام نفس کشیدن، سرفه همراه با خلط، خستگی و ازدست‌دادن اشتها، تب، تعریق و لرز، حالت تهوع، اسهال، استفراغ و تنگی نفس را تجربه می‌کنند.

در شهر تهران در مقایسه با شهرهای دیگر، دکترهای داخلی زیادی وجود دارد و ممکن است بتواند بهترین دکتر داخلی در ایران از این شهر انتخاب کرد. در حال حاضر در زمینه های مختلف پزشکی تخصص‌ های ویژه ای وجود دارد که ممکن است افراد برای مراقبت و درمان بیماری های خود سردر گم شوند. یکی از جامع مجله خبری پزشکی ترین رشته های تخصصی، پزشکی داخلی است که این پزشکان می توانند به بررسی طیف گسترده ای از شرایط و بیماری ‌های مختلف بپردازند. به همین دلیل است که در میان انواع تخصص پزشکی به عنوان اولین نقطه اطمینان تشخیص و درمان بیماری در صورت بروز بیماری های مختلف به نزد پزشکی داخلی می رویم.

ساختمان پزشکان

علائمی مانند سرگیجه، سردرد، خونریزی مکرر از بینی و حالت تهوع از نشانه‌های فشارخون بالا هستند. اگر برای درمان و مدیریت فشارخون به پزشک مراجعه نکنید، ممکن است دچار مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، حمله قلبی، سکته، ازدست‌دادن بینایی، مشکل در حافظه یا نارسایی کلیه شوید. متخصصان داخلی با هر گونه بیماری و مشکلی که روبرو می شوند، به درمان آن می پردازند و پیچیدگی یا شیوع آن بیماری اصلا برایشان مهم نیست. چرا که آن ها برای درمان و تشخیص بیماری ها دوره های مختلفی گذرانده اند و می تواند چند بیماری را با هم تشخیص بدهند و به درمان آنها بپردازند. از اینکه این مرکز درمانی را جهت دریافت خدمات درمانی- تشخیصی خود انتخاب کرده اید، کمال تشکر را داریم. در کلینیک ویژه استاد دکتر یلدا با خدمات زیر در خدمت شما هستیم.

دکتر حامد زارعی یکی از بهترین دکتر داخلی در ایران به حساب می آیند که در زمینه تخصصی خویش یعنی بیماری ها داخلی، قلب و عروق، ریه، گوارش و آندوسکوپی، دیابت و هم چنین غدد و روماتولوژی تحقیقات متعددی را به انجام رسانده اند. ایشان در شهر شیراز به عنوان پزشک نمونه، چهار بار برگزیده شده اند و 23 سال سابقه درخشانی را ارائه خدمات نموده اند. دکتر نیلوفر نیک پوری در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ مدرک تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی همدان شد و دارای متخصص داخلی، بیماری های گوارش، غدد، ریه، روماتیسم و کلیه می باشد. چه کسی به عنوان دکتر داخلی شناخته می شود؟ دکتر داخلی بر روی مراقبت های لازم بزرگسالان تمرکز دارد و قادر به تشخیص طیف وسیعی از بیماری هایی که بزرگسالان را تهدید می کند، می باشند. حداقل ۳ سال از دوره ۷ ساله پزشکی آنها مختص به یادگیری نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های بزرگسالان اختصاص داده شده است.

عضو هيئت علمي و استاد گروه بيهوشي بيمارستان اميراعلم، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، برگزاری کارگاه آموزشی احياء قلبي ريوي براي پزشگان عمومي … خیر، متخصص داخلی جراحی انجام نمی‌دهد اما می‌تواند با توجه به وضعیت بیمار، جراحی را به عنوان درمان پیشنهاد کند. متخصص ریه پزشکی است که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان شرایطی که بر ریه ها و دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد تمرکز دارد.