متخصص مشاوره روانشناسی مشاوره آنلاین و تلفنی دکتر ساینا-یارا مشاور

یک روانشناس بالینی به مشکلات بیمار گوش می ‌دهد و وضعیت او را درک می ‌کند که چگونه بیمار از نظر احساسی، ذهنی و فکری عمل می ‌کند. برخی دیگر به عنوان مشاور روانشناس بخشی از یک تیم مراقبت درمانی کار می‌ کنند و با پزشکان، مددکاران اجتماعی و دیگران همکاری دارند تا بیماری را درمان و رفاه کلی را ترویج دهند. بسیاری از افراد که به روانشناس برای حل مشکلات ، ناهنجاری ها و اختلالات خود مراجعه می ‌کنند ، مدام در جامعه مورد قضاوت های بی رحمانه قرار گرفته‌ اند. روانشناسی علمی است که به مطالعه رفتار و افکار افراد می ‌پردازد و به فردی روانشناس می ‌گوییم که در شاخه ‌های مختلف روانشناسی تخصص دارد و مدارک و مجوز های لازم برای انجام این کار را دارد. افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در مددکاری اجتماعی هستند ، غالباً در انواع مختلف سِمت‌ها و موقعیت‌ها قادر به ارائه خدمات درمانی به مراجع هستند.

اما این را می‌دانم که زندگیِ فردیِ روان‌شناس با دانش او هیچ ربطی ندارد. آنقدر سخت که مثلاً اگر با بچه‌مان مشکل پیدا کنیم،‌ حاضریم دو میلیون برایش تبلت بخریم که صدایش بریده شود، ولی مثلاً صدهزار تومان به یک روانشناس کودک ندهیم که مساله را کمی برایمان روشن‌تر کند. دیگر، نظام اجتماعی، طبقه‌ی اجتماعی، نهاد سیاست، نظام اقتصادی، جغرافیا، آگاهی اجتماعی و هر چیزِ غیرفردی، کشک است و نیاز به توجه ندارد. یکی‌اش هم به نظرم خودِ روانشناس‌های ایران هستند؛‌ در این سه چهار دهه‌ی اخیر چنان در یک لاکِ فردگراییِ افراطیِ کُمیک فرو رفته‌اند که انگار آدمیزاد است و تفکراتش. اگر احساس می کنید درمان شما با موفقیت همراه نبوده است، با مشاور یا درمانگر خود در این مورد حرف بزمید. گاهی باید زمان بیشتری صبر کنید و گاهی لازم است روش درمان تغییر کند.

  • پزشکی که تا خدودی روانشناسی نیز در دروس خود خوانده است روانپزشک می نامیم.
  • در این صفحه از سایت کلینیک تخصصی روانشناسی ذهن آرا، لیست روانشناسان تهران و لیست متخصصین روانشناسی و مشاوره مرکز روانشناختی ذهن آرا را قرار داده ایم.
  • روانپزشکان بر خلاف روانشناسان، اغلب از دارو برای کمک به مراجعان خود به منظور کنترل اختلالات روانی (مانند افسردگی مزمن، اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی) استفاده می‌کنند.
  • با کمک روانشناس و انجام تمرین‌هایی که به شما محول می‌شود، عادت‌های غلط را کنار گذاشته و عادت‌های مثبت را در خود تقویت می‌کنید.

چند ماهه تحت نظر ايشون هستم تنها پزشکي که از نحوه درمان و تجويزشون جواب گرفتم. ترجمه یوسف کریمی و همکاران (۱۳۹۰)، انتشارات رشد، تهران، صفحهٔ ۷۴۲. اگر خودتان یا کسی را می شناسید که افکار خودکشی دارند، خطوط تلفن پیشگیری می توانند کمک کننده باشند.

همه چیز درباره توسعه فردی

روانشناس اجتماعی به مطالعه­ رفتار گروهی، شامل نوع رفتار فرد در محیط اجتماعی و تاثیر گروه روی رفتار فرد، می­‌پردازد. روانشناس اجتماعی طیف گسترده‌­ای از موضوعات مانند نگرش، تعصب، ارتباط، روابط میان‌­فردی، پرخاشگری و ترغیب را بررسی می­‌کند. این موارد شامل درمان سربازانی که دچار بیماری روحی یا پریشانی عاطفی هستند، تحقیق پیرامون جنبه­‌های مختلف زندگی نظامی و کمک به سربازان برای بازگشت به زندگی مدنی می­‌شود. روان­شناس سازمانی به بررسی رفتار در محیط کار مانند انتخاب بهترین کارمند برای مشاغل خاص و افزایش سودمندی کارمند می‌­پردازد. روان­شناس سازمانی از دانش خود در روان­شناسی برای طراحی پرسش­نامه استفاده می­‌کند تا متقاضیان دریافت شغل را تحت ارزیابی قرار دهد.

متخصص روان شناسی و مشاوره خانواده

آنها در صنعت خصوصی (مانند کلینیک های روانشناسی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها)، زندان‌ ها و یا در نیروی دفاعی کار می‌ کنند. زیگموند فروید، ایوان پاول اوف و کارل یونگ از روانشناسان مشهور هستند. این روانشناسان اکتشافات مهمی در زمینه روانشناسی مانند روانشناسی تحلیلی و رفتارگرایی داشتند. بی شک تعویض روانشناس کاری بسیار سخت ودشوار می باشد اما ممکن است این احساسات نقش بسیار مهمی در روند تشخیص و درمان بیماری شما داشته باشد . اگر چه شما ممکن است بخاطر مشکلات خود توانایی قضاوت روانشناس را نداشته باشید و در ارتباط با وی احساس ضعف کنید ، اما به هر حال باید پاسخی برای این سوالات داشته باشید .

به این علت که زمانی که مسیر طی شده را نگاه کنید، می‌فهمید مقصد افراد کجا خواهد بود. در عین حال متوجه می‌شوید که چگونه و چطور این فرد می‌تواند به ما کمک کند. بسیاری از انسان‌ها وقتی می‌خواهند به دکتر مجله خبری پزشکی مراجعه‌نمایند، چند سوال مهم در ذهنشان ایجادمی‌شود.

آیا روانشناس دکتر است؟

یعنی اگر فوق‌لیسانس روانشناسی بالینی دارند، می‌توانند به‌عنوان مشاور خانواده یا کودک یا هرنوع مشاوره‌‌ای که مراجع نیازمندست، فعالیت‌کنند. البته باید بدانید اگر فرد، فوق‌لیسانس روانشناسی در مقطع روان‌سنجی دارد، فقط اجازه‌ی انجام تست‌های روانسنجی، درواقع سنجش روان مراجع را دارد. زیرا در همه‌ی کشورهای پیشرفته، هرشخص در رشته‌ی خودش در شاخه‌ای که تحصیل‌کرده، اجازه‌ی فعالیت‌دارد. درنتیجه، فردی‌که ارشد روانسنجی است، اجازه‌ی اجرای تست‌های روانسنجی و کسی‌که ارشد روانشناسی بالینی است، اجازه‌ی مشاوره دادن و کسی‌که دارای ارشد روانشناسی کودک است، اجازه‌ی کار با کودک به‌منظور ارایه‌ی مشاوره می‌باشد. تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که روانشناسی رشته‌ایست با شاخه‌های مختلف. مثلاً اگر دچار اختلال روحی یا روانی شده‌اید که نیازمند درمانید، بالطبع مجبورید به‌یک روانشناس بالینی که شغلش درمان بیماری‌های روحی و روانی است، مراجعه‌کنید.