مراجعه به روانشناس یا روانپزشک؟ از کجا بفهمیم کدامیک نیاز است؟-یارا مشاور

این بدان معناست که نباید از برنامه درمانی دقیق و یکسانی پیروی کند و یا یک رویکرد مشخصی را برای همه افراد با ویژگی ها متفاوت مناسب بداند. پرستاران روانپزشکی پیشرفته ملزم به داشتن مدرک فوق لیسانس یا بالاتر در پرستاری سلامت روان هستند. مددکارهای اجتماعی بالینی دارای مجوز معمولاً دو سال دروس بیشتری پس از دریافت از مدرک دانشگاهی می‌گذرانند. همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند در تعدادی از سِمت‌های مختلف بهداشت روان کار کنند.

  • مثلاً در فرهنگ‌های شرقی از قبیل ایران، به‌علت علاقه‌ی بیشتر به مصرف دارو، شاید خیلی‌ها دکتر روانپزشک را مقدم بدانند.
  • روانشناسی کودک و نوجوان که بر روی نوزادان، کودکان و نوجوانان متمرکز است.
  • همچنین با مراجعه به وبسایت درمانکده می‌توانید با بهترین روانشناسان تهران از جمله روانشناس بالینی و روانشناس تربیتی و روانشناسی شخصیت در ارتباط باشید و به صورت آنلاین از ایشان نوبت بگیرید.
  • پس از این کار برای به حداکثر رساندن سلامتی روان و کمک به زندگی بهتر کافیست با روانشناس خود همکاری کنید.
  • افرادی که مشکلات بهداشت روان، فکر یا مسائل رفتاری را تجربه می کنند باید با پزشک خود این شرایط را ارزیابی کرده و در صورت لزوم با روانشناس مناسب و توصیه شده صحبت کنند.

سلامت روانی به شما کمک می‌کند با آمادگی بیشتری با چالش‌های زندگی روبرو شوید. با کمک مجله خبری پزشکی و انجام تمرین‌هایی که به شما محول می‌شود، عادت‌های غلط را کنار گذاشته و عادت‌های مثبت را در خود تقویت می‌کنید. بسیاری از ما انسان‌ها در اعماق ذهن خود با مسائل بسیار خاصی درگیر هستیم.

درمان مشکلات روحی و روانی

بعضی از روانشناسان محیط نقش دولتی دارند تا سیاست‌­های محیطی را شکل دهند. این دسته از روان­شناسان به افرادی که در بازار مشغول هستند کمک می­‌کنند که بدانند چه چیزی باعث می­‌شود مصرف‌کننده، محصولات و خدماتشان را خریداری کند. آ‌ن‌­ها روی نحوه‌­ی واکنش خریداران به تبلیغات تحقیق می‌کنند، به ارزیابی روش‌­های تصمیم‌­گیری می‌­پردازند و نقش احساسات را هنگام خرید بررسی می­‌کنند. با این­که روانششناس بالینی در فضای پزشکی فعالیت می‌­کند، پزشک نیست و در اکثر موارد نمی­‌تواند دارو تجویز کند.

دکتر معصومه زارع ، روانشناس و مشاور خانواده

به همین ترتیب، یک روانشناس مدرسه مجوزدار در یک سیستم مدرسه با کودکان کار می‌کند. وقتی با یک شخص احساس صمیمیت می‌کنید بخش‌هایی از زندگی خصوصی خود را با او به اشتراک می‌گذارید. همیشه این ترس وجود دارد که راز شما توسط دوست یا نزدیکانتان برملا شود و یا از آن‌ها علیه شما استفاده کنند. اما روانشناس رازدار شماست و اسرار شما در سینه او محفوظ می‌ماند. به گفته‌ او مهمترین ارزش روان‌درمانی در توان بالقوه‌‌ای است که این علم برای بازسازی اعتماد شناخت‌شناسانه‌‌ی ما دارد و می‌تواند توانایی ما برای یادگیری از دیگران در محیط اجتماعی را فعال‌کند. روان­شناس محیط به کشف روابط میان فرد و محیط اطراف، شامل محیط طبیعی و مصنوعی، می­‌پردازد.

روانشناس خوب محیطی پشتیبان را فراهم می کند که به شما اجازه می دهد تا به طور آشکار با کسی صحبت کنید که بی طرف است و منتقد نیست. اکثر درمان ها بر افراد تمرکز میکنند، گرچه روان درمانگرها با زوج ها، خانواده ها و گروه ها نیز کار می-کنند. همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به یک متخصص حرفه ای و حاذق در بخش‌ های سلامت روانشناس می گویند و هم چنین متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی نیز می باشند.

انتخاب شاخه مشاوره روانشناسی

این دسته از روان­شناسان تاثیر بیماری و آسیب مغزی روی رفتار را هم مطالعه می‌­کنند. محققان می‌­توانند با درک بهتر تاثیر این آسیب و بیماری‌­ها، راهی برای پیشگیری، درمان و کنترل آسیب و بیماری‌­های جدی مغز پیدا کنند. ارائه مشاوره به صورت آنلاین که به درمانگران اجازه می‌دهد کار خود را در هر مکان و یا زمانی انجام دهند. مشاوره و درمانگری برای مراجعین محروم جامعه و یا افرادی که با معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، فساد و… امکان دسترسی به پزشکان با تجربه‌ی مشاوره‌های متعدد و موفق در درمان.