مطالب دندانپزشکی دندانپزشکی شبانه روزی رایا-یارا مشاور

کلینیک فروردین در تمام اوقات شبانه روز و بدون تعطیلی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد . افتخار داریم ازجمله اولین و محدود مراکز درمانی دندانپزشکی دارای کنترل کیفیت ISO باشیم . پیگیری درمان های دندانپزشکی ارائه شده و احترام به حقوق اخلاقی بیمارها همیشه در زمره اهداف لینیک شبانه روزی دندانپزشکی فروردین بوده است و خواهد بود. همه این مسائل، دندانپزشکی را تبدیل به رشته ای می کند که نیاز به دانش، علم مهارت و هنر کافی، صبر و حوصله، داشتن اخلاق پزشکی، سلامت جسم و همگام بودن با دانش روز می کند و البته این کار آسانی نیست.

  • دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد.
  • در گذشته، دندان‌پزشکی را برابر با دندان‌سازی می‌دانستند اما امروزه دندان‌سازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است.
  • همچنین در این دوره از رشته دندانپزشکی دانشجویان به کارآموزی می‌روند و از نزدیک با بیماری های دهان و دندان آشنا شده و با نظارت اساتید در پایان این دوره همچون یک دندانپزشک عمومی به تشخیص و درمان بیماری می‌پردازند.
  • همان‌طور که می‌دانید مینای دندان یک روکش طبیعی روی دندان‌هاست که ظاهر یکدست و سالم دندان‌ها مدیون آن است.
  • مگر اینکه با روحیه فرد سازگار نباشد یا علاقه ویژه‌ای به رشته‌های دیگر داشته باشد.دندانپزشکی، که به عنوان طب دهان نیز شناخته می‌شود، که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها، اختلالات و شرایط حفره دهان است.
  • از دندان پزشکی عمومی گرفته تا متخصص ارتودنسی، جراح دندان پزشکی، متخصص ریشه و ترمیم دندان همگی گزینه‌های متعددی هستند که باید باتوجه‌به نوع مشکل و درمان موردنیاز به آنها مراجعه کرد.

با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد.

بر اساس آخرین آمار، در مجموع ۳۷ دانشگاه دولتی و ۱۹ پردیس دانشگاهی از طریق کنکور سراسری در رشته دندان پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می‌ کنند. همه این ناحیه ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش درج می‌ شوند، اما با یک مثال بیشتر متوجه خواهید شد. طول دوره دندانپزشکی حدودا شش سال است و درس های آن در سه بخش عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است، که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری، عملی نظری و عملی تقسیم می شود. محصلان این رشته باید از نظر کارهای فیزیکی و عملی نیز مهارت لازم را داشته باشند؛ زیرا آنها باید تمام چیزهایی که به صورت تئوری آموزش دیده اند، باید در عمل انجام دهند. با توجه به این که دندان پزشکی یک رشته سخت است، بنابراین داوطلبان سخت کوش، باهوش و توانا می توانند در آن پذیرفته شوند.

برای انجام کار ایمپلنت خیلی تحقیق کردم اما کلینیک سریتا رو که دیدم و با دکتر صحبت کردم خیلی به دلم نشست. چیزی که منو به مجموعه جذب کرد سوای محبتی که اکیپ سریتا داشتند خود آقای دکتر بود. اول میخواستم کامپوزیت انجام بدم اما با مشاوره آقای دکتر لمینت رو انتخاب کردم و الان خیلی راضی‌ام.

صفر تا صد رشته دندانپزشکی و بازار کار دندان پزشکی

شهریه سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و دانشگاه ایران حداکثر ۱۲ درصد بیشتر از مبلغ فوق است. شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان رشته پزشکی و رشته مجله خبری پزشکی، به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در این مرحله دانشجویان درس های نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه)‌ می گذرانند. دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می پردازد و از همین رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت. «دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل تحصيل آزمون پذیرش دستيار در رشته های تخصصی دندان‌پزشکی سال ٩٨ وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی». در این قسمت دروس عمومی و تخصصی رشته دندان پزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ساختار دندان و بخش‌های مختلف دندان

با کسب علم در این رشته فرد قادر به تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان خواهد بود. ترمیم دندان‌های آسیب دیده در کنار داشتن داده‌های به روز و اطلاعات تئوری کامل، نیاز به دستان هنرمند دارد. بنابراین بحث عملی در این رشته باتوجه به ترس عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت است. این رشته در گذشته به دندانسازی معروف بود که عملا اگر رشته‌ی دندان پزشکی را به دو بخش تئوری و عملی تقسیم کنیم، بحث عملی به دندانسازی و بحث تئوری به پزشکی مربوط می‌شود.

معرفی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی فروردین :

این روشی است که می‌تواند برای ترمیم یا بهبود ظاهر دندانی که به‌شدت لکه‌دار، شکسته یا بریده شده است، استفاده شود. این شیوه درمانی نیز علاوه بر این که یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی معمول است، یکی از روش‌های پرتقاضا برای زیبایی دندان‌ها نیز محسوب می‌شود. دسته دیگر خدمات دندانپزشکی که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی است. این خدمات برای منظم‌کردن دندان‌ها، بهبود خط لبخند، اصلاح خطوط لثه، سفیدکردن دندان‌های زرد شده، لکه‌گیری، کاشت نگین دندان انجام می‌شود.