مطالعه مزایای شناختی کتامین را در بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان شناسایی می کند


مولکول‌های کتامین خود را به گیرنده‌های عصبی NMDA می‌،بند که نقش مهمی در انعطاف‌پذیری مغز و پردازش پیش‌بینی دارند. C22H31NO2، CC BY-SA

کدام عوامل تعیین می کنند که ما در مورد جهان، خود، گذشته و آینده خود چه باوری داریم؟ علوم اعصاب شناختی نشان می دهد که باورهای ما به فعالیت مغز بستگی دارد، به ویژه به روشی که مغز ما اطلاعات حسی را پردازش می کند تا محیط ما را درک کند.

این باورها (تعریف شده به ،وان ،ن های احتمال) برای عملکرد پردازش پیش بینی مغز ما، که آن را قادر می سازد ساختار احتمالی جهان اطراف ما را پیش بینی کند، مرکزی هستند. این پیش‌بینی‌ها حتی می‌توانند بلوک‌های ساختم، اساسی حالات ذهنی، مانند ادراکات و احساسات باشند.

بسیاری از اختلالات روانپزشکی، مانند افسردگی و اسکیزوفرنی، با باورهای نامنظم مشخص می شوند که منشأ آنها را هنوز به طور کامل درک نکرده ایم. اما اگر بتو،م سیستم‌های مغزی حاکم بر آن‌ها را شناسایی کنیم، می‌تو،م همان نواحی را هدف قرار دهیم تا درد ناشی از این بیماری‌ها را کاهش دهیم.

رمزگشایی مک،سم های باور در روانپزشکی

این یکی از یافته های است مطالعه ما اخیرا در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است. برای این مطالعه، من با تیمم بررسی کردم که چگونه روانگردان تجزیه‌کننده، کتامین، بر مک،سم‌های به‌روزرس، باورها (ی،ی چگونه باورهایمان را با دریافت اطلاعات تغییر می‌دهیم) در بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان تأثیر می‌گذارد.

در حالی که داروهای ضد افسردگی سنتی هفته‌ها طول می‌کشد تا نتایجی را نشان دهند، کتامین – یک مولکول آنتاگونیست که بر روی گیرنده‌های NMDA (N-،yl-D-aspartate) اثر می‌کند – در عرض چند ساعت اثرات ضد افسردگی ایجاد می‌کند. هنگامی که تجویز می شود، همچنین باعث یک تجربه تجزیه ای از مسخ شخصیت می شود که معمولاً با احساس ، بدن همراه است (معروف به “اتوسکوپی”).

با توجه به اینکه عملکرد سریع کتامین و اثرات تجزیه‌کننده غیرمنتظره آن را به یک گزینه بالقوه ارزشمند برای درمان مشکلات سلامت روان تبدیل می‌کند، ما مأموریت داریم این راز را در تقاطع بین فارماکولوژی و علوم اعصاب کشف کنیم.

سوگیری های شناختی-عاطفی در افسردگی

طبق گزارش سازمان جه، بهداشت، افسردگی تقریباً 280 میلیون نفر در جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و سالانه 700000 نفر به دلیل خودکشی جان خود را از دست می دهند. یکی از مشخص ترین علائم افسردگی، باورهای افسردگی است (به ،وان مثال، بدبینی، تحقیر خود، طرد شدن، و احساس ش،ت) که زم، که محتوای آنها با حالت عاطفی آزمودنی مطابقت داشته باشد، به ،وان باورهای “همخوان با خلق و خو” توصیف می شود.

این باورها با تأثیرگذاری بر ادراک و عمل بیمار، نقش حیاتی در برانگیختن پدیده خود-تقویت منفی دارند. برای مثال، این باور که توسط همسالان خود طرد شده‌ایم، به تدریج ما را گوشه‌گیرتر می‌کند، که به ،ه خود احساس بی‌ارزشی را تقویت می‌کند. هنگامی که این حلقه بازخورد بسته شد، نمی توان مارپیچ به سمت پایین به سمت پایین حرکت کرد.

از زمان تحقیقات پیشگامانه روانپزشک آرون بک، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که روش های رمزگذاری اطلاعات در شبکه های اعتقادی با توجه به ظرفیت آنها (ی،ی ماهیت مثبت یا منفی آنها) می تواند با ظهور باورهای افسردگی مرتبط باشد.

این تحقیق ابتکاری نشان داده است که مغز ما اطلاعات مثبت را رمزگذاری می کند. این پدیده که به ،وان “سوگیری عاطفی” شناخته می شود، مسئول ایجاد باورهایی است که کمی مثبت تر از واقعیت هستند. به ،وان مثال، ما تمایل داریم فکر کنیم نسبت به آنچه در واقعیت آماری نشان داده شده است، باهوش‌تر، جذاب‌تر، رانندگان بهتر یا عاشق‌تر هستیم.

با این حال، با افسردگی، این تعصب ناپدید می‌شود یا تغییر می‌کند و بیماران اطلاعاتی با ظرفیت منفی بیشتری دریافت می‌کنند که به تدریج باورهای تیره‌تر در مورد جهان، خودشان یا آینده ایجاد می‌کند. این پدیده سوگیری عاطفی وارونه می‌تواند کلیدی برای درک منشأ باورهای افسردگی باشد.

چگونه کتامین بر سیستم های اعتقادی عمل می کند

ما مطالعه خود را بر اساس یک مشاهدات بالینی غافلگیرکننده که در واحد ما در بیمارستان د لا پیتیه-سالپتریر پاریس انجام شده بود، آغاز کردیم. هنگامی که کتامین به ،وان یک داروی ضد افسردگی به بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان داده شد، احساس عجیبی را گزارش ،د که به موجب آن به نظر می رسید دیدگاه آنها نسبت به جهان تغییر کرده است، تقریباً گویی که دیدگاه آنها تغییر کرده است.

به نظر می رسید که باورهای منفی که آنها چندین ماه با خود حمل می ،د، کم رنگ شده بودند. برخی از بیماران حتی احساس غریبگی می ،د، گویی افکارشان متعلق به شخص دیگری است. جالب‌تر اینکه این تغییرات به نظر می‌رسد ناشی از اثر ضد افسردگی این دارو باشد، اگرچه ما هنوز علت این امر را درک نکرده‌ایم.

با توجه به گزارش‌های بیماران، ما مشکوک بودیم که کتامین بر مک،سم‌های به‌روزرس، باورهای مغز تأثیر گذاشته است. در تلاش برای درک این پدیده، آزمایشی را با هدف ارزیابی تأثیر کتامین بر روش‌های تولید باورها، با استفاده از کار آزمایشی قبل و بعد از درمان و مدل‌سازی مح،اتی انجام دادیم.

قبل از تجویز کتامین، از بیماران و افراد سالم خواستیم تا احتمال تجربه 40 رویداد منفی مختلف در آینده (مانند گاز گرفتن توسط سگ یا تصادف با اتومبیل) را ارزیابی کنند. پس از اطلاع از خطرات واقعی وقوع در جمعیت عمومی، از دو گروه مجدداً خواسته شد تا احتمال وقوع این رویدادها را در زندگی خود ارزیابی کنند. نتایج نشان می‌دهد که افراد سالم حقایق مثبت جدیدی را برای به‌روزرس، باورهای خود در نظر گرفتند، در حالی که این مورد برای افراد افسرده صادق نبود.

با این حال، این تنها چهار ساعت پس از دریافت اولین دوز کتامین تغییر کرد: بیماران به اطلاعات منفی بسیار کمتر حساس بودند و توانایی خود را برای به‌روزرس، باورهای خود بازیابی ،د. این بدان م،است که سوگیری عاطفی مثبت در بین بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان بازسازی شده است. شگفت‌آورتر اینکه این اثر مستقیماً با کاهش علائم افسردگی پس از یک هفته مرتبط بود، که نشان می‌دهد این تغییرات شناختی ممکن است حتی قبل از بهبود بالینی رخ دهد.

راه های تحقیقات آینده

تحقیقات بیشتری برای درک فرآیندهای مغزی مرتبط با این تغییرات مورد نیاز است، اما بسیاری از سرنخ‌ها به دخالت سیگنال‌دهی با واسطه گیرنده NMDA اشاره می‌کنند. این گیرنده های عصبی به تعادل تحریک-مهار مغز کمک می کنند و به نظر می رسد برای پردازش پیش بینی و انعطاف پذیری مغز ضروری هستند.

اثر مستقیم کتامین بر روی فعالیت این گیرنده‌ها ممکن است یک مسیر دارویی مستقیم باشد که مک،سم‌های پیش‌بینی را تنظیم می‌کند، که می‌تواند اثرات ضد افسردگی با شروع سریع دارو و خواص تجزیه‌کننده آن را توضیح دهد. کتامین با کنترل روشی که مغز از بلوک‌های ساختم، حسی خود برای تولید باورها استفاده می‌کند، می‌تواند به تغییر مک،سم‌های پشت علائم افسردگی کمک کند.

این فرضیه ها دیدگاه های متعددی را برای توسعه درمان هایی که پردازش مغز را هدف قرار می دهند، یا برای ،یب این مولکول ها با روان درم، تقویت شده، پروتکل هایی که به طور خاص بر روی سیستم های اعتقادی تمرکز دارند، باز می کند. این هدف در هسته اصلی بحث در پزشکی به اصطلاح روانگردان است، به ویژه در درمان با استفاده از سیلوسایبین، یک مولکول توهم زا که همچنین اثرات ضد افسردگی سریعی دارد. آیا این تحقیق می تواند به گرد هم آوردن رویکردهای دارویی و روان درم، در روانپزشکی کمک کند؟

– هوگو بوتمان روانپزشک در Pitié-Salpêtrière است & محقق موسسه مغز، دانشگاه سوربن. این مقاله بر اساس نتایج «ارزیابی اثرات اولیه کتامین بر تعصبات باور به روز در بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان“، اخیرا در JAMA Psychiatry منتشر شده است. مقاله در ابتدا در تاریخ منتشر شد گفتگو و از فرانسه توسط اندا بورمن برای سریع ForWord.

برای ،ب اطلاعات بیشتر:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2022/12/08/study-identifies-cognitive-benefits-of-ketamine-in-patients-with-treatment-resistant-depression