معرفی بهترین دندانپزشکان در تهران

دانشجويان در اين رشته‌ها در طول دوره تحصيل با روش ساخت انواع دندان‌های مصنوعی آشنا می‌شوند و در مطب دندان‌پزشكان بعنوان دستيار، مشغول كار می‌شوند، ضمن اين‌كه می‌توانند مجوز لابراتوار دندان‌سازی نيز دريافت كنند. دانشجویان رشته دندان‌پزشکی، در ابتدا دوران تحصیل درآمدی نخواهند داشت! اما با ورود به دوره کار در کلینیک یا همان دوره کارآموزی که از ترم 11 یا 12 شروع می‌شود، مبلغی در حدود 2 میلیون تومان برای هر ترم درآمد خواهند داشت. در کلینیک‌ها معمولأ روال به این صورت است که دندان‌پزشک یک حقوق ثابت داشته و به ازای هر بیمار نیز درصدی دریافت می‌کند. دندان‌پزشکان مستقل که دارای مطب شخصی هستند، با توجه به برخی عوامل از جمله محل مطب، مهارت و تخصص، میزان فعالیت و … درآمدهای متفاوتی دارند.

  • بکار گیری کادر اداری و درمانی، با تجربه و خوش اخلاق ، استفاده از تکنیک های نوین درمانی ، بهره گیری از تجربه و دانش دندانپزشکان با سابقه و ماهر و تعرفه نسبتا پایین نسبت به رقبا، از ویژگیهای مرکز دندانپزشکی آرکا می باشد.
  • دندانپزشکان در طول روز به صورت ثابت و یکنواخت هستند و همین موضوع نیز موجب دردهای عضلانی و مفصلی می‌شود.
  • دانشجویان این رشته بعد از گذراندن طرح 2 ساله، امکان فعالیت در درمانگاه ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی را دارند.
  • البته چندی پیش طبق گزارش رسانه‌های ملی، خبر درآمد 300 میلیون تومانی بعضی از کلینیک‌های دندان‌پزشکی به گوش خورد که طبق گفته آن‌ها سود خالص آن‌ها 300 میلیون بوده، اما باز هم باید بدانید که این افراد تقریبأ انگشت شمارند.
  • پس از گذراندن این مرحله و در صورت قبولی در این آزمون، ورود به دندان‌پزشکی برای افراد امکان پذیر می‌شود.

دروس ادبیات فارسی، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی از دفترچه شماره یک حذف می‌شوند. داوطلبان با توجه به این شرایط تنها به سوالات دروس تخصصی در کنکور سراسری پاسخ می‌دهند. بنابراین داوطلبان گروه تجربی قبل از هر مطالعه برای کنکور باید با آخرین تغییرات این آزمون آشنا باشند.

رشته دندان‌پزشکی در کانادا

مدت زمان ورود به این رشته دانشگاهی در مقایسه با رشته پزشکی کمتر است. بنابراین مدت زمان این رشته داوطلبان را با مشکلات زیادی روبه‌رو نمی‌کند. داوطلبان با توجه به این شرایط نباید هیچ نگرانی در مورد انتخاب این رشته تحصیلی داشته باشند. همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم هر رشته تحصیلی دشواری های خاص خود را دارد. داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته تحصیلی خود به سراغ بررسی معایب و مزایای رشته تحصیلی بروند.

پروتز متحرک

ارتودنسی اولین مورد از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که بیش از ۱۰۰ سال سابقه در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا دارد. تمرکز اصلی این رشته بر مشکلات فکی مانند کوچکی یا بزرگی فکین و نیز بی نظمی و نامرتبی دندانهاست. در حقیقت، حداقل در کشوری مانند آمریکا تقریباً 79٪ از کل دندانپزشکان را دندانپزشکان عمومی تشکیل می دهند. این دندانپزشکان تقریبا تمام روشهای دندانپزشکی (به جز روش های پیشرفته دندانپزشکی که نیاز به آموزش، دریافت مدرک تخصصی دارند.را انجام دهند،. دندانپزشکان عمومی در خط مقدم اقدامات تشخیصی و پیشگیری برای عموم مردم خدمت می کنند.

روش‌های مختلفی برای زیبایی دندان وجود دادر که به شما کمک می‌کند دندان‌های بی‌نقص و لبخندی زیبا داشته باشید. این روش جراحی برای اصلاح خطوط لثه و ترمیم عقب‌رفتگی آنها انجام می‌شود. علاوه بر این برای جراحی و تغییر شکل لثه نیز از روش پیوند لثه استفاده می‌شود.

اولین و مهم‌ترین نکته در مورد رشته دندانپزشکی در مورد امکان مهاجرت و ادامه تحصیل این رشته پردرآمد است. برخی از کشورها حقوق‌ بسیار مناسبی برای دندانپزشکان در نظر گرفته‌اند. همین موضوع نیز موجب مهاجرت کاری برای فارغ‌التحصیلان این رشته می‌شود. اکثر کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان و دریافت ویزای کار محدودیت سنی دارند. افرادی که برای ادامه تحصیل یا کار به سراغ مهاجرت می‌روند باید تمامی مدارک خود را به تایید کشور مقصد برسانند و کشور مقصد مدارک آن‌ها را تایید کند. یکی دیگر از نکاتی که دندانپزشکان باید به آن توجه داشته باشند در مورد اجازه طبابت است.