معرفی بهترین دندانپزشکان در تهران

همچنین دندانپزشکانی که تخصص هایی مانند ارتودنسی، ایمپلنت و یا جراحی فک و صورت را کسب می کنند، درآمد بالاتری نسبت به سایر دندانپزشکان خواهند داشت. دندانپزشکی علمی تخصصی برای درمان و رفع مشکلات و بیماری های دهان و دندان می باشد. همچنین به کمک این علم بیماری های زیادی را می توان در مراحل ابتدایی شناسایی و مانع از پیشرفت آن ها شد. دوره تحصیل در این رشته 6 سال می باشد که برای وارد شدن به آن، باید رتبه برتر تجربی باشید.

  • متناسب با شرایط بیمار و شدت مشکل لثه ی بیمار، پیوند لثه توسط متخصص جراحی لثه انجام می‌شود.
  • این متخصص همچنین با انجام رمان ارتودنسی 2 مرحله ای در سنین پایین از بروز مشکلات ناهماهنگی دندان ها جلوگیری میکند و هزینه ارتودنسی احتمالی در آینده را کاهش می دهد.
  • موسسه حرف آخر برای اینکه داوطلبان بهترین عملکرد خود را در کنکور سراسری داشته باشند، دوره‌های آموزشی خاصی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.
  • یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان در مورد این رشته تحصیلی به مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی مربوط می‌شود.
  • در کنار نقشی که در جویدن و سیستم گوارش دارند، در تلفظ حروف و کلمات بسیار حیاتی هستند.

برای استفاده از این محافظ، دندانپزشک می‌بایست از دندان های فرد به طور دقیق قالب بگیرد و متناسب به اندازه ی دندان ها و فک آن فرد محافظی مخصوص بسازد. این روش برای پر کردن درز و شکاف میان دندان ها و برای دندان های از دست رفته کارآمد است. در مواقعی که برای جایگزینی دندان ها، تعداد کمتری دندان وجود داشته باشد و یا فقط در یک طرف دهان، دندان ها از دست رفته باشند از بریج دندان استفاده می‌شود. هدف از این روش دادن جلوه و ظاهر مناسب به دندان آسیب دیده است و برای این کار از پر کننده زرینی که همرنگ دندان باشد استفاده می‌شود.این روش به پیوند دندان نیز معروف است.

جرم‌گیری و تمیزکردن دندان‌ها

توصیه می‌شود با دندان مصنوعی خود نخوابید و قبل از خواب حتما آنها را درآورید. هر دندانی که دارای شیار یا شکافی عمیق باشد قابل‌درمان است، اما رایج‌ترین دندان‌هایی که درمان می‌شوند دندان‌های آسیاب هستند. سیلانت محلول مایعی است که روی سطح دندان قرار گرفته و به‌عنوان یک ماده پلاستیکی بادوام روی آنها قرار می‌گیرد. طرح اجبار دندان پزشکان ۱۸ ماه طول می کشد و باید در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، آن را بگذرانند. حقوقی که طی آن به دندان پزشکان تعلق می گیرد نسبت به دانشجویان پزشکی کمتر است و در بازه ۵ الی ۱۳ میلیون تومان قرار دارد.

این بدین معنی است که تعداد داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند بسیار زیاد است. بنابراین داوطلبان باید به صورت شبانه‌روزی دروس تخصصی را مطالعه کنند تا بالاترین رتبه را در کنکور سراسری به دست آورند. دانشجویان پس از گذراندن این طرح دو ساله می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را در رشته دندانپزشکی شروع کنند.

امکان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در داخل ایران چگونه است؟

مهم‌ترین نکته در درمان ارتودنسی رعایت بهداشت دهان و دندان است زیرا اگر بیمار در رعایت بهداشت دهانی سهل‌انگاری کند براکت ها و سیم‌های ارتودنسی به‌سرعت دچار پوسیدگی می‌شوند. مشکل دیگری که در درمان ارتودنسی وجود دارد امکان برگشت نامنظمی‌های دندان است. لمینت دندان، کامپازیت ونییر، بلیچینگ، روکش‌های تمام سرامیک و لومینیرز، پوسته‌های مصنوعی و سفارشی از مواد دندانی هستند که برای پوشش سطوح دندان و بهبود ظاهر و زیبایی آن بکار می‌روند. امروزه دندانپزشکی در شاخه‌های متفاوتی گسترش‌یافته است لذا بسیاری از افراد هستند که به دلیل زیبایی دندان و رفع نقایص دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. برای درمان ارتودنسی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا به درستی دندان های شما مورد بررسی قرار بگیرد. در این روش، برای ترمیم ظاهر دندانی که شکسته شده و یا به شدت لکه دار شده، موادی که همرنگ دندان است به دندان چسبیده می‌شود و یا به اصطلاح باند می‌شود.

به همین دلیل، برای یادگیری مهارت‌های فردی، مشاهده مجموعه فیلم‌‌های آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس پیشنهاد می‌شود که لینک آن در زیر آورده شده است. برای انتخاب صحیح رشته و شغل، لازم است که هر فرد به ویژگی‌های شخصیتی، استعداد، علایق و مهارت‌های خود توجه کند. شناخت این عوامل در پیشرفت تحصیلی و شغلی و موفقیت کاری و رضایت از زندگی نقش اساسی دارد. البته نمی‌توان گفت فقط افرادی با یک ویژگی خاص، در یک رشته تحصیلی موفق خواهند بود و در هر حرفه، افرادی با ویژگی‌های متفاوتی مشغول به کار هستند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های چین را انجمن کنفسیوس به دانشجویان ارائه می‌دهد. در برخی موارد علاوه بر این بورسیه‌ها، ماهانه مبلغی نیز بعنوان حقوق به دانشجو اعطا می‌شود.