معرفی بهترین دندانپزشکان در تهران

اما به طور کلی پروسه درمان ارتودنسی ثابت چیزی بین 15 تا 24 ماه میتواند باشد و ارتودنسی متحرک نیز معمولا کمتر به طول خواهد انجامید. این موضوع دندانپزشک را در این اجبار قرار می دهد که به طور سالانه در کنگره ها و انجمن های آموزش مداوم حضور پیدا کند. دانش و تکنولوژی دنیای غرب هیچ گاه به وضعیت موجود راضی نبوده و هر روز هماهنگی و همگامی صنعت مهندسی و پزشکی و دندانپزشکی بیشتر و بیشتر می شود. دندانپزشکی رشته ای است که رعایت اصول استرلیزاسیون در آن بسیار پر رنگ است. که تمامی این شرایط را می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید.

  • هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه سالانه در حدود 2 هزار دلار می‌باشد، این مبلغ برای ایرانی‌ها کم‌تر و در حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است.
  • از دندان پزشکی عمومی گرفته تا متخصص ارتودنسی، جراح دندان پزشکی، متخصص ریشه و ترمیم دندان همگی گزینه‌های متعددی هستند که باید باتوجه‌به نوع مشکل و درمان موردنیاز به آنها مراجعه کرد.
  • دانشگاه‌های دندان‌پزشکی اتریش به زبان آلمانی تدریس می‌کنند، البته برخی دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند.
  • معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد.

دندان‌پزشکانی که در کلینیک‌های خصوصی کار می‌کنند، معمولأ درآمد بالاتری دارند. میزان شهریه دانشگاه آزاد از طریق هیئت امنا تعیین می‌شود و معمولأ هر ساله 10 إلی 15 درصد افزایش می‌یابد. البته هریه این دانشگاه در صورت داشتن شرایط خاص مانند برخورداری از سهمیه ایثارگران و جانبازان با تخفیف شهریه چشم‌گیری همراه خواهد بود. بکار گیری کادر اداری و درمانی، با تجربه و خوش اخلاق ، استفاده از تکنیک های نوین درمانی ، بهره گیری از تجربه و دانش دندانپزشکان با سابقه و ماهر و تعرفه نسبتا پایین نسبت به رقبا، از ویژگیهای مرکز دندانپزشکی آرکا می باشد. تا به اینجا انواع خدمات دندانپزشکی و کاربرد آنها را با هم مرور کردیم.

این روش می‌تواند دندان‌های شما را از تغییر رنگ یا لکه‌دار شدن رها سازد و آنها را روشن و سفید کند. می‌توان آن را در مطب دندان پزشکی یا حتی با استفاده از برخی روش‌های خانگی در خانه انجام داد. دندان‌های همه افراد را نمی‌توان سفید کرد، بنابراین بسیار مهم است که ابتدا با دندان‌پزشک خود قبل از هر کاری مشورت کنید. فلوراید دندان مخصوصاً درصورتی‌که در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان یا درگیر پوسیدگی دندان هستید مفید است. حفره‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها روی دندان‌ها و لثه‌ها تجمع کرده و لایه چسبنده‌ای از پلاک را تشکیل می‌دهند.

جراحی دهان و فک و صورت

برای مثال در بسیاری از مواقع در کنار ارتودنسی برای صاف کردن هرچه بهتر دندان‌ها باید استخوان‌های فک نیز طی جراحی فک جابه‌جا شوند. البته در مواردی این نیز این روش درمانی برای رفع مشکلات فک مانند جلو بودن فک یا نامتقارن بودن فک بالا و پایین استفاده می‌شود. در سوانح مختلف و شکستگی و آسیب‌هایی که به فک وارد می‌شود نیز ممکن است به جراحی فک نیاز باشد. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد. شرایط اختصاصی داوطلبان شرکت در سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) اعلام شد. متخصص عصب کشی (متخصص اندو یا روت کانال تراپی یا درمان ریشه) و دکترای تخصصی در رشته اندودانتیکس هستم.

بازار کار و آینده شغلی رشته دندانپزشکی در ایران

به این صورت که ورودی‌های مهر ماه دانشجویان روزانه به حساب می‌آیند و ورودی‌های بهمن ماه را به اصطلاح ورودی بین‌الملل یا همان شهریه‌پرداز می‌نامند. پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دارای شرایط پذیرش بدون کنکور نمی‌باشند و تنها راه ورود به این رشته‌ها، شرکت در آزمون سراسری است. این بدان معناست که هیچ کدام از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی ارائه نمی‌شود. علت نبود پذیرش دندان‌پزشکی، پزشکی و داروسازی بدون کنکور، وجود رقابت بالا و حساسیت این رشته‌ها می‌باشد.

از لحاظ علمی دانشگاه شهید بهشتی جزو برترین دانشگاه‌های سطح کشور است و از حضور اساتید به نام و با تجربه‌ی کشور برخوردار است. هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. سازمان‌های پیشرو و هدفمند با آموزش‌های سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساخته‌اند.

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این خدمات را که در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شوند را بررسی می‌کنیم. ممکن است شرایطی پیش بیاید که یک دندانپزشک نتواند درد دندان شما را بهبود دهد؛ یا ممکن است از روش‌های غیر بهداشتی برای معالجه استفاده کند. به همین دلیل شهرت دندانپزشک و اعتبار کلینیک دندانپزشکی تهران اهمیت بالایی دارد. حتما به کلینیک دندانپزشکی و وسایلی که یک دندانپزشک استفاده می‌کند، نگاهی بیندازید تا از شرایط بهداشتی کلینیک، مطمئن شوید.