معرفی کامل رشته دندانپزشکی و انتخاب این رشته فارا‌طب‌پیشرو-یارا مشاور

یعنی خوشبختانه کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در جهت پیشگیری و اهداف بهداشتی حرکت کرده و بسیاری از بیماری‌ها را مهار و کنترل کرده است. از سوی دیگر در چند سال اخیر رشد پزشکان و دندانپزشکان نسبت به نرخ رشد جمعیت افزایش یافته است. برای مثال اگر تا ۲۰ سال قبل به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشت حال به ازای هر ۵ یا ۶ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد. البته ذکر عوامل فوق به معنای آن نیست که هیچ فرصت شغلی برای دندانپزشکان جوان وجود ندارد بلکه در بسیاری از شهرستانهای کشور، ایران هنوز شاهد کمبود دندانپزشک هستیم.

این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد. نکته مثبت این شغل این است که اکثرمراجعه کننده‌ها یک دندانپزشک را بر می‌گزینند و به مراجعه‌کننده ی دائمی آن دندانپزشک تبدیل می‌شوند. ممکن است شرایطی پیش بیاید که یک دندانپزشک نتواند درد دندان شما را بهبود دهد؛ یا ممکن است از روش‌های غیر بهداشتی برای معالجه استفاده کند.

روش‌های مختلفی برای زیبایی دندان وجود دادر که به شما کمک می‌کند دندان‌های بی‌نقص و لبخندی زیبا داشته باشید. در نتیجه بروز چنین مشکلی، ریشه‌های دندان بیش از حد نرمال نمایان شده و ظاهری نامطلوب به چهره فرد می‌دهند. البته مشکلات متعددی نیز با این تحلیل لثه‌ها ایجاد می‌شود که از جمله آن می‌توان به افزایش خرابی ریشه دندان‌ها، ازدست‌دادن دندان و افزایش حساسیت لثه و دندان نیز شود. به همین دلیل در روش دیگر چند ماه پس از برداشتن دندان‌ها می‌توان دندان مصنوعی را متناسب با ساختار و زاویه‌های فک ساخت.

  • طبق گزارش انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران بیکاری در رشته دندانپزشکی ۳۰ درصد است، یعنی از هر 10 نفری که مدرک دکتری رشته دندانپزشکی دارند، 3 نفر از آنها بیکار می‌باشند.
  • رشته پروتز دندان این روزها میان داوطلبان علوم تجربی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت دانشگاه های سراسری، رقابت تنگاتنگی را میان علاقه مندان خود پدید آورده است.
  • از یک پاک‌کننده دندان مصنوعی غیر ساینده استفاده کنید، نه خمیردندان.
  • این روش‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان یکی از خدمات دندانپزشکی ترمیم دندان‌ها مدنظر قرار بگیرند.
  • اگرچه در درجه اول با دندان‌ها در بین عموم مردم شناخته شده است، اما رشته دندانپزشکی یا پزشکی دندانپزشکی محدود به دندان نمی‌شود بلکه مفصل گیجگاهی فکی و سایر مفصل‌های پشتیبانی کننده، عضلانی، لنفاوی، عصبی، عروقی و آناتومیک را شامل می‌شود.

به همین دلیل شهرت دندانپزشک و اعتبار کلینیک دندانپزشکی تهران اهمیت بالایی دارد. حتما به کلینیک دندانپزشکی و وسایلی که یک دندانپزشک استفاده می‌کند، نگاهی بیندازید تا از شرایط بهداشتی کلینیک، مطمئن شوید. این روش ایمپلنت‌های دندانی را با پروتز ترکیب می‌کند تا به بیمار کمک کند احساس کند مجموعه کاملی از دندان‌ها را به روشی طبیعی دارد. گرفتن اوردنچر نیز در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود بسیار مقرون‌به‌صرفه است. فرد دریافت‌کننده درمان اوردنچر می‌تواند تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد به‌راحتی گاز بگیرد.

درمان ریشه

تا به اینجا انواع خدمات دندانپزشکی و کاربرد آنها را با هم مرور کردیم. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

تصحیح روابط نامناسب فکی و دندانی، تنظیم و تصحیح روابط بین دندانها و استخوانهای سر و صورت و به طور کلی ناهنجاری های دندانی و فک و صورت از جمله وظایف یک متخصص ارتودنسی به شمار می رود. طول دوره این تخصص رشته دندانپزشکی ۳ ساله است، معمولا بهترین رتبه های آزمون تخصص وارد این رشته می شوند. در همه جای دنیا صنعت پزشکی از پردرآمدترین حرفه ها به حساب می آید و برای آن حتما بازارکار وجود دارد. حرفه دندانپزشکی هم از این قاعده مستثنا نیست و به دلیل تخصصی بودن آن درآمد بیشتری دارد. کشورهایی مانند ایرلند، سوئد، ژاپن، استرالیا، ایالات متحده، اسپانیا از بهترین کشورها برای شغل دندانپزشکی به حساب می آید. اگر در قصد تحصیل دراین رشته و مهاجرت را دارید، بهتر است از الان برای مهاجرت به این کشورها و داشتن یک شغل عالی برنامه ریزی کنید.

وضعیت نیاز کشور ایران به این رشته در حال حاضر

با یک روش ساده و کم هزینه دندان هایی سفیدتر و براق تر از همیشه داشته باشید. لطفا از صحت اطلاعات تماس خود اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت امکان ارسال پاسخ وجود نخواهد داشت. در کل از عدم وجود شیفت‌های سنگین شبانه، درآمد بالا و سهولت دریافت مدرک می‌توان به عنوان مزایای این رشته نام برد. از معایب این رشته هم می‌توان به در معرض قرار گرفتن عفونت و ویروس‌های خطرناک از جمله HIV، دردهای مفاصل و عضلات و رقابت در شهرهای بزرگ اشاره کرد.

خطر پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و ازدست‌دادن دندان‌ها را می‌توان با رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی کم قند و کم اسید، استفاده از محافظ‌های دندان هنگام ورزش‌کردن و مراجعه منظم به دندان‌پزشک کاهش داد. آیا تو این سال در دانشگاه ما میتونیم فوق تخصص بشیم و اینکه چقدر رتبه نیاز است در کنکور که از رشته مجله خبری پزشکی قبولشیم؟؟ ممنون از شما. در سال جدید نحوه محاسبه میزان شهریه دانشگاه آزاد تغییر کرده است. در رشته‌های پزشکی نظیر دندان پزشکی، دسته بندی های خاص ایجاد شده است که معیار محاسبه شهریه است. شهریه گروه های فرعی آن بر اساس سیاست های وزارت بهداشت و حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می شود. گفتنی است شهریه کلیه دانشگاه های پردیس و ظرفیت مازاد هر سال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد.

در پر ‌کردن دندان، حفره دندان بعد از برداشتن پوسیدگی با مواد خاصی مهر و موم می‌شود. نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند. شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد. در پایان سال ۴، دانشجویان موضوع پایان نامه خود را مشخص کرده و با تایید استاد راهنما شروع به تحقیق بر روی آن می کنند.

توجه داشته باشید که یک دندانپزشک با تجربه که از فناروری‌های مدرن استفاده نمی‌کند، نمی‌تواند بهترین درمان را به شما ارائه کند. بنابراین به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی باشید که از فناروری‌ و روش‌های درمانی به روز استفاده می‌کند. نتیجه آن این است که در رشته دندانپزشکی نیاز به همگام شدن همیشگی با دانش و فناوری روز و آشنایی با مواد و محصولات موجود در بازار و تغییر روش های درمانی وجود دارد. باندینگ فرایندی است که در آن مواد هم رنگ دندان به دندان می‌چسبند (باند می‌شوند).