معرفی 10 تا از بهترین دکتر داخلی در شیراز️【آپدیت سال 1401】-یارا مشاور

وی هم اکنون دارای بیش از ۲۷ سال سابقه و تجربه ارزشمند در زمینه درمان بیماری های داخلی دارد. دکتر آیت اله ساسان نیا متخصص داخلی می باشند که در سال 1373 دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اتمام رساندند و سپس در سال 1383 مدرک تخصصی بیماری های داخلی را اخذ نمودند. دکتر ساسان نیا عضو انجمن متخصصین داخلی ایران و هم چنین دارای سابقه تدریس به مدت پنج سال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز واحد پردیس می باشند. متخصص داخلی یا پزشک داخلی در تشخیص، درمان و پیشگیری از همه‌ی بیماری‌های مربوط به بزرگسالی تخصص دارد و خدمات مراقبتی بسیاری ارائه می‌دهد.

مطلبی که در اینجا اهمیت دارد این است که صرف داشتن یک علامت، مثلاً تنفسی، مانند سرفه، به فوق تخصص ریه مراجعه نکنید و پله های درمانی را به درستی طی کنید تا هم پزشک را از تشخیص های جامع دور نکنید و هم مجبور پرداخت هزینه های زیاد مجله خبری پزشکی نشوید. ايشان موفق به اخذ درجة تخصصي در رشتة اطفال- داخلي از نيويورك گرديد. سپس تحصيلات فوق‌تخصصي و فلوشيپ خود را در رشتة قلب و عروق و طب دوران بلوغ و نيز دوره كوتاه مدت اكوكارديوگرافي و عروق محيطي در آمريكا به پايان رساند.

  • بیشتر سرطان‌ها مربوط به اندام‌های دیگر بوده و سپس به استخوان هم سرایت می‌کند.
  • این پزشکان می‌توانند آزمایش‌هایی مانند کولونوسکوپی را نیز انجام دهند و داخل روده بزرگ را بررسی کنند.
  • یکی دیگر از شاخه‌های تخصص داخلی، فوق تخصص خون و سرطان شناسی است.
  • اگر متخصص داخلی تشخیص دهد که بیماری در سطح پیشرفته قرار دارد باید فرد بیمار را به متخصص مربوط در زمینه بیماری فرد منتقل دهد.

بیمار نباید بعد از اتمام دوره درمانی به حال خود رها شود چرا که امکان بازگشت بیماری وجود دارد لذا متخصص داخلی باید با بیمار در ارتباط بوده و شرایط او را حتی تا مدتی بعد از بهبودی، بررسی نماید. فوق تخصص ریه دررابطه‌با بیماری‌ها و مشکلات تنفسی تخصص بالایی دارد. هر بیماری که بخشی از سیستم تنفسی را از نای تا ریه‌ها درگیر کند، توسط متخصص ریه تشخیص داده شده و درمان می‌شوند. شاید برای بیماری‌های خفیف و کوتاه‌مدت مانند سرماخوردگی یا عفونت تنفسی بتوان به پزشک عمومی مراجعه کرد.

بهترین دکتر داخلی در ایران【سال1401】❤️ + لیست 8 تایی

اما شما در کنار خواندن این مقاله اطلاعات بیشتری درباره دکتری که به عنوان بهترین دکتر داخلی در ایران انتخاب کرده اید، به دست آورید، تا به توانید با خیال آسوده به دکتر خود اطمینان کرده و درمان را شروع کنید.ممنون که در این مقاله با ما همراه بودید. حال در این مقاله ی بهترین دکتر داخلی در ایران، شرایط و ویژگی هایی که باید یک دکتر داخلی خوب داشته باشد، با هم دیگر بررسی کردیم.باید بیان کنیم که دکترهایی که در این مقاله معرفی کردیم، صرفا جنبه آشنایی داشته و قصد ما آسان شدن کار شما بوده است. تمام حقوق وب سایت برای دکترمعصومه ترکی،متخصص بیماری های داخلی محفوظ است. برای مثال سرفه شما می‌تواند یک علامت گوارشی باشد نه تنفسی و توسط پزشک عمومی و یا داخلی درمان شود و شما با مراجعه اشتباه به فوق تخصص ریه، هم از تشخیص صحیح دور شده اید و هم هزینه بیشتری متحمل شده اید. به عبارتی اگر شما علامتی از یک بیماری، مثل تب و یا سرفه دارید، در مرحله اول ویزیت یک متخصص داخلی برای شما بسیار کارامد است. ایشان با توجه به مجموعه علائم شما، نشانه ها و یافته های آزمایشگاهی و پاراکلینیکی شما را درمان و یا در صورت لزوم به پزشک حوزه مربوطه ارجاع می‌دهد.

متخصص داخلی ، فوق تخصص ریه

اگر ذات‌الریه ناشی از باکتری یا ویروس باشد، به افراد دیگر هم سرایت می‌کند. بیماری‌های مربوط به ریه جز شایع‌ترین بیماری‌ها در سراسر جهان هستند. عامل اصلی ابتلا به این بیماری‌ها، سیگار، عفونت، آلودگی هوا و ژن است. ریه‌ها سیستم پیچیده‌ای دارند و روزانه هزاران بار منبسط و آرام می‌شوند تا اکسیژن را دریافت کرده و دی‌اکسیدکربن را از بدن خارج کنند. زمانی که در هر بخشی از این سیستم مشکلی ایجاد شود، شخص دچار بیماری ریه خواهد شد. هپاتیت در واقع التهاب کبد است و در اثر زخم یا عفونت بافت ایجاد می‌شود.

یک متخصص داخلی ممکن است با دیگر پزشکان در ارتباط با سایر زمینه‌های پزشکی مشورت کند یا ممکن است توسط متخصص دیگری برای مشاوره با بیمار فراخوانده شود. در این صورت لازم است که به متخصص داخلی مراجعه کنند زیرا همانطور که بیان شد وظیفه اصلی متخصص داخلی تشخیص بیماری ها است. اگر اولین بار است که به یک پزشک داخلی مراجعه می کنید باید پرونده پزشکی قبلی خود را به همراه داشته باشید.