معرفی 10 تا از بهترین دکتر داخلی در شیراز️【آپدیت سال 1401】-یارا مشاور

در میان تخصص های رشته پزشکی، متخصص داخلی از جمله گرایش هایی است که غالبا به وجود آن ها نیاز است. اما ما باید بدانیم که چه زمان نیاز است به پزشک داخلی مراجعه کنیم. یکی از مهمترین ویژگی های یک متخصص داخلی این است که با اخلاق خوب و صبورانه به صحبت های بیمار خود گوش کند. دکتر داخلی نباید برای معاینه سریع تر و بیشتر بیماران، فرصت صحبت کردن را از آن ها بگیرد. همان گونه که بیان کردیم، پزشک داخلی باید در هر مرحله از درمان که نیاز به متخصص دیگر را الزامی دانست، بیمار را به او ارجاع دهد.

لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است. البته در نظر داشته باشید که انتقال کرونا در مراکز درمانی، سه برابر اماکن عادی است! با این وجود می توانید بدون حضور در مطب یا بیمارستان، در خانه بادکتر آنلاین داخلی ، تلفنی و متنی گفتگو کنید. این دسته از پزشکان می توانند با انجام انواع روش های تشخیصی به ارزیابی وضعیت بیماری افراد بپردازند سپس در صورتی که نیاز باشد افراد به متخصصین دیگر مراجعه کنند آن ها را راهنمایی کنند.

  • پس از اتمام آزمایشات، مشاوره، معاینات و … پزشک داخلی و پزشک متخصص با ترتیب دادن یک قرار ملاقات یا مکاتبات کتبی بهترین تصمیم را برای درمان بیمار اتخاذ مینمایند.
  • به مرور زمان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و گرمسیری و قلب و عروق از این تخصص جدا شدند.
  • صداقت بهترین متخصص داخلی از دیگر ویژگی هایی است که باعث می شود تمامی شرایط بیمار را به طور کامل به وی باز گوید.
  • به صفحه مشاورۀ آنلاین داخلی بروید و زمان مشاوره دلخواهتان را (تصویری، صوتی و متنی) آنلاین رزرو کنید.
  • عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هيئت …

از آنجایی که بیماران داخلی اغلب به شدت بیمار هستند و یا اینکه برای تشخیص علت بیماری نیاز به تحقیقات پیچیده دارند، معمولاً محل کار این متخصصین در بیمارستان بوده و رابطه تنگاتنگی با دیگر پزشکان دارند همچنین خدمات، اقدامات مراقبتی و درمانی بسیاری را ارائه می کنند. در این صفحه شما می توانید لیست بهترین پزشکان متخصص داخلی در تهران را مشاهده نمایید. صدها پزشک پذیرش۲۴ آماده ویزیت حضوری و پاسخگویی به سوالات پزشکی شما هستند.

بیماری های مرتبط با متخصص داخلی

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو انجمن ستون فقرات ایران، عضو انجمن … رشته تخصصی بیماریهای داخلی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های تخصصی موجود در ایران می‌باشد. تا قبل از سال ۱۳۵۷ تنها تعداد اندکی از دانشگاه‌ها در این رشته دستیار می‌پذیرفتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش آموزش عالی در کشور و همچنین تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد دانشگاه‌های مجری این برنامه افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. مجله خبری پزشکی به مرور زمان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و گرمسیری و قلب و عروق از این تخصص جدا شدند. آخرین گام در زمینه یافتن بهترین دکتر داخلی در ایران این است که از پزشک عمومی و یا پزشکی که تحت درمان های ایشان قرار می گیرید، سوالاتی راجع به یافتن پزشک متخصص داخلی بپرسید و ایشان شما را در یافتن بهترین دکتر داخلی در ایران راهنمایی خواهند کرد. عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو انجمن …

دکتر جمیله نصیری

دانشیار رشته زنان و زایمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست بخش زنان و زایمان … عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران (بیمارستان شریعتی)، عضو هيات تحريريه مجله Medical … دکتر داخلی با عمومی بیشتر از آنکه با یکدیگر تفاوت داشته باشند، شبیه هم هستند. برای مثال توصیه و تجویز غربالگری و آزمایشات پزشکی، ارائه اطلاعات و مشاوره، پیشگیری از بروز بیماری، بررسی علائم حیاتی، تشخیص بیماری، تجویز آزمایش و دارو، اقدامات اورژانسی در حیطه وظایف آنها قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد برای مراجعه به یک دکتر داخلی خوب تلاش می کنند که در ابتدا تحقیقات لازم را داشته باشند. زیرا که تشخیص و درمان انواع بیماری ها را حساس می دانند و ترجیح می دهند که روند درمان با موفقیت زیاد و توسط مجرب ترین پزشک انجام شود.

در ادامه در این مقاله از سایت دکتر لیلا دهقان، متخصص داخلی می خواهیم به پرسش هایی که در ابتدای این مقاله مطرح شد پاسخ گوییم. این پزشکان می‌توانند آزمایش‌هایی مانند کولونوسکوپی را نیز انجام دهند و داخل روده بزرگ را بررسی کنند. اگر دچار مشکلات یا علائم مشکوکی در مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ، راست‌روده، پانکراس، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و کبد شدید، باید به دکتر متخصص داخلی یا فوق‌تخصص گوارش و کبد مراجعه کنید. برای تشخیص و درمان بیماری‌های استخوان و ستون فقرات هم می‌توانید در وهله اول به متخصص داخلی مراجعه کنید. برای درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفس نیز می‌توان به دکتر متخصص داخلی مراجعه کرد.

تخصص داخلی یک رشته بالینی است که به پیشگیری، ارزیابی، تشخیص و درمان و پیگیری بیماری های داخلی بزرگسالان می‌پردازد و شاید از این نظر جامع ترین تخصص پزشکی را بتوان داخلی دانست. مراجعه به هر کدام از آنها می‌تواند در تشخیص و درمان بیماری کمک‌کننده باشد. شما برای تشخیص و درمان ابتدایی بیماری‌های مختلف می‌توانید به دکتر عمومی مراجعه کنید. در واقع متخصصان داخلی و دکترهای عمومی اولین پزشکانی هستند که به محض بروز بیماری به آنها مراجعه می‌شود. متخصص قلب یکی از زیر شاخه های تخصص داخلی است و وظیفه او تشخیص و درمان انسداد رگ های قلب، آسیب های قلب و بیماری چشم در اثر عوامل دیگر نظیر کلسترول بالا، دیابت و فشار خون بالا و جلوگیری از بیماری هایی است که قلب، شریان ها و رگ ها را تحت تاثیر قرار میدهد. پزشک داخلی است که دارای دانش علمی و تخصص بالینی برای تشخیص و درمان نوجوانان و بزرگسالان است آنها می توانند متخصصان عمومی یا متخصصینی مانند متخصص قلب و متخصص روماتولوژیست باشند.

دکتر مرضیه آقا حسینی

اما توجه داشته باشید که یک متخصص داخلی مجرب و ماهر را پیدا کنید و روند درمانی خود را به دستان وی بسپارید تا بعدها هیچ مشکلی برایتان ایجاد نگردد. همانطور که گفته شد یک متخصص داخلی بعد از گذراندن دوره های عمومی پزشکی وارد تخصص داخلی می شود. وظیفه تشخیص این بیماری از جمله خدمات متخصص داخلی است، البته پس از بررسی علائم در فرد و انجام معاینات لازم باید آزمایشات لازم را تجویز کند سپس پس از مشاهده جواب آزمایشات درمان و تجویز دارو را برای فرد شروع کند.

اما درصورتی‌که مشکلات تنفسی جدی باشد و در طولانی‌مدت برطرف نشود، باید به متخصص ریه مراجعه کرد. متخصصان داخلی می‌توانند با ادامه تحصیل و دریافت مدرک فوق‌تخصص در شاخه‌های مجزایی مهارت پیدا کنند. این پزشکان هنوز هم متخصص داخلی بوده و فوق‌تخصص خود را در شاخه‌هایی مانند گوارش، غدد و متابولیسم یا سرطان به دست می‌آورند. کبد بزرگ‌ترین اندام در بدن است و به هضم غذا، ذخیره انرژی و حذف سموم کمک می‌کند. بیماری‌های مختلفی دررابطه‌با کبد وجود دارد که هرکدام علائم خاص خود را دارند. اما در اغلب این بیماری‌ها تورم شکم و پاها، کبودی، تغییر رنگ مدفوع، ادرار و زرد شدن پوست و سفیدی چشم اتفاق میفتد.