میانگین طول عمر آمریکایی ها در سال گذشته بیش از هفت ماه کاهش یافت: شات


در سال 2021، سه علت اصلی مرگ، بیماری قلبی، سرطان و کووید-19 بود.

اندی رایان/گتی ایماژ


مخفی ، ،وان

تغییر ،وان

اندی رایان/گتی ایماژ


در سال 2021، سه علت اصلی مرگ، بیماری قلبی، سرطان و کووید-19 بود.

اندی رایان/گتی ایماژ

بر اساس این گزارش، میانگین امید به زندگی برای آمریکایی ها در سال گذشته بیش از هفت ماه کاهش یافته است داده های جدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری.

این کاهش به دنبال یک در حال حاضر است سقوط بزرگ از 1.8 سال در سال 2020. در نتیجه، طول عمر مورد انتظار متولدین ایالات متحده در حال حاضر 76.4 سال است – کوتاه ترین مدت تقریباً در دو دهه گذشته.

این دو گزارش که توسط CDC در روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از COVID-19 و مصرف بیش از حد مواد مخدر، به ویژه مواد افیونی مصنوعی مانند فنت،ل، محرک‌های اصلی کاهش امید به زندگی بوده‌اند.

کنت کوچانک، آمارگیر CDC، می‌گوید: «سال خوبی برای داده‌ها نیست، بگذارید اینطور بگوییم.

به ندرت می توان شاهد چنین تغییرات بزرگی در طول زندگی سال به سال بود، اما این بیماری همه گیر سال گذشته جان نزدیک به 417000 نفر را گرفت – بیش از سال قبل – باعث شد COVID-19 سومین علت مرگ و میر برای دومین سال متوالی باشد.

کوچانک و همکارانش امیدوار بودند که انتشار وا،ن‌های جدید سال 2021 سالم‌تری را رقم بزند و پیش‌بینی نمی‌،د که مرگ و میر ناشی از کووید-19 در سال گذشته به بالاترین حد خود برسد. اما آنها اشتباه می ،د. در واقع، COVID-19 حدود 60 درصد از کاهش امید به زندگی را به خود اختصاص داده است.

داده های اولیه از سال 2022 تاکنون نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از کووید-19 رو به کاهش است، اما کوچانک می گوید این بدان م،ا نیست که امید به زندگی در سال های آینده به سرعت باز خواهد گشت، زیرا کووید-19 به هیچ وجه تنها عامل ابتلا به کووید-19 نبوده است. تعداد بیشتر مرگ و میر در سال 2021

اسلحه گرم از سوانح رانندگی به ،وان عامل اصلی مرگ و میر کودکان پیشی گرفت

بیماری قلبی، علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده، همراه با سایر قاتلان مهم مانند سرطان، دیابت و بیماری کلیوی نیز در سال 2021 کشنده تر شد.

در همین حال، مرگ و میر ناشی از آ،ایمر، آنفولانزا و ذات‌ا،یه کاهش یافت، شاید به این دلیل که ویروس کرونا به‌ویژه جمعیت مسن را تحت تأثیر قرار داده است.

یافته های مطالعه نشان می دهد که همه گیری منجر به بزرگترین کاهش امید به زندگی در ایالات متحده از زمان جنگ جه، دوم شده است.

اعداد جدید همچنین حاکی از بحران حاد سلامت روان است که به موازات این همه‌گیری رخ می‌دهد: طبق دومین تحلیل CDC که روز پنجشنبه منتشر شد، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال گذشته به بیش از 106000 نفر رسید – یکی دیگر از عوامل اصلی کاهش امید به زندگی.

مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماری کبدی یا سیروز ناشی از الکل نیز افزایش یافته است – که میانگین طول عمر آمریکایی ها را کوتاه می کند.

کوچانک می‌گوید: «ا،ر این مرگ‌ها مربوط به افراد جوان‌تر است و مرگ افراد جوان‌تر بر امید به زندگی کلی بیشتر از مرگ‌های سالمندان تأثیر می‌گذارد».

مردان و ،ن در سال گذشته کاهش مشابهی در امید به زندگی داشته اند، اما ،ن به طور متوسط ​​تا بالای 79 سال زندگی می کنند که حدود 6 سال بیشتر از مردان است.

CDC همچنین دریافت که میزان مرگ و میر برای گروه های نژادی و قومی خاص در سال گذشته کاهش یافته است، به ویژه در میان مردان اسپ،ایی و سیاه پوست. نرخ مرگ و میر تقریباً برای همه گروه‌های دیگر افزایش یافته است، اگرچه بیشتر در میان مردان و ،ن سفیدپوست و همچنین ،ن سرخپوست آمریکایی یا بومی آ،کا دیده می‌شود.

کارآگاهان پزشکی و، بهداشت دریافتند که 84 درصد از مرگ و میر مادران در ایالات متحده قابل پیشگیری است


منبع: https://www.npr.org/sections/health-s،ts/2022/12/22/1144864971/american-life-expectancy-is-now-at-its-lowest-in-nearly-two-decades