میزان تلاش کودکان آمریکایی با مسمومیت گل رز در طول همه گیری – اخبار سلامت مصرف کننده


جمعه، 21 آوریل 2023 (اخبار هلث دی) – یک مطالعه جدید نشان می دهد که تعداد کودک، که با استفاده از داروهای بدون نسخه یا به راحتی در دسترس هستند اقدام به خودکشی کرده اند به شدت افزایش یافته است.

محققان سیستم بهداشت دانشگاه ویرجینیا که داده‌های مربوط به تلاش‌های خودکشی گزارش‌شده را که در سال 2021 به سیستم ملی داده‌های سمی گزارش شده بود، بررسی ،د، این تحقیق نشان‌دهنده بحران سلامت روان کودکان است.

گفت: «این افزایش قابل توجه اقدام به خودکشی در طول همه گیری همه گیر ما را شگفت زده کرد دکتر کریستوفر هولشتگ، مدیر پزشکی مرکز سموم بلو ریج در UVA Health. ما از افزایش چشمگیر اقدام به خودکشی در چنین جمعیت جو، که طبق داده های ما همچنان در حال افزایش است، نگران هستیم.»

تلاش های مشکوک به خودکشی با مسمومیت در افراد 10 تا 19 ساله که به مراکز مسمومیت گزارش شده بودند در سال 2021 30 درصد افزایش یافت.

در میان بچه‌های کوچک‌تر در آن گروه سنی، بین سنین 10 تا 12 سال، اقدام به خودکشی 73 درصد نسبت به سال 2019 افزایش داشته است. در نوجوانان 13 تا 15 ساله، میزان تلاش‌های مشکوک به خودکشی با مسمومیت 48.8 درصد افزایش یافته است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که سلامت روان کودکان و نوجوانان ممکن است همچنان تحت تأثیر این بیماری همه‌گیر باشد و نگر،‌هایی را در مورد عواقب طول،‌مدت ایجاد می‌کند، به‌ویژه با توجه به اینکه تلاش قبلی به خودکشی قوی‌ترین عامل پیش‌بینی‌کننده مرگ بعدی بر اثر خودکشی است. محققان در مقاله‌ای به تشریح یافته‌ها پرداختند.

محققان همچنین به افزایش اقدام به خودکشی توسط دختران اشاره ،د – افزایش 36.8 درصدی بین سال‌های 2019 تا 2021 در بین نوجوانان 10 تا 19 ساله.

در مجموع، دختران ۸۱.۲ درصد از اقدام‌های مشکوک به خودکشی را در این گروه سنی تشکیل می‌دهند که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۷۷ درصد بوده است.

تماس های کلی با مراکز سم کشور از سال 2019 تا 2021 3.1 درصد کاهش یافته است.

یک مطالعه قبلی UVA Health نشان داد که تلاش‌های مشکوک به خودکشی با مسمومیت در بین افراد 6 تا 19 ساله بین سال‌های 2015 تا 2020 26.7 درصد افزایش یافته است.

بچه ها اغلب از مسکن های رایج استامینوفن و ایبوپروفن در اقدام به خودکشی استفاده می ،د. داروهای ضد افسردگی سرترالین و فلو،تین و آنتی هیستامین بدون نسخه دیفن هیدرامین نیز اغلب استفاده می شد.

این یافته ها در 21 آوریل در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده منتشر شد گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر.

تیم تحقیقاتی یک رویکرد جامع برای پیشگیری از خودکشی از طریق مشارکت خانواده‌ها، معلمان، متخصصان سلامت روان و رهبران بهداشت عمومی توصیه کرد.

آنها همچنین در نظر گرفتن اقدامات ایمنی را پیشنهاد ،د. اینها می تواند شامل ابتکارات آموزش عمومی در مورد ذخیره ایمن داروهای بدون نسخه و همچنین در دسترس بودن مراکز سموم در آمریکا برای کمک باشد. این تیم همچنین افزایش تبلیغ ملی 988 خودکشی و خط حیات بحران را برای افرادی که دچار بحران سلامت روان هستند توصیه کرد.

هولشتگ گفت: «به ،وان یک جامعه، ما باید به شیوه‌ای چند رشته‌ای گرد هم بیاییم و راهبردی را در مورد اینکه چگونه می‌تو،م این تهدید به سرعت در حال افزایش برای جوانانمان را کاهش دهیم، طراحی کنیم.

اطلاعات بیشتر

انجمن روانشناسی آمریکا دارد بیشتر در مورد سلامت روان کودکان در طول همه گیری

منبع: سیستم بهداشت دانشگاه ویرجینیا، انتشار خبری، 20 آوریل 2023


منبع: https://consumer.healthday.com/child-suicide-2659885910.html