هنگامی که افسردگی پس از زایمان به صورت خشم شدید نشان داده می شود


“پس از زایمان، این تغییر باورن،ی در هورمون های تولید مثل وجود دارد.” کاترین ال. ویسنر، دکترنورمن و هلن آشر، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری و مامایی و ،ن در دانشکده پزشکی فاینبرگ نورث وسترن، به SELF می گوید. هورمون‌ها – مانند استروژن و پروژسترون – به محض تحویل جفت، از بالاترین میز، که تا به حال به دست می‌آیند، تقریباً به هیچ می‌رسند. و قدری کارشناسان معتقدند این تغییرات سریع هورمونی با ایجاد PPD در افرادی که از نظر بیولوژیکی حساس هستند مرتبط است.

به علاوه، بهبودی پس از زایمان طبیعی یا سزارین سخت است و می تواند فوق العاده دردناک باشد. زایمان همیشه بدون مشکل پیش نمی رود و برخی از آنها برآوردها نشان می دهد که یک سوم از افرادی که زایمان می کنند، در حین زایمان نوزاد خود، نوعی ضربه را تجربه می کنند که ممکن است به PPD یا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) کمک کند. در حالی که تروما می تواند شامل مواردی مانند تحمل زایمان زودرس یا احساس نگر، در مورد سلامت نوزاد باشد، بسیاری از مردم گزارش می دهند که افراد حاضر در اتاق – ارائه دهندگان مراقبت از آنها، از جمله پزشکان، ماماها و پرستاران – مسئول این تجربیات ناراحت کننده هستند، مثلا با نادیده گرفتن شدت درد والدین هنگام تولد، در میان بسیاری از سناریوهای دیگر.

اما یکی از بزرگترین تغییراتی که بر عملکرد روزانه شما به ،وان یک والدین جدید تأثیر می گذارد، توانایی خواب کافی است. دکتر ویسنر می گوید که بهبودی پس از زایمان با کم یا بدون خواب چالشی است که جامعه آن را دست کم گرفته است. و همانطور که ممکن است بتو،د حدس بزنید، مطالعات ارتباط قوی بین محرومیت از خواب و احساساتی مانند افسردگی، اضطراب و خشم را نشان داده اند.

در یک مطالعه کانادایی روی نزدیک به 300 زن، منتشر شده در BMC بارداری و زایمان در سال 2022، 31 درصد از مادران احساس خشم شدید را گزارش ،د، در حالی که بیش از نیمی از آنها گفتند که کیفیت خواب آنها ضعیف است. محققان به این نتیجه رسیدند که کیفیت خواب والدین و همچنین احساس عصب،ت در مورد کیفیت خواب نوزادشان، دو عامل اصلی پیش بینی کننده خشم پس از زایمان است.

طیفی از نابرابری ها نیز به خشم کمک می کند.

مخصوصاً برای والدین سیاهپوست که به دنیا می‌آیند، خشم ناشی از ننگ می‌تواند مانع بزرگی برای جستجوی حمایت‌های لازم برای سلامت روان باشد. خشم و خشم به طور گسترده ای شناخته شده نیستند. لورن الیوت، مدیر عامل و موسس شرکت، ترس از اینکه کلیشه ای از «زن سیاه پوست عصب،» باشد، از احساسات دوری می کند. درمان با نور شمع، یک سرویس مراقبت از سلامت روان پری ناتال برای والدین جدید و آینده دار محروم، به SELF می گوید. “سلامت مادران سیاه پوست در بحران شدید است.”

انبوهی از مسائل سیستمیک وجود دارد که سیاه پوستان و دیگر رنگین پوستان را از دریافت مراقبت های بهداشت رو، من، باز می دارد. والدین رنگین پوستی که متولد می شوند، نرخ افسردگی پس از زایمان را بالاتر از حد متوسط ​​تجربه می کنند، و با این وجود، کمتر احتمال دارد که تشخیص داده شوند، کمتر احتمال دارد که بدانند علائمی که تجربه می کنند مربوط به PPD است، و بنابراین احتمال کمتری دارد که به درستی بروز کنند. درمان شده، با توجه به الف گزارش از مرکز پیشرفت آمریکا

الیوت می‌گوید: «،ن سیاه‌پوست در دوران بارداری کمتر از نظر افسردگی و اضطراب غربالگری می‌شوند. پیامدهای این نابرابری ها می تواند ویرانگر باشد. همانطور که SELF قبلا گزارش کرده بود، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ،ن سیاه پوست و بومی دو تا سه برابر بیشتر از ،ن سفیدپوست در معرض خطر مرگ ناشی از بارداری هستند.CDC).


منبع: https://www.self.com/story/postpartum-depression-anger