هوش مصنوعی می تواند به کاهش خودکشی های نظامی کمک کند، امیدهای غیرانتفاعی: NPR


پروژه جدیدی توسط یک گروه غیرانتفاعی کارولینای شمالی از هوش مصنوعی برای درک بهتر – و شاید کاهش – خودکشی نظامی استفاده می‌کند.



مری لوئیز کلی، مجری برنامه:

پروژه جدیدی توسط یک گروه غیرانتفاعی کارولینای شمالی از هوش مصنوعی برای درک بهتر و شاید کاهش خودکشی نظامی استفاده می کند. این پروژه توسط VA تامین می شود. داده های تلفن همراه افرادی را که جان خود را از دست می دهند، تجزیه و تحلیل می کند. جی پرایس از اعضای ایستگاه WUNC گزارش می دهد.

جی پرایس، بیلاین: مانند بسیاری از ما، کاپیتان ارتش جیم گالاگر به سختی می‌توانست از گوشی هوشمندش جدا شود.

آماندا گالاگر: من و او در طول روز دائماً پیامک می فرستادیم.

قیمت: همسرش آماندا است. او با سه دختر کوچک خود در کارولینای شمالی زندگی می کند.

گالاگر: و او همیشه در توییتر بود، و فقط همیشه از تلفنش استفاده می‌کرد، مثلاً، تا جایی که می‌توانستیم وارد بحث شویم، مثلاً، می‌د،، باید تلفن را کنار بگذاری و به آن توجه کنی. اینجا چه خبره.

قیمت: جیم گالاگر نسل سوم نظامی، فارغ التحصیل وست پوینت بود که در عراق جنگیده بود. خدمت برای او همه چیز بود، اما او اولین فرصت خود را برای ارتقاء به رشته ارشد از دست داد. او ویران شده بود. کمتر شروع به صحبت کرد. اونقدرها هم لبخند نمی زد. یک شب روی تخت خم شد و ش،ت.

گالاگر: و من گفتم، می‌د،، باید بروی در این مورد با ،ی صحبت کنی، و او قول داد که با ،ی تماس بگیرد. بنابراین، ما به صورت آنلاین، یک خط تلفن پیام کوتاه پیدا کردیم که می‌تو،د پیامک ارسال کنید، و حتی لازم نیست نام و چیزهای واقعی خود را بگویید. و او گفت که قرار است این کار را انجام دهد و آن هفته او بهتر بود.

قیمت: آن شنبه شب، او می خواست شام درست کند.

گالاگر: و غذاهای مورد علاقه من را درست کرد و حتی قارچ های شکم پر درست کرد. و او از قارچ متنفر است، اما می داند که من آنها را دوست دارم.

قیمت: بعداً در حال تماشای تلویزیون بودند. از جایش بلند شد و به او گفت که به حمام می رود. در عوض، او به گاراژ رفت و جان خود را گرفت. گالاگر آیفون خود را روی پیشخوان آشپزخانه رها کرد و ساعت اپل را که به یک حضور دائمی روی مچ دستش تبدیل شده بود، نداشت.

گالاگر: پس وقتی آن را در خانه پیدا کردم واقعاً من را شگفت زده کرد.

قیمت: اکنون، دو لپ‌تاپ، تبلت و آن تلفن او، که احتمالاً حتی حاوی اطلاعاتی درباره عملکرد قلب و ال،ای خواب او از ساعت او آپلود شده‌اند، در دستان پروژه جعبه سیاه هستند. این ابتکار که برنده کمک مالی 3 میلیون دلاری VA شد، از هوش مصنوعی برای جستجوی ال،ایی در داده‌های دستگاه‌های افرادی که بر اثر خودکشی می‌میرند استفاده می‌کند.

کریس فورد: دستگاه‌های دیجیتال ما، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، بیشتر از چیزهایی که حتی با نزدیک‌ترین افراد به اشتراک گذاشته‌ایم، درباره ما می‌دانند.

قیمت: کریس فورد رهبری گروه غیرانتفاعی Stop Soldier Suicide را بر عهده دارد که پروژه را اجرا می کند.

فورد: افکار، احساسات و رفتارهای درونی، کارهایی که در ساعت 2 بامداد انجام می‌دهم، زم، که نمی‌توانم بخوابم – اینها با شرکای صمیمی ما در میان نمی‌آیند. آنها با والدین یا دوستان ما به اشتراک گذاشته نمی شوند.

قیمت: فورد می‌گوید دستگاه‌ها، به‌ویژه تلفن‌ها، حاوی برخی داده‌های واضح هستند که ممکن است مفید باشند – مانند متن‌ها، ایمیل‌ها، مرورگرها و تاریخچه مکان. اما هوش مصنوعی همچنین به دنبال ال،ایی در داده های کمتر آشکار است که ممکن است با خطر خودکشی مرتبط باشد – چیزهایی که محققان ممکن است حتی به آن فکر نکرده باشند. این پروژه به تازگی در حال افزایش است، اما ممکن است در حال حاضر برخی از باورهای قدیمی در میان محققان خودکشی، مانند نادر بودن یادداشت های خودکشی را مختل کند.

فورد: بیشتر مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که یادداشت های خودکشی در 15 یا 20 درصد مواقع اتفاق می افتد. حداقل در نیمی از دستگاه‌ها یادداشت‌های خودکشی پیش‌نویس و حذف‌شده را پیدا می‌کنیم.

داستین میلادو: این در واقع همان گوشی است…

قیمت: داستین میلادو، بازرس دیجیتال پزشکی قانونی این پروژه، به یک تلفن سامسونگ اشاره می کند. به یک دستگاه رمز شکن متصل است. سپس به سمت صفحه کامپیوترش می چرخد. یک خط متز،ل نشان می‌دهد که مالک سابق در چند ماه گذشته بیش از دو برابر معمول از تلفن استفاده کرده و با الگوی موجی متمایز و تکراری.

میلادو: و این نشان می دهد که شاید چیزی یا نوعی فعالیت در حال انجام است که به دلیل ی،ان بودن زوایای آن نیز مشابه است.

قیمت: به گفته او، این پیام‌های خودکشی که به اشتراک گذاشته نشده است، اغلب در برنامه یادداشت‌های تلفن یا حتی در یک ضبط صوتی یا تصویری یافت می‌شوند.

میلادو: تقریباً به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند به ،ی بگویند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما واقعاً نمی‌خواهند به یک شخص بگویند.

قیمت: کارشناسان می گویند که نتایج این پروژه بدیهی است که می تواند برای جمعیت غیرنظامی نیز اعمال شود، با اخطارهایی در مورد تفاوت های این دو گروه، اما آنها در مورد انتظار بیش از حد از فناوری هشدار می دهند. کریگ برایان استاد دانشگاه ایالتی اوهایو است.

کریگ برایان: خودکشی دارای ،یب‌های ممکن متفاوتی از متغیرها و عوامل است که – به نوعی تعداد نامتناهی مسیر برای رسیدن به آن وجود دارد.

قیمت: او می‌گوید که رویکردهای پیش‌بینی‌کننده و تحلیلی داده‌های بزرگ احتمالاً هرگز نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که مثلاً یک فرد خاص قصد خودکشی دارد، اما مانند هشدار گردباد، داده‌ها می‌توانند به سیگنال‌هایی کمک کنند که چه زم، احتمال آن بیشتر است.

گالاگر: تمام دارایی های او برای من واقعاً مهم است و به نظر منابع محدودی هستند.

قیمت: آماندا گالاگر یکی از بیش از 100 عضو خانواده است که تاکنون دستگاه هایی را به این پروژه قرض داده اند.

گالاگر: مثل اینکه، من باید هر سال در روز تولد او همان ع، ها را بازنشر کنم، زیرا هیچ ع، جدیدی وجود ندارد.

قیمت: او می‌گوید جدا شدن از وسایل شوهرش، حتی به‌طور موقت، استرس‌زا بود، اما اگر بتواند حتی از یک خودکشی جلوگیری کند، ارزشش را دارد.

گالاگر: می دانستم که اگر فرصتی وجود دارد که زن دیگری مجبور نباشد در اتاق خواب فرزندش بنشیند و به آنها توضیح دهد که پدرشان به خانه نمی آید زیرا من حاضرم تلفن را رها کنم، باید اجازه دهم تلفن برو

PRICE: و با آن، تمام داده هایی که به نوعی اکنون فقط یک و صفر نیستند. برای اخبار NPR، من جی پرایس در دورهام، NC هستم

KELLY: و اگر شما یا ،ی که می شناسید در بحران است، با 988 Suicide and Crisis Lifeline تماس بگیرید یا پیامک کنید – فقط آن سه رقم، 988. اگر جانباز هستید، 988 را شماره گیری کنید، سپس یک را فشار دهید یا 838255 را پیامک کنید.

حق چاپ © 2023 NPR. تمامی حقوق محفوظ است. برای اطلاعات بیشتر از صفحات شرایط استفاده و مجوزهای وب سایت ما در www.npr.org دیدن کنید.

رونوشت های NPR در یک ضرب الاجل عجله ای توسط یک پیمانکار NPR ایجاد می شود. این متن ممکن است به شکل نهایی خود نباشد و در آینده به روز یا اصلاح شود. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. رکورد معتبر برنامه نویسی NPR، رکورد صوتی است.


منبع: https://www.npr.org/2023/05/01/1173142164/ai-could-help-reduce-military-suicides-nonprofit-،pes