چرا کارشناسان نگرانند که TikTok بتواند به بحران سلامت روان در میان نوجوانان آمریکایی بیفزاید



نیویورک
CNN

جروم یانکی می‌گوید زم، که در کالج بوده تمام شب‌ها را می‌کشد – نه درس می‌خواند و نه مهم، می‌گرفت، اما تا زم، که خورشید طلوع می‌کرد در TikTok پیمایش می‌کرد.

یانکی 23 ساله گفت: “من دیدم که برای زندگی خودم تلاش نمی کنم، بلکه فقط سعی می کنم از طریق آنچه که می بینم، به صورت نایب زندگی کنم.” او گفت که خوابش را از دست داده، نمراتش ضعیف شده است و ارتباطش با دوستان و خودش قطع شده است.

در سال 2021، او این برنامه را حذف کرد. او گفت که تأثیر مثبت آن آشکار است. او گفت: «بسیار عالی است که بتو،م دوباره از نیمه شب بخوابیم. خیلی خوبه که بتونی زود بیدار بشی و با آفتاب کارایی بیشتری داشته باشی.

در ماه‌های اخیر، TikTok با فشار فزاینده‌ای از سوی قانون‌گذاران ایالتی و فدرال به دلیل نگر،‌ها در مورد روابط خود با چین از طریق شرکت مادرش، ByteDance، مواجه شده است. اما برخی از قانونگذاران و محققان نیز چنین کرده اند در حال بررسی دقیق بود تاثیری که اپلیکیشن ویدئویی فرم کوتاه ممکن است بر جوانترین کاربران خود داشته باشد.

مایک گالاگر، نماینده جمهوری‌خواه، رئیس جدید کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد چین، به تازگی TikTok را “فنت،ل دیجیتال” به دلیل داشتن “تاثیر خورنده استفاده مداوم از رسانه های اجتماعی، به ویژه بر مردان و ،ن جوان اینجا در آمریکا” نامید. دادستان کل ایندیانا دو دعوا داد علیه TikTok در ماه گذشته، از جمله موردی که ادعا می‌کرد این پلتفرم کودکان را با ادعای دروغینی که برای کاربران 13 تا 17 ساله دوستانه است، فریب می‌دهد. و یکی مطالعه از سوی یک گروه غیرانتفاعی ادعا شده است که TikTok ممکن است در عرض چند دقیقه پس از ایجاد حساب کاربری، محتوای بالقوه مضر مرتبط با خودکشی و اختلالات خوردن را در اختیار نوجوانان قرار دهد.

TikTok به دور از تنها پلتفرم اجتماعی است توسط قانونگذاران مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان بهداشت روان برای تأثیر آن بر نوجوانان. مدیران ارشد چندین شرکت، از جمله TikTok، در کنگره در مورد این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته اند. و این هفته، مدارس ،تی سیاتل از شرکت های رسانه های اجتماعی شکایت کرد مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، اسنپ چت و یوتیوب که ادعا می کنند این پلتفرم ها “باعث ایجاد بحران سلامت رو، جوانان” شده اند، و سیستم مدرسه را برای “انجام ماموریت آموزشی خود” دشوار می کند.

اما روانشناس دکتر ژان تونگ گفت که الگوریتم TikTok به طور خاص “بسیار پیچیده” و “بسیار ،بنده” است که نوجوانان را برای مدت طول، تری در پلتفرم درگیر نگه می دارد. TikTok جمع آوری شده است بیش از یک میلیارد کاربران جه، طبق پلتفرم تجزیه و تحلیل دیجیتال، این کاربران در سال گذشته به طور متوسط ​​یک ساعت و نیم در روز را در این برنامه صرف کرده اند، که بیشتر از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری است. برج حسگر.

«بسیاری از نوجوانان تجربه رفتن به TikTok و قصد 15 دقیقه وقت گذاشتن و سپس دو ساعت یا بیشتر را توصیف می‌کنند. این مشکل ساز است زیرا هر چه نوجوان زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی سپری کند، احتمال افسردگی او بیشتر می شود. و این به ویژه در مورد استفاده افراطی صادق است.

این تنها ممکن است افزایش طول، مدت در مسائل مربوط به سلامت روان را تشدید کند که تا حدی توسط فناوری تقویت می شود. روانشناسان می گویند با رشد تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی در حدود سال 2012، میزان افسردگی در میان نوجوانان نیز افزایش یافت. بر اساس گزارش اداره خدمات بهداشت رو، و سوء مصرف مواد، بین سال‌های 2004 تا 2019، میزان افسردگی نوجوانان تقریباً دو برابر شده است. و برای دختران نوجوان بدتر است. به گفته تونگ، تا سال 2019، از هر چهار دختر آمریکایی یک نفر افسردگی بالینی را تجربه کرده است.

TikTok گفت که ابزارهایی دارد که به کاربران کمک می‌کند محدودیت‌هایی را برای مدت زم، که هر روز در برنامه صرف می‌کنند تعیین کنند. TikTok همچنین به عرضه موارد دیگر ادامه می دهد پادمان ها برای کاربرانش، از جمله راه‌هایی برای فیلتر ، ویدیوهای بزرگسالان یا «بالقوه مشکل‌ساز» و موارد دیگر کنترل های والدین

یکی از مهمترین تعهدات ما حمایت از ایمنی و رفاه نوجوانان است و ما می د،م که این کار هرگز به پایان نمی رسد. TikTok در بی،ه‌ای به CNN گفت: ما همچنان بر روی محافظت‌های ایمنی قوی برای جامعه خود تمرکز می‌کنیم و همچنین به والدین قدرت می‌دهیم تا کنترل‌های بیشتری برای حساب نوجوان خود از طریق جفت‌سازی خانواده TikTok داشته باشند.

این شرکت اعلام کرد که بین آوریل و ژوئن سال 2022، 93.4 درصد از ویدیوهای مربوط به خودآزاری و خودکشی را قبل از مشاهده از برنامه حذف کرده است. اما نوجوانان می گویند که این فاجعه آمیزترین ویدیوها نیست که آنها را درگیر می کند. این محتوایی است که در بخش “برای شما” برنامه برای آنها برنامه ریزی شده است.

آنجلیکا فاوستینو، دانش‌آموز 18 ساله دوم در دانشگاه بوفالو، که می‌گوید 3 تا 4 ساعت در روز را در TikTok می‌گذراند، می‌گوید: «برای شما بسیار عالی است.

بررسی‌های بدنی زیادی در TikTok انجام می‌شود – بسیاری از افراد چیزهایی را در مورد خودشان نشان می‌دهند که شاید دست نیافتنی باشد. می بینید که آیا به اندازه کافی مثل من هستید یا نه، شاید من باید اینطور باشم.

با وجود همه نگر،‌ها، نشانه‌هایی وجود دارد که TikTok و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تأثیر مثبتی بر کاربران جوان‌تر نیز داشته باشند.

طبق تحقیقات پیو، ا،ر نوجوانان می گویند رسانه های اجتماعی می توانند فضایی برای ارتباط و خلاقیت باشند. به گفته پیو، از هر 10 نوجوان 13 تا 17 ساله، 8 نفر می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند که احساس کنند بیشتر با آنچه در زندگی دوستانشان می‌گذرد ارتباط دارند و 71 درصد می‌گویند رسانه‌های اجتماعی مک، است که می‌توانند خلاق باشند.

و برخی در Gen Z، نسلی که در TikTok بزرگ شده‌اند، فرصت‌های منحصر به فردی را در این پلتفرم پیدا کرده‌اند.

هانا ویلیامز وقت خود را در TikTok می گذراند تا تجارت خود را، خیابان شفاف حقوق، اداره کند. او با آمریکایی‌های روزمره درباره حقوقی که در شغلشان می‌گیرند مصاحبه می‌کند و شفافیت پرداخت را برای نزدیک به 1 میلیون دنبال‌کننده‌اش فراهم می‌کند.

ویلیامز 26 ساله گفت: “من در ماه مه 2022 کارم را رها کردم تا تمام وقت در صفحه رسانه های اجتماعی خود در تیک توک کار کنم، زیرا فرصت خوبی برای انجام کاری در حرفه خود دیدم.”

او گفت: «فکر می‌کنم جالب است که می‌تو،م از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنیم تا واقعاً جهان را برای همیشه تحت تأثیر قرار دهیم، و من امیدوارم که این اتفاق بیفتد.»


منبع: https://edition.cnn.com/2023/01/11/tech/tiktok-teen-mental-health