چگونه به نوجوانان کمک کنیم در میان بحران سلامت روان هدف خود را پیدا کنند؟


آدر ابتدای همه گیری کووید-19، استیون ایگلسیاس 19 ساله، مانند بسیاری از نوجوانان، در خانه زندگی می کرد و احساس بی جهتی می کرد. استیون به من گفت: «احساس می‌کردم که الهام‌بخش نیستم». “زندگی هر روز یک ترن هوایی احساسی بود.”

استیون یکی از میلیون ها جو، است که با چالش های سلامت روان دست و پنجه نرم می کند. در دهه قبل از همه‌گیری، سهم دانش‌آموزان دبیرست، که احساس غم و اندوه یا ناامیدی مداوم داشتند. افزایش یافت 40 درصد به بیش از 1 نفر از هر 3 دانش آموز. همه گیری فقط این روند را تشدید کرد و باعث شد آکادمی اطفال آمریکا وضعیت ملی را اعلام کند. اضطراری. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال 2021، 44 درصد از دانش آموزان دبیرست، گزارش شده است آنها در طول سال گذشته به طور مداوم احساس غمگینی یا ناامیدی می ،د. این رقم برای دختران (57%) و نوجوان، که خود را همجنسگرا، ،بین یا ، می دانند (69%) حتی بیشتر است، همانطور که در یکی دیگر از موارد حیرت آور دیده می شود. گزارش CDC

بیشتر بخو،د: CDC می گوید که دختران نوجوان بالاترین سطح غم و اندوه و خشونت ، را در یک دهه گزارش می دهند.

جوهر زیادی روی مداخلات احتمالی ریخته شده است – از محدود ، استفاده از رسانه های اجتماعی به افزایش دسترسی به حمایت از سلامت روان در پردیس‌های مدارس – اما ا،ریت قریب به اتفاق «راه‌حل‌های» پیشنهادی به جای پیشگیری از بحران، بر واکنش به بحران تمرکز دارند. و در میان محیط های دانشگاهی پر استرس، سیستم آموزشی کشور ما تنها است شروع برای طراحی درون نگری در برنامه درسی. اگر می‌خواهیم دانش‌آموز، مانند استیون خوب باشند، باید به جای پرداختن به بیماری، رفتار سالم را تشویق کنیم.

یکی از پادزهرها کمک به جوانان برای ارتباط با هدف است. تحقیقات نشان می دهد که وقتی جوانان هدفی را در زندگی شناسایی می کنند، منجر به افزایش آن می شود شادی، عملکرد تحصیلی، و انعطاف پذیری. افزایش احساس هدف همچنین می تواند به جوانان کمک کند تا در مسیر انتقال زندگی حرکت کنند. برای مثال، زم، که جوانان درگیر سیستم، بازداشت نوجوانان را ، می‌کنند، داشتن یک حس روشن از هدف با کاهش میزان تکرار جرم.

خواه والدین، مربی یا دوست یک جوان باشید، در اینجا سه ​​راه مشخص وجود دارد که می تو،د به آنها کمک کنید در مواجهه با آینده ای نامشخص هدف و جهت پیدا کنند.


تصویر توسط آدریانا کرسپو برای TIME

از بازتاب خود ساخت یافته پشتیب، کنید

توانمند ساختن جوانان برای ارتباط با احساس هدف با کمک به آنها در تفکر در مورد آنچه که در زندگی آنها مهم است شروع می شود. روانشناسان تعریف می کنند هدف به ،وان “هدفی که هم از نظر شخصی م،ادار است و هم علامت مثبتی بر جهان می گذارد.” با این حال، آنچه که “شخصاً م،ی دار” است، می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. انعکاس ساختاریافته می تواند جوانان را قادر سازد تا آنچه را که برایشان مهم است تعریف کنند و بهبود یابند سلامت روان.

در عمل، این به م،ای کمک به جوانان است که به دنبال ال،ایی در تجربیات، ارزش ها و باورهای زندگی خود باشند. دن مک آدامز، استاد روانشناسی در دانشگاه نورث وسترن، از این فرآیند به ،وان توسعه فرد یاد می کند. هویت روایی. مک آدامز می گوید: «هویت روایی داستان زندگی درونی شده و در حال تکامل یک فرد است که گذشته بازسازی شده و آینده تصور شده را با هم ،یب می کند تا زندگی را با درجه ای از وحدت و هدف فراهم کند. توضیح می دهد.

تذکرات انعکاس به جوانان کمک می کند تا داستان و تجربیات شخصی خود را مشاهده و درک کنند. برخی از سوالاتی که مردم می توانند از نوجوانان بپرسند عبارتند از: چگونه برای دنیای اطراف خود ارزش قائل می شوید؟ چه زم، بیشتر از همه به خودت افتخار می کنی؟ بخش (یا بخش‌های) مهم داستان شما چیست؟ یک دوست خوب شما را چگونه توصیف می کند؟ چگونه بر دیگران تأثیر می گذارید؟

اعلان‌هایی مانند این نه تنها به نوجوانان کمک می‌کند تا م،ای شخصی زندگی خود را کشف کنند، بلکه می‌توانند حس آنها را نیز افزایش دهند ارزش خود. دانش آموز، که عزت نفس پایین گزارش ،د تقریباً بودند شش مرتبه به احتمال زیاد در معرض خطر افسردگی هستند. گذراندن یک لحظه برای تأمل کمک می کند تا یادآوری شود که آنها هستند قبلا، پیش از این ارزشی برای جهان به ارمغان می آورد، درست مانند امروز.


تصویر توسط آدریانا کرسپو برای TIME

برای ایجاد تغییر گام های کوچک را داربست بزنید

یکی دیگر از مؤلفه‌های کلیدی هدف، توانایی خودراهبری و اقدام است. تحقیقات نشان میدهد وقتی فردی احساس افسردگی می کند، حتی کوچکترین عمل (مثل شستن لباس یا نوشتن یک ایمیل) می تواند غیرقابل حل باشد. بی‌عملی چالش‌های سلامت روان را تشدید می‌کند، که می‌تواند منجر به یک چرخه معیوب شود که به آن «تله عدم فعالیت“، جایی که اقدام دشوارتر می شود و سلامت روان بدتر می شود.

از سوی دیگر، برداشتن گام‌های کوچک به جلو منجر به افزایش اعتماد به نفس می‌شود که می‌تواند به ش،تن چرخه بی‌تحرکی کمک کند و به نوجوانان کمک کند هدفمندتر شوند. این به ،وان “فعال سازی رفتاری“، که در اصل به این م،ی است که به جای انتظار برای احساس بهتر برای اقدام، اقدام می کند به منظور. واسه اینکه. برای اینکه احساس بهتری داشته باشید

کمک به یک جوان برای درک اینکه چه چیزی به آنها انگیزه می دهد، مکان خوبی برای شروع است. انگیزه می تواند باشد بیرونی (دریافت تشویق دیگران، دیدن یک ،وجی ملموس یا حتی یک پاداش ساده) یا ذاتی (احساس خوشبختی، موفقیت یا لذت خالص). اگر جوانان بتوانند تشخیص دهند که چه زم، بیشترین انگیزه را دارند، می توانند شرایط من، را برای پیشرفت به سوی اه، خود باز کنند.

برای مثال، استیون (که از ضمایر they/them استفاده می‌کند) علایق آنها را بازتاب می‌دهد و عشق خود را به نوشتن دوباره کشف می‌کند، اما برای غلبه بر اینرسی که تمرکز را دشوار می‌کرد، به یک تلنگر نیاز داشت. بنابراین آنها وظیفه نوشتن یک رمان را به لحظات کوچکی ت،یم ،د که می توانستند با دیگران به اشتراک بگذارند و جشن بگیرند و هر روز چند پاراگراف بنویسند. استیون گفت: “من نظم و انضباط ایجاد کردم تا الهام خود را به دست بیاورم، به جای اینکه منتظر بمانم تا به سراغم بیاید.”


تصویر توسط آدریانا کرسپو برای TIME

هدف فراتر از خود را به هم متصل کنید

تأمل و عمل می تواند به نوجوانان کمک کند تا هدف خود را روشن کنند، اما ارتباط با یک جامعه چیزی است که آنها را ادامه می دهد. پژوهش نشان میدهد که رفتار اجتماعی (شرکت در فعالیت هایی که به نحوی به نفع دیگران است) احساس رفاه عاطفی را تقویت می کند و اثرات تقویت کننده خلق و خوی برای جوانان دارد. به همان اندازه قابل توجه، ارتباط اجتماعی یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های رضایت از زندگی است (و برع،، احساس تعلق پایین یک پیش بینی اولیه افسردگی).

وقتی نوجوانان از انجام کاری که باعث ایجاد تفاوت در دنیای اطرافشان می شود، رضایت شخصی را تجربه می کنند، این حس هدف را تقویت می کند. که در یک مطالعه، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا گزارش دهند که چند وقت یکبار درگیر می شوند نوع دوست رفتارها (مانند داوطلبی)، و همچنین اینکه زندگی آنها چقدر م،ادار است. شرکت کنندگ، که نوع دوست تر بودند، احساس هدف و م،ای بیشتری در زندگی خود گزارش ،د.

مشارکت اجتماعی به‌ویژه برای جوانان آسیب‌پذیر که از فرصت‌ها دور هستند تأثیرگذار است. ،یدی هیگینز، یکی از رهبران این شرکت می‌گوید: «ایجاد فرصت‌هایی برای مشارکت مدنی و حمایت به‌ویژه برای جوان، که توسط سیستم آسیب دیده‌اند و می‌خواهند قدرت خود را بازیابند، م،ادار بوده است». خطوط زندگی تازه برای جوانان، سازم، که بر کمک به جوانان تحت تأثیر سیستم قضایی تمرکز دارد تا پتانسیل خود را باز کنند.

اگر به دنبال کمک به نوجو، هستید که با احساس هدفمندی در زندگی خود ارتباط برقرار کند، سعی کنید بپرسید که چگونه ممکن است علاقه آنها بر دنیای اطرافش تأثیر مثبت بگذارد. در مورد استیون، آنها از داستان های خود استفاده ،د تا به دیگران یادآوری کنند که در مبارزه با سلامت روان تنها نیستند. آنها توضیح می دهند: «من توانستم تأثیری را که نوشته ام می تواند در کمک به دیگران داشته باشد ببینم. “این به من انرژی داد تا ادامه دهم.”

بحران سلامت روان جوانان نیازمند یک رویکرد سیستمی برای مداخله است. با تمرکز بیش از حد بر درمان علائم، عوامل بالادستی که دانش آموزان را در وهله اول سالم و امیدوار نگه می دارند، از دست می دهیم. برای استیون، برقراری ارتباط با احساس هدف به آنها کمک کرد تا مسیر را پیدا کنند، که در بقیه زندگی آنها امواج مثبت ایجاد کرده است.

استیون به من گفت: «من اعتماد به نفس لازم را برای اینکه ،ی باشم به دست آوردم. “و برای این، من دیوانه وار سپاسگزارم.” به جای صرف وقت و انرژی برای “تعمیر” جوانان، شاید یکی از بهترین کارهایی که بزرگسالان می توانند انجام دهند کمک به شعله ور شدن چیزی است که آنها را روشن می کند.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در [email protected].


منبع: https://time.com/6255385/teens-mental-heath-،w-to-help/