کلینیک دندانپزشکی ایده آل خدمات درمانی و زیبایی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی فروردین واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین کلینیک های دندانپزشکی تهران میباشد. در پایان دوره باید در آزمون کشوری بورد تخصصی (دانشنامه تخصصی) شرکت نمود تا صلاحیت علمی لازم را احراز نمود. افرادی که در این آزمون پذیرفته می شوند بر روی تابلوی مطب خود عبارت “دارای بورد تخصصی” یا “بورد تخصصی ناسیونال” را درج می نمایند و مدرک “دانشنامه تخصصی” را در معرض دید مراجعین قرار می دهند. برای مشکلات شدید فکی، جراحی و نمونه برداری از کیستها و تومورهای ناحیه فک و صورت، کاشت دندان ، انواع جراحیهای زیبایی صورت مانند عمل بینی،گونه و لب و … .

  • یعنی خوشبختانه کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در جهت پیشگیری و اهداف بهداشتی حرکت کرده و بسیاری از بیماری‌ها را مهار و کنترل کرده است.
  • باید بگوییم که، طول مدت دوره تخصص بر اساس نوع تخصص و برنامه آموزشی دانشکده‌ها بین 3 تا 5 سال است که بیش‌ترین دوران مربوط به تخصص جراحی دهان، فک و صورت می‌باشد.
  • یا ایمپلنت به کار می‌روند، تجهیزات مورد استفاده در جراحی ها و اعتبار و تخصص مراکز و کارکنان آن‌ها هم در محاسبهٔ هزینه ها تاثیرگذار هستند.
  • عرض ادب و احترام، معمولأ طبق قانون وزارت بهداشت، تا به امروز، دانشجویان دندان پزشکی در دوران دانشجویی مشمول دریافت حقوق نیستند.
  • به عبارت دیگر مهره‌های کمر دندانپزشکان در مقایسه با سایر افراد زودتر دچار مشکل می‌شود.

بنابراین دانشجویان و دندانپزشکان، نباید خود را به دروس دانشگاهی و آموزش‌های تئوری محدود کنند، بلکه باید از هر فرصتی برای افزایش مهارت‌های علمی و عملی خود نهایت استفاده را ببرند. برای ورود به بازار کار، علاوه بر آشنایی با مهارت‌های تخصصی رشته مورد نظر باید با سایر مهارت‌های فردی هم آشنایی داشته باشید. در حقیقت، این مهارت‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی می‌شوند. چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند.

انواع مختلف مال اکلوژن‌ دندانی: 8 عارضه + درمان با ارتودنسی

حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. بله؛ در ایران در حال حاضر امکان تحصیل تا دوره فوق تخصص رشته دندانپزشکی وجود دارد. دندانپزشکان امکان کار در دانشکده دندانپزشکی، مراکز دولتی و بیمارستان ها، کلینیک متعلق به یک دندانپزشک دیگر با اجاره یونیت یا در صورت داشتن شرایط لازم، امکان تأسیس مطب خصوصی را دارند. پس از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی، تخصص های مختلفی برای متمرکز شدن بر روی مشکلات خاص دهان، دندان و بیماری های مرتبط با آن‌ها وجود دارند. در هر سه منطقه، داوطلبان با کسب درصدهایی که در جدول زیر لیست شده اند، موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی شده بودند. همه این ناحیه ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش درج می‌ شوند، اما با یک مثال بیشتر متوجه خواهید شد.

دندانپزشکی بدون کنکور

هر دو رشته جایگاه اجتماعی بالایی در جامعه دارند و درآمد هر دو رشته نیز بسیار مناسب و ایده‌آل است. گروه تجربی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی مابین داوطلبان و دانش‌آموزان است. این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های آموزشی رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار زیادی دارد. بسیاری از داوطلبان در این گروه آموزشی علاقه دارند تا به سراغ رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بروند. رقابت مابین این رشته‎‌ها بسیار زیاد است و داوطلبان باید تلاش زیادی داشته باشند تا در یکی از این رشته‌ها قبول شوند.

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی و هنگام شرکت در طرح اجباری به صورت ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند. بدون شک نمی‌توان رشته‌ای را پیدا کرد که داوطلبان را دچار دردسر نکند یا یک رشته آسان و بی چالش باشد. بنابراین داوطلبان باید از این موضوع مطلع باشند که هر رشته تحصیلی دشواری های خاص خود را دارد. داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته تحصیلی از تمامی سختی های رشته مورد علاقه خود آگاه باشند.

یکی دیگر از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها، استفاده از روکش‌های زیبایی روی دندان‌هاست. این روکش‌ها ظاهری یکدست، منظم، تمیز، سفید و سالم به دندان‌ها می‌دهند و موجب بهبود طرح لبخند نیز خواهند شد. استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است. برای مثال کاشت نگین دندانی یکی از آنهاست که متناسب با ساختار دندان‌ها، کاشت نگین روی دندان برای زیبایی ظاهری آنها انجام می‌شود.

البته در این دانشگاه در صورت داشتن شرایط خاص مانند برخورداری از سهمیه ایثارگران و جانبازان، تخفیف شهریه چشم گیری را شاهد خواهید بود. در این درس در ارتباط با مسایل ترمیمی و بازسازی دستگاه جونده (دندانها و ساختمان مجاور کناری صورت) از طریق پروتزهای ثابت، متحرک (پارسیل و کامل) و فک و صورت بحث می‌شود. همچنین مسایل مربوط به اصول اکلوژن در این رشته مورد تدریس علمی عملی قرار می‌گیرد. در این مرحله دانشجویان درسهای نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه)‌ می‌گذرانند.

البته مشکلات متعددی نیز با این تحلیل لثه‌ها ایجاد می‌شود که از جمله آن می‌توان به افزایش خرابی ریشه دندان‌ها، ازدست‌دادن دندان و افزایش حساسیت لثه و دندان نیز شود. به همین دلیل در روش دیگر چند ماه پس از برداشتن دندان‌ها می‌توان دندان مصنوعی را متناسب با ساختار و زاویه‌های فک ساخت. این به استخوان فک زمان می‌دهد تا بهبود یابد و به این معنی است که پروتز می‌تواند تناسب بهتری با ساختار فک داشته باشد.