کلینیک دنداپزشکی شبانه روزی مجهزترین کلینیک دندانپزشکی درمانگاه دندانپزشکی بهترین کلینیک

افراد در این رشته نیاز به دستانی توانمند دارند تا بتواند با مهارت و دقت زیاد، کارهای ظریفی را برای دندان ها انجام دهند. این افراد باید توانایی کافی در علوم پایه و زبان انگلیسی را داشته باشند تا بتوانند علم خود را همواره به روز نگه دارند. این افراد باید دارای صبر و شکیبایی زیاد باشند تا بتوانند با حوصله به ترمیم و درمان مشکلات دندانی بپردازند. از مزایای این رشته می‌توان به نداشتن شیفت های طاقت فرسای شبانه و اجباری و درآمد خوب حتی با داشتن مدرک دکتریعمومی بدون تخصص اشاره کرد.

دندان های مصنوعی که به آن ها پروتز دندان نیز گفته می‌شود، جایگزین دندان های طبیعی است که به طور دلخواه می‌توانید از این دندان ها استفاده کنید. این عمل بسیار عمل حساسی است پس به این نکته توجه داشته باشید که حتما توسط جراح دندان، این عمل را انجام دهید. در بعضی اوقات که دندان عقل پنهان شده و یا کج رشد کرده نیز جراحی ضروری است.

  • یکی از درمان‌های دندان‌پزشکی زیبایی که جهت سفید کردن دندان استفاده می‌شود، بلیچینگ است.
  • متقاضیان برای شرکت در دوره دندان‌پزشکی کشور اتریش نیز باید در دوره پیش – پزشکی یا پری – مدیکال دانشگاه‌های این کشور شرکت کنند.
  • به این نکته توجه داشته باشید که شکل استخوان فک به مرور زمان تغییر می‌کند به همین دلیل دندان های مصنوعی و یا پروتز دندان هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم دارد.
  • زیرا کار با بیماران کارمند، آسیب دیده و یا کودکان به چنین مهارتی نیاز دارد.
  • این شیوه درمانی نیز علاوه بر این که یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی معمول است، یکی از روش‌های پرتقاضا برای زیبایی دندان‌ها نیز محسوب می‌شود.

یکی از این سوالات به منابع کنکور در نوبت اول و نوبت دوم مربوط می‌شود. توانایی تشخیص بیماری‌های دهان و دندان و اقدام به درمان آن‌ها در حد یک دندانپزشک عمومی از جمله مهارت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان این رشته به دست می‌آورند. کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه و سوئیس از اعتبار علمی بالایی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برخوردارند. بیشتر دانشگاه‌های اروپایی از لحاظ کیفیت آموزشی در رده بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و تحصیل دندانپزشکی در آن‌ها مزایای خاص خود را برای ایرانیان به همراه دارد. به طور مثال، دریافت ویزا و رفت و آمد به ایران از کشور‌های اروپایی آسان‌تر است.

پریودنتیست یا متخصص لثه، وظیفه تشخیص و درمان بیماری های لثه و دیگر بافت های نرم دهان را بر عهده دارد. اغلب بیماری های لثه نیاز به جراحی دارند که این کار توسط پریودنتیست انجام می شود. جراحی کاشت ایمپلنت نیز بر عهده متخصص ریشه می باشد که باید در این کار تخصص کافی داشته باشد.

دندانپزشکی چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان در مورد این رشته تحصیلی به مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی مربوط می‌شود. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی چقدر است؟ مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 سال است. این بدین معنی است که داوطلبان برای فارغ‌التحصیلی از این رشته باید یک مدت زمان 6 ساله را سپری کنند. دوره 2 ساله در رشته دندانپزشکی به دوره علوم پایه معروف است و داوطلبان در این دوره تنها مفاهیم علوم پایه را مطالعه می‌کنند.

ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی

باید منابع کمک درسی معتبر تهیه کنید و با یک برنامه ریزی دقیق و منظم به خوندن ادامه بدین. با عضویت در قسمت خبرنامه سایت بخون، از تازه‌ترین مقالات منتشر شده به صورت داغ داغ، باخبر خواهید شد. بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی، پایین بودن هزینه‌های زندگی، ثبات، امنیت اجتماعی و اقتصادی از مهم‌ترین دلایل متقاضیان در تحصیل در کشور بلژیک می‌باشد. میانگین شهریه رشته دندان‌پزشکی برای متقاضیان سالانه در حدود 3 هزار یورو تا 5 هزار یورو می‌باشد. دانشگاه‌های Leuve و دانشگاه Vrije و دانشگاه ULB از برترین و ارزان‌ترین دانشگاه‌های بلژیک برای تحصیل دندان‌پزشکی می‌باشند. متقاضیان برای تحصیل دندان‌پزشکی اتریش باید دارای مدرک مهارت زبان آلمانی سطح C1 باشند.

ترمیم هم رنگ دندان نه‌تنها ازنظر زیبای شناختی جایگزین پرکننده‌های نقره‌ای‌رنگ فلزی ( آمالگام ) شده است بلکه استفاده از مواد همرنگ برای پرکردن دندان یک روش محافظه‌کارانه است که از ساختار دندان بیشتر محافظت می‌کند. ترمیم هم رنگ دندان معمولاً ترکیبی از کامپوزیت رزینی و پرسلینی و یا سرامیکی می‌باشد. روکش‌های تمام سرامیک انطباق‌پذیری بیشتری با ساختار طبیعی بدن دارند. بنابراین میزان سایندگی این نوع روکش‌ها در برابر دندان‌های طبیعی زیاد نمی‌باشد و ازاین‌رو موجب فرسایش بیش‌ازحد دندان‌ها نسبت به حالت عادی نمی‌شوند. درصورتی‌که روکش‌های دیگر موجب از بین رفتن ساختارهای ترمیمی و فرسایش دندان‌ها می‌شوند. همچنین خیلی از مراجعه‌کنندگان دندان‌پزشکی به دلیل اصلاح طرح لبخند خود خواستار استفاده از لمینت دندان هستند.

دندان‌پزشک شما ممکن است بتواند این مشکلات را درمان کند یا شما را برای درمان به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد. درمان اصلاحی ممکن است شامل پشت‌بند و محکم کردن موقعیت دندان‌ها یا دستگاه متحرک و متعاقباً یک دستگاه نگهدارنده برای حفظ موقعیت صحیح دندان باشد. انواع ارتودنسی دندان متناسب با شرایط فک، موقعیت قرارگیری دندان‌ها، سن بیمار، میزان شدت بیرون‌زدگی دندان‌ها ارائه می‌شود. درمان ارتودنسی اغلب برای اصلاح ناهنجاری‌های موقعیت فک و دندان مانند شلوغی، اوربایت یا دندان‌های بیرون‌زده (باک) توصیه می‌شود. امروزه این روش درمانی یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است.

طول این دوره 4 سال می باشد و دانشجویان در این دوره دروس اختصاصی را بصورت نظری، عملی و نظری _ عملی در کلاس، آزمایشگاه، پری کلینیک، کلینیک‌های دندان‌پزشکی، بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی _ درمانی می‌گذرانند. شرط ورود به مرحله دوم، قبولی در امتحان جامع علوم پایه دندان‌پزشکی است و شرط فراغت از تحصیل، گذراندن کلیه واحدهای درسی و دفاع از پایان‌نامه در پایان مرحله دوم می‌باشد. براساس آخرین آمار، در مجموع 37 دانشگاه دولتی و 19 پردیس دانشگاهی از طریق کنکور سراسری در رشته دندان‌پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. در پنل پزشکان دکترتو می‌توانید از بهترین دندان‌ پزشک در شهر خود نوبت اینترنتی بگیرید، یا اینکه می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان استفاده کنید.