کلینیک سریتا کلینیک تخصصی دندانپزشکی در تهران-یارا مشاور

با توجه به اهمیت دندانپزشکی در سلامتی انسان، انتخاب و مراجعه به موقع به متخصص دندانپزشک با مهارت و خوب تاثیر زیادی در سالم ماندن دندان و دهان دارد. در نتیجه یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، میناکاری دندان است که از آن برای ترمیم ایرادهای دندان‌ها استفاده می‌شود. معمولا میناکاری را با سایر روش‌های زیبایی دندان مانند باندینگ یا ونیر انجام می‌دهند. دندان‌پزشک شما ممکن است بتواند این مشکلات را درمان کند یا شما را برای درمان به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد. درمان اصلاحی ممکن است شامل پشت‌بند و محکم کردن موقعیت دندان‌ها یا دستگاه متحرک و متعاقباً یک دستگاه نگهدارنده برای حفظ موقعیت صحیح دندان باشد. انواع ارتودنسی دندان متناسب با شرایط فک، موقعیت قرارگیری دندان‌ها، سن بیمار، میزان شدت بیرون‌زدگی دندان‌ها ارائه می‌شود.

  • با این حال، دندانپزشک باید آگاه باشد که داشتن مهارت‌های مدیریتی، به اداره کلی امور کاری کمک خواهد کرد.
  • میانگین حقوق رشته دندانپزشکی بین بازه 20 میلیون تا 30 میلیون متفاوت است.
  • یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، انجام کامپوزیت دندان است.
  • رشتهٔ دندان‌پزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوهٔ رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

آن‌ها به دو گروه عمده تقسیم می‌شدند؛ «آرایشگرهای ماهر و متخصص» و «آرایشگرهای عمومی». علاقه واقعی یعنی حالتی که فرد در آن تمامی سختی ها وشیرینی ها را با هم می پذیرد. در انتخاب رشته دندان پزشکی نیز علاقه بسیار مهم بوده و باید در نظر گرفته شود. اگرچه این روزها مشاهده می شود که بسیاری از والدین به اجبار فرزندان خود را وارد رشته های بیشتر شناخته شده می کنند و در نهایت همین موضوع منجر به ایجاد حالت اشباع می شود.

جراحی های فک و صورت

این به استخوان فک زمان می‌دهد تا بهبود یابد و به این معنی است که پروتز می‌تواند تناسب بهتری با ساختار فک داشته باشد. توصیه می‌شود با دندان مصنوعی خود نخوابید و قبل از خواب حتما آنها را درآورید. در جلسات معاینه دندانپزشک تمام دندان‌ها و وضعیت لثه و غیره را بررسی می‌کند و در صورت لزوم راهنمای‌های لازم را به شما خواهد کرد. برای بهره مندی از خدمات تخصصی مشاوره تحصیلی آویژه، با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید. در ادامه دروسی را آورده ایم، که در هر دوره از دندانپزشکی گذرانده می شود. طبق چارت اعلامی برای این رشته، داوطلبان در دو سال اول درس های پایه پزشکی را می گذرانند که این دروس عبارتند از فیزیولوژی عمومی، آناتومی عمومی، باکتری شناسی، بیوشیمی، ژنتیک و… .

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)

درمان‌های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب‌های جدی به دهان، دندان و فک موردنیاز باشد. همان‌طور که گفته شد برخی از خدماتی که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود، در دسته خدمات درمانی و برخی نیز ترمیمی هستند. از طرفی نیز گاهی افراد برای دریافت خدمات زیبایی به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته مجله خبری پزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم. در صورتی که در مورد رشته دندانپزشکی یا سایر رشته های دانشگاهی به اطلاعات دقیق تر یا مشاوره بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. از آن جایی که هر ساله بخش عمده‌ ای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می‌ یابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است.

اعتبار مراکز دندانپزشکی تهران

بازار کار رشته دندانپزشکی به دلیل گسترش مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان و همچنین مراقبت و بهداشت دهان و دندان به یک عرصه پر درآمد تبدیل شده است. افراد برای شناخت بهتر و ورود به بازار کار رشته دندانپزشکی نیازمند یادگیری یک سری اطلاعات پایه ای و مهارت های مختص این رشته می باشند. بعد از ۲ سال وارد این بخش می‌شود و همانطور که از نام دروس مشخص است، دانشجو با گذراندن واحدها در این بخش می‌تواند دروس تخصصی رشته خود را فراگیرد که در زیر به آن اشاره شده است. همچنین در این دوره از رشته دندانپزشکی دانشجویان به کارآموزی می‌روند و از نزدیک با بیماری های دهان و دندان آشنا شده و با نظارت اساتید در پایان این دوره همچون یک دندانپزشک عمومی به تشخیص و درمان بیماری می‌پردازند. از تخصص های مهم دندانپزشکی می توان به پاتولوژیست دهان و دندان، اندودنتیست، ترمیمی و زیبایی، تشخیص بیماری دهان و دندان، پریودنتیست، جراحی فک دهان و صورت، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی اطفال، ارتودنسی، رادیولوژی فک و صورت اشاره کرد.

اما در دندانپزشکی کار عملی و مهارت دست که بلد باشید روی دندان انجام بدهید از درس خواندن مهم تر است. یعنی اگر خیلی مطالب علمی بلد باشید و مطالعه زیادی داشته باشد ولی در کار عملی و دستی ضعیف باشید دندانپزشک خوبی نخواهید شد. دندانپزشکی مثل پزشکی نیست که با نسخه نوشتن هم شاید بتوانید درآمد داشته باشید، باید کار عملی انجام بدهید.

به جز پروسه های رایجی که در بالا نام برده شد، این دندانپزشکان میتوانند روش های پیشرفته تر دندانپزشکی را انجام دهند. اما از آنجا که متخصصان دندانپزشکی چند سال بیشتر از دندانپزشکان عمومی تحصیل کرده اند، بهتر است که برای انجام روش های تحصصی دندانپزشکی مانند ارتودنسی دندان، نصب ایمپلنت دندان، مشکلات پیشرفته لثه و … تنها به متخصصان واجد شرایط اعتماد کرد. این دندانپزشکان می توانند مراحل اولیه بیماری های دهان و دندان را تشخیص داده و بیماری را قبل از پیشرفت درمان کنند. یک دندانپزشک عمومی همچنین تمام تلاش خود را می کند که در نقش یک پیشگیرنده ظاهر شود و با ارائه آموزش های لازم به بیماران و مردم مانع از بروز مشکلاتی همچون پوسیدگی دندان و سایر مشکلات رایج دیگر در آینده شود. در واقع دندانپزشکان عمومی بیشتر بر روی مساله درمان به موقع و پیشگیری تمرکز دارند. متخصص عصب کشی (متخصص اندو یا روت کانال تراپی یا درمان ریشه) و دکترای تخصصی در رشته اندودانتیکس هستم.

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای درمان دندان‌های ازدست‌رفته و ترمیم فاصله و شکاف ایجاد شده به دنبال ازدست‌دادن یک دندان، بریج است. بریج معمولاً زمانی استفاده می‌شود که تعداد دندان‌های کمتری برای جایگزینی وجود داشته باشد یا زمانی که دندان‌های ازدست‌رفته فقط در یک طرف دهان هستند. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، عصب‌کشی دندان‌ها یا درمان ریشه است. درمان ریشه روشی است که پالپ آسیب‌دیده یا عفونی دندان را با پرکردن جایگزین می‌کند. “پالپ” (که اغلب به آن عصب دندان گفته می‌شود) بافت حساسی است که اکسیژن، مواد مغذی و احساس را برای دندان فراهم می‌کند. در مرکز توخالی دندان (محفظه عصب)، این بافت همراه با عروق خونی و اعصاب قرار می‌گیرد.

عدم تسلط بر علوم پایه و زبان انگلیسی، دانشجو را از مقولات علمی دور می کند و صرفا به او توانایی انجام کارهای عملی این رشته را می‌دهد. رشته پروتز دندان این روزها میان داوطلبان علوم تجربی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت دانشگاه های سراسری، رقابت تنگاتنگی را میان علاقه مندان خود پدید آورده است. افرادی که دوره پرکاربرد و پرطرفدار آموزش تکنسین داروخانه یا نسخه خوانی را گذرانده باشند و مدرک خود را از مراکز معتبر دریافت کرده باشند می توانند در داروخانه ها مشغول به کار شوند. دردهای عضلانی و مفصلی، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و واگیردار و نیاز به هزینه نسبتا بالا برای راه اندازی مطب و فرسودگی جسمی هم از معایب این رشته هستند. در حال حاظر در ایران امکان ادامه تحصیل در این رشته تا فوق تخصص وجود دارد. در دوران مدرن مراقبت های بهداشتی ، دندانپزشکان از فناوری جدید و پیشرفته ای مانند رایانه، رادیوگرافی دیجیتال، توموگرافی کامپیوتری پرتو مخروطی و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی در تشخیص بیماران استفاده می کنند.

اگر به جراحی برای خارج کردن دندان نیاز باشد، به دلیل حساسیت بسیار بالایی که این کار دارد و با اعصاب حسی – محیطی فک و صورت در ارتباط است، حتما باید این کار توسط جراح دندان انجام شود. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، جرم گیری و تمیزکردن دندان‌هاست. این ضایعات ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک‌های نرم (ناشی از رشد باکتری‌ها) یا جرم سخت (ناشی از تجمع مداوم پلاک و مواد معدنی از بزاق روی دندان‌ها) باشد. به عنوان مثال فوق تخصص جراح فک و صورت دارای درآمدی بین الی ۲ میلیارد تومان در سال است. ، اندودانتیکس، پاتولوژی دهان، ترمیمی، پروتزهای دندانی و… را بگذراند. در هر سه منطقه، داوطلبان با کسب درصدهایی که در جدول زیر لیست شده اند، موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی شده بودند.