گرفتن عناصر حیاتی مغز: داستان هایی از یک فن خوش بین که آینده عملکرد انسان را ابداع می کند


دکتر ع.س. کوری لاتان، نویسنده اختراع آینده: داستان هایی از یک فن خوش بین

از زم، که به یاد دارم، پدرم عاشق بازیگری بود. در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، در تئاتر کاملاً فعال بود. او نقش تارتوف را در تارتوف مولیر، نیک باتم در رویای شب نیمه تابستان اثر ش،پیر و پیرمرد را در پیکاسوی استیو مارتین در لاپین چابک بازی کرد. وقتی او نقش اسکروج را در یک تولید محلی سرود کریسمس دیکنز برد، آنقدر برای او هیجان زده بودم که قبل از شب افتتاحیه بلیت ،یدم. اما او در به خاطر سپردن خطوط خود مشکل داشت. در نهایت کارگردان مجبور شد او را رها کند.

برای اینکه بفهمم چه خبر است، مادر و پدرم نزد پزشک مراقبت های اولیه او رفتند که او را به یک متخصص مغز و اعصاب معرفی کرد. بعد از یک ماه انتظار برای آن قرار، متخصص مغز و اعصاب به پدر گفت که به یک روانشناس عصبی مراجعه کند، و او سه ماه دیگر را رزرو کرد. هنگامی که آن قرار فرا رسید، روانشناس اعصاب به او تست های شناختی مختلفی از جمله کتبی، شفاهی و کامپیوتری داد. بعد از یک ماه دیگر، متخصص مغز و اعصاب با ما تماس گرفت و به پدرم گفت: “تو اختلال شناختی خفیفی داری.”

نه شرلوک، فکر کردم. به همین دلیل است که ما شش ماه پیش نزد پزشک او رفتیم. سپس متخصص مغز و اعصاب سایر مسائل بهداشتی پدرم را با ما در میان گذاشت که شامل بیماری های قلبی عروقی، آپنه خواب، دیابت نوع 2 و تا آن زمان افسردگی بود. سپس الهام گرفتم. “پدر، آ،ین باری که از دستگاه CPAP خود استفاده کردید کی بود؟” او با ناراحتی اعتراف کرد: «من از آن استفاده نمی‌کنم. من آن را دوست ندارم.»

بابا، اگر مغز شما در شب ا،یژن دریافت نمی کند، در روز کار نمی کند. مشکل حل شد. خوب، نه کاملاً، اما این یک شروع بود. مشکل واقعی این بود که همه چیزهایی که پدرم تجربه می کرد – از سلامت روان گرفته تا بیماری های مزمن و پیری – بر سلامت مغز تأثیر می گذارد.

در اوایل دهه 2000، سلامت مغز در کانون رسانه ها قرار گرفت. با انتشار اولین مطالعه توسط انجمن بازیکنان NFL در مورد تأثیر طول، مدت آسیب های سر، ضربه مغزی به یک موضوع بزرگ در ورزش های حرفه ای و آماتور تبدیل شد. در سراسر کشور، والدین شروع به این سوال ،د که آیا حتی باید به فرزندان خود اجازه دهند فوتبال و فوتبال بازی کنند یا خیر. دختران من در ورزش شرکت می ،د و من به ویژه نگران دانش آموز ک، چهارمم که یک ژیمناستیک بود بودم. از قضا، او ضربه مغزی شدیدی را نه به دلیل انجام یک چرخش به عقب، بلکه به دلیل افتادن از روی یک قطعه از وسایل زمین بازی گرفت.

سه ماه طول کشید تا او بهبود یابد. در طی آن مدت، بیشتر از آنچه می خواستم بدانم، در مورد درمان ضربه مغزی یاد گرفتم. برای ،ی که دوست دارد مشکلات را تجزیه و تحلیل و حل کند، این که هیچ تشخیصی برای ضربه مغزی وجود ندارد به ویژه ناراحت کننده بود. بدون آزمایش خون یا تکنیک تصویربرداری. در عوض، تشخیص یک تعیین ذهنی مبتنی بر عوامل متعدد است:
• شرایطی (ی،ی ضربه اخیر به سر).
• علائم (به ،وان مثال، سردرد).
• اختلال در تعادل (که با سرگیجه یا سکندری اندازه گیری می شود).
• اختلال در شناخت (که با پرسش کلامی ساده اندازه گیری می شود).

توجه داشته باشید که سه معیار آ، خیلی مختص ضربه مغزی نیستند. اگر معیار اول برآورده نشود (ی،ی اگر اخیراً به سر خود ضربه نزده اید)، پزشک ،وماً ضربه مغزی را به ،وان علت علائم شما تشخیص نمی دهد.

در سال 2010، مشخص شد که رویکرد جدیدی برای سلامت مغز مورد نیاز است. دفتر پزشکی نیروی دریایی با AnthroTronix قرارداد بست تا ابزاری را برای اندازه‌گیری تأثیر استقرار به‌،وان یک کل – نه فقط قرار گرفتن در معرض انفجار – بر شناخت ایجاد کند. ما بررسی کردیم که چگونه کارشناسان در حال حاضر سلامت مغز را اندازه‌گیری می‌کنند – مانند متخصص مغز و اعصاب که با پدرم ملاقات کرد، آزمایش‌هایی به او داد و تصمیم گرفت. مهم نیست که متخصص مغز و اعصاب چقدر با استعداد باشد، هیچ راهی برای او وجود نداشت که بفهمد توانایی شناختی پدرم در ماه‌ها یا حتی سال‌های گذشته کاهش یافته، بهبود یافته یا ثابت مانده است. با این حال من انتظار داشتم که آن دکتر همه پاسخ ها را داشته باشد.

ما یک رویکرد جدید را پیشنهاد کردیم. به جای اینکه اقیانوس را بجوش،م تا هر جنبه ای از شناخت را مشخص کنیم، گفتیم: “بیایید سلامت مغز را طوری ردیابی کنیم که گویی یک علامت حیاتی است.” برای انجام این کار، ما به یک ابزار ردیابی نیاز داشتیم که به آس، استفاده شود، مثلاً یک دماسنج یا کاف فشار خون. قبل از اینکه فرض کنید این غیرممکن است، در مورد نحوه استفاده واقعی از دماسنج فکر کنید. بازخو، به شما می گوید که دمای شما بالا است یا پایین، که به شما کمک می کند تصویری از سلامت کلی خود ایجاد کنید. شما هرگز به طور خودکار یک عدد بالا را به یک بیماری خاص نسبت نمی دهید، اگرچه تب مطمئناً نشانه این است که ممکن است چیزی به شدت اشتباه باشد. با یک کاف فشار خون، ما هرگز فشار شما را یک بار – یا حتی دو بار – بررسی نمی کنیم تا تصمیم بگیریم که آیا فشار خون دارید یا خیر.

ما باید آن را در طول زمان ردیابی کنیم تا تصویر کامل تری داشته باشیم. داشتن آن خط پایه همچنین به ما کمک می کند تا تعیین کنیم آیا تغییری رخ می دهد که برای شما مهم است یا خیر. به ،وان مثال، من به طور مداوم فشار خون پایینی دارم، بنابراین آنچه برای من بالا است ممکن است برای شما طبیعی باشد. و اگر آن پایه را نداشتیم، ممکن است پزشک فشار خون من را خوب در نظر بگیرد در حالی که در واقع برای من بالا است.

همانطور که خوانش دماسنج به شما نمی گوید چه مشکلی دارید، ما انتظار نداریم که این ابزار یک سرباز را تشخیص دهد. اما مانند یک دماسنج، به سرعت و با اطمینان تغییرات م،ادار در وضعیت پزشکی یک سرباز را ارزیابی می کند. دیگر جنبه های کلیدی رویکرد ما این بود که این ابزار باید روی هر پلتفرم موبایلی کار کند و خود مدیریت شود. تصور ما از عملیات این بود که یک پزشک مشغول در میدان می‌تواند به یک سرباز یک دستگاه دستی بدهد، راه برود تا هر کاری که لازم است انجام دهد، و پنج دقیقه بعد برای پاسخ برگردد.

تیم ما سه آزمایش را پیدا کرد که ا،امات را برآورده کرد. همه آنها برای بیش از بیست سال در تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته بودند، بنابراین زمان آزمایش و اصلاح شدند. یک زمان واکنش ساده اندازه گیری شده: هنگامی که یک شی در وسط صفحه ظاهر می شود، آن را با بیشترین سرعتی که می تو،د لمس کنید. زمان واکنش انتخابی اندازه‌گیری شده دوم: وقتی یک شی در وسط صفحه ظاهر می‌شود، شیء زیر را که با آن مطابقت دارد انتخاب کنید. سوم، یک بازی برو/بدون رفتن، تکانشگری اندازه‌گیری شده: به شما نشان داده می‌شود که یک شی را هدف قرار دهید و باید آن را با حدا،ر سرعتی که می‌تو،د وقتی روی صفحه ظاهر می‌شود لمس کنید (برو) و وقتی یک شی غیر هدف ظاهر می‌شود کاری انجام ندهید (نه- برو).

ساده است، درست است؟ قرار است باشند. برای خوب انجام دادن، نباید به تحصیلات دانشگاهی نیاز داشته باشید. شما فقط نیاز به توجه مداوم دارید هدف ما اندازه گیری تمرکز یا توجه و سرعت یک نفر می تواند به طور دقیق پاسخ دهد، به نام سرعت پردازش. توجه و سرعت پردازش بلوک‌های سازنده کارهای سخت‌تری هستند که مغز ما باید انجام دهد، مانند به خاطر سپردن دستورالعمل‌ها یا برنامه‌ریزی مراحل برای تکمیل یک کار.

با استفاده از این سه بازی، ما یک ابزار ارزیابی شناختی مبتنی بر اپلیکیشن، یک “علامت حیاتی مغز” برای استفاده نظامی ایجاد کردیم. ما برنامه را DANA نامیدیم.

در زمان نگارش این مقاله، ما دو سال در مطالعه‌ای هستیم که گروهی از افراد مسن با اختلال شناختی خفیف را دنبال می‌کنیم تا ببینیم آیا DANA می‌تواند تغییرات شناختی را قبل از تشخیص زوال عقل تشخیص دهد یا خیر. و کار ما برای آزمایش تاثیر DANA با تحقیقات آ،ایمر متوقف نشد. ما یک کمک هزینه اضافی از NIH دریافت کردیم تا با کلینیک مجازی COVID-19 پزشکی جانز هاپکینز کار کنیم تا بیماران در حال بهبودی را که ممکن است علائم «درازمدت» تشخیص داده شده یا تشخیص داده نشده مانند اختلال شناختی را تجربه کنند. این تحقیق در حال انجام است و به بسیاری از افرادی که با اثرات ماندگار COVID-19 دست و پنجه نرم می کنند، مستند می کند و امیدواریم کمک کند.

دیدگاه من برای DANA همیشه این بوده است که هر بار که به پزشک مراجعه می‌کنید، علاوه بر اندازه‌گیری قد، وزن، فشار خون و دمای شما، آن‌ها مغز DANA شما را حیاتی می‌کنند. هنگامی که اندازه گیری سلامت مغز شما به طبیعت دوم تبدیل می شود – به همان اندازه که فشار خون شما معمول است – به همه افراد، صرف نظر از سنشان، این قدرت را می دهد که زودتر تغییرات را تشخیص داده و اقدام کنند.

– دکتر کورینا (کوری) لاتان یک کارآفرین فناوری است که ربات هایی برای کودکان معلول، فناوری واقعیت مجازی برای ایستگاه فضایی و حسگرهای پوشیدنی برای آموزش جراحان و سربازان توسعه داده است. در بالا گزیده ای اقتباس شده از کتاب جدید او است، اختراع آینده: داستان هایی از یک فن خوش بین، که در سفر بیست ساله کوری که در لبه فناوری و عملکرد انس، اختراع می کند، بسیاری از احتمالات فردا را بررسی می کند.




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2022/10/11/taking-your-،in-vitals-stories-from-a-techno-optimist-inventing-the-future-of-human-performance