نشانه های حفاظت از منابع در سگ ها


وقتی مردم توصیه‌های قدیمی را دنبال می‌کنند و نمی‌توانند نشانه‌های حفاظت از منابع را در سگ‌ها تشخیص دهند، این یک دستور العمل برای دردسر است. در اینجا چیزی است که باید مراقب آن باشید – و در مورد آن چه باید کرد.

یک سگ جوان قهوه ای رنگ مخلوط از کاسه ای روی زمین چوبی کنار مبل سبز رنگ غذا می خورد
ع،: Mart Production/Pexels

توسط Zazie Todd PhD

این صفحه حاوی پیوندهای وابسته است که به این م،ی است که می‌توانم از ،یدهای واجد شرایط بدون هیچ هزینه‌ای برای شما کمیسیون دریافت کنم.

روانشناسی حیوانات همراه را در صندوق پستی خود دریافت کنید.

یادگیری زبان بدن سگ یک مهارت است. بسیاری از مردم تشخیص علائم ترس را دشوار می دانند، اما در تشخیص خوشحالی سگ بسیار بهتر هستند (وان و همکاران 2012). افرادی که تجربه بیشتری از سگ دارند، علائم ترس را بهتر تشخیص می دهند.

ما می د،م که نسبتاً معمول است که افراد علائم ترس را در سگ خود از دست بدهند، حتی در شرایطی که می دانند بسیاری از سگ ها ترسیده اند، مانند در دامپزشک یا هنگام شنیدن آتش بازی (Mariti et al 2015; Blackwell et al 2013). در مورد مشاهده علائم حفاظت از منابع چطور؟

حفاظت از منابع در سگ ها چیست؟

حفاظت از منابع یک مسئله رفتاری نسبتا رایج در سگ ها است. حفاظت از منابع به این م،ی است که سگ برای محافظت از منابع خود مانند غذا عمل می کند. سگ ممکن است غرغر کند، خیره شود، هوا بپرد، پرت کند یا حتی مردم را گاز بگیرد. علائم دیگر ممکن است شامل خوردن سریع غذا، نشان دادن دندان ها، یخ زدن (بسیار ،ن) و تلاش برای جلوگیری از برداشتن آن با نگه داشتن آن در دهان، چرخاندن سر به پهلو برای جلوگیری از خوردن آن باشد. یا حتی با آن فرار کنید.

متأسفانه یکی از افسانه های بزرگ در مورد آموزش سگ که من دیده ام بسیاری از افراد آن را تکرار کرده اند این ایده است – و لطفاً این را در خانه امتحان نکنید، زیرا این درست نیست – که باید بتو،د غذای سگ را از آنها بگیرید.

به نظر می‌رسد این ایده اشتباه از آن رویکردهای منسوخ «تسلط» به آموزش سگ‌ها می‌آید که در آن شما قرار است با کنترل منابع سگ نشان دهید که رئیس سگ هستید. مطمئناً شما از قبل غذای آن‌ها را کنترل می‌کنید بدون اینکه آن‌ها را از آن‌ها بگیرید، زیرا شما هستید که آن را از فروشگاه حیوانات خانگی یا سوپرمارکت می‌،ید و تصمیم می‌گیرید چه زم، و چه مقدار از آن را به آنها بدهید.

بنابراین اگر افراد در شناسایی برخی از نشانه‌های حفاظت از منابع مشکل داشته باشند و (به اشتباه) از سگ غذا بگیرند، این یک موقعیت خطرناک است. وقتی رویکردهای منسوخ برای آموزش سگ به طور بالقوه مردم را در معرض خطر قرار می دهد، مایه شرمساری است. گزش عواقبی برای سگ ها نیز دارد زیرا ممکن است در نهایت دوباره به خانه بازگردند یا کشته شوند.

نشانه های حفاظت از منابع در سگ ها چیست؟

بنابراین نشانه‌های حفاظت از منابع که مردم به احتمال زیاد آنها را تشخیص می‌دهند چیست؟ این سوال توسط مطالعه ای پاسخ داده می شود که در آن به نگهبانان سگ فیلم هایی از سگ های پناهگاه نشان داده شد و از آنها خواسته شد که بگویند آیا علائم خاصی از حفاظت از منابع وجود دارد یا خیر. این ویدئوها مربوط به ارزیابی پناهگاه بود که در آن به سگ غذا یا پوست خام می جویدند و سپس ارزیاب با استفاده از یک دست جعلی آن را از دست آنها برد.

جای تعجب نیست که مردم به راحتی قادر به تشخیص اینکه آیا پرخاشگری (فشارهای هوایی یا گاز گرفتن) رخ داده است یا نه، تعجب آور نیست. 85٪ از مردم به درستی آن را در زمان حضور متوجه شدند و 96٪ به درستی گفتند زم، که نبود.

مردم در تشخیص تهدیدها در زمان حضور (مانند غرغر ،) به طور منطقی خوب بودند، اما در زم، که نبودند، آنقدر خوب نبودند که متوجه شوند. مردم در تشخیص تهدیدها و مصرف سریع غذا کمترین مهارت را داشتند.

مشابه مطالعه وان در مورد زبان بدن، افرادی که تجربه بیشتری در مورد سگ ها یا دانش رفتار سگ داشتند، در تشخیص علائم حفاظت از منابع بهتر بودند.

دانشمندان نتایج خود را با این جمله خلاصه می کنند:

“مطالعه ما نشان می‌دهد که صاحبان سگ‌ها در شناسایی سگ‌های بدون رفتار RG و سگ‌هایی با رفتار گاز گرفتن و کوبیدن بسیار خوب عمل می‌کنند، اما در شناسایی اجتناب، بلع سریع و تهدیدها (مانند غرغر ،، یخ زدن، تنش بدن و دندان‌های برهنه) نسبتاً کمتر موثر هستند. )”

البته، اگر افراد بتوانند آن علائم اولیه را تشخیص دهند، ممکن است بتوانند رفتار را قبل از اینکه به مرحله گزنده شدن و گاز گرفتن برسد، حل کنند.

در مورد حفاظت از منابع چه باید کرد؟

خبر خوب در مورد حفاظت از منابع این است که می تواند مختص تنظیمات خاصی باشد. وقتی سگ هایی که در پناهگاه نگهب، می دهند در خانه های جدید پذیرفته می شوند، ،وماً این رفتار را در خانه جدید خود نشان نمی دهند. یک مطالعه نشان داد که وقتی گفته می‌شود سگ‌ها هنگام تسلیم پناهگاه نگهبان منابع هستند، یا مشخص شد که در ارزیابی پناهگاه نگهب، می‌دهند، بیش از نیمی از آنها در خانه جدید خود نگهب، از منابع نداشتند (McGuire et al 2020).

مدیریت با سگ نگهبان منابع بسیار مهم است زیرا شما نمی خواهید ،ی (به ویژه کودکان) را در موقعیتی قرار دهید که ممکن است گاز گرفته شوند. بسیار مهم است که به کودکان آموزش دهیم که از سگ غذا یا ،اب بازی نگیرند، دست خود را داخل یا نزدیک ظرف غذای سگ نگذارند و هنگام غذا خوردن از سگ ها دوری کنند. ممکن است لازم باشد که سگ را پشت دروازه حیوانات خانگی یا در جعبه یا در اتاق دیگری دور از افراد دیگر و حیوانات خانگی در خانه تغذیه کنید.

رویکرد آموزش معمولاً شامل آموزش دادن به سگ می‌شود که از شخصی که به او نزدیک می‌شود نترسد، زیرا آنها چیز بهتری به سگ می‌دهند – برای مثال، غذاهای فوق‌العاده به غذای او اضافه کنید. این حساسیت زدایی و ضد شرطی شدن است. اما من همیشه به افراد توصیه می‌کنم که برای این کار مربی سگ استخدام کنند، زیرا خطرات آن وجود دارد. ضروری است که آموزش را به درستی انجام دهید تا به جای آن به طور تصادفی رفتار بدتر نشود.

نگهب، از منابع در سگ‌هایی که تکان‌دهنده یا ترسناک هستند، رایج‌تر است، و در سگ‌هایی که دستور «افت» (که برخی افراد آن را «خارج» می‌نامند، کمتر رایج است (Jacobs et al 2018). همچنین، آن «توصیه» رایجی را که گفتم اشتباه بود، به خاطر دارید؟ جاکوبز و همکاران همچنین دریافتند که گرفتن غذا از ، که در حال غذا خوردن است با افزایش شدت یا دفعات حفاظت از منابع مرتبط است. و افزودن غذاهای خوب به غذایی که سگ در حال خوردن آن است با سطوح پایین‌تری از حفاظت از منابع مرتبط است.

برای من، توصیه منسوخ (و صادقانه بگویم، ،انه) برای دور ، غذا از سگ یکی از ایده های فاحش تر از آموزش «تسلط» است، زیرا خطراتی برای افراد و سگ ها دارد. استفاده از تقویت مثبت برای آموزش “افت” یک ایده عالی است و شما هرگز نمی د،د چه زم، مفید خواهد بود. همچنین می‌تو،د چیزهایی را با سگتان عوض کنید. اگر کالای با ارزش بالاتری ندارید، می تو،د با ایجاد سر و صدای زیاد چیزی را به این شکل جلوه دهید.

من نمی دانم که آیا حفاظت از منابع با کمتر شدن محبوبیت آن ایده های قدیمی تر «تسلط» کمتر رایج می شود؟

این قطعه در اصل در خبرنامه حق بیمه من ظاهر شد، The Pawsitive Post (مسأله 21، آوریل 2022). پست Pawsitive مش،ین یک خبرنامه دو بار ماهانه مملو از اطلاعات مبتنی بر شواهد در مورد رفتار و آموزش سگ و گربه، وبینارهای معمولی فقط برای مش،ین (CEU موجود) و دسترسی زودهنگام به پست Pawsitive در مکالمه فیلم های. امروز ثبت نام کنید.

منابع

بلک ول، ای جی، برادشاو، JWS، و کیسی، RA (2013). پاسخ های ترس به سر و صدا در سگ های خانگی: شیوع، عوامل خطر و وقوع همزمان با سایر رفتارهای مرتبط با ترس. علوم کاربردی رفتار حیوانات: 10.1016/j.appplanim.2012.12.004

جیکوبز، جی، کو، جی بی، پرل، دی‌ال، ویدوسکی، تی‌ام، و نیل، ال. (2018). عوامل مرتبط با رفتار حفاظت از منابع سگ در حضور مردم: یک بررسی مقطعی از صاحبان سگ. دامپزشکی پیشگیری، 161، 143-153. https://doi.org/10.1016/j.prevetmed.2017.02.005

جیکوبز، جی، پرل، دی ال، کو، جی بی، ویدوسکی، تی ام و نیل، ال. (2017). توانایی صاحبان در شناسایی رفتار حفاظت از منابع در سگ خانگی. علم رفتار کاربردی حیوانات، 188، 77-83. https://doi.org/10.1016/j.applanim.2016.12.012

ماریتی، سی، رسپانتی، ای.، زیلوچی، ام.، کارلون، بی.، و گازانو، ا. (2015). ارزیابی رفاه سگ در اتاق انتظار یک کلینیک دامپزشکی، رفاه حیوانات، 24 (3)، 299-305 DOI: 10.7120/09627286.24.3.299

مک گوایر، بی، اورانتس، دی، ژو، اس.، و پری، اس. (2020). توانایی ارزیابی های رفتاری پناهگاه سگ و نمایه های تسلیم مالک برای پیش بینی نگهب، منابع در خانه های فرزندخوانده. حیوانات، 10 (9)، 1702. https://doi.org/10.3390/ani10091702

Wan M، Bolger N، & Champagne FA (2012). درک انسان از ترس در سگ ها با توجه به تجربه سگ ها متفاوت است. PloS one، 7 (12) DOI: 10.1371/journal.pone.0051775

بیشتر خواندن

حساسیت زدایی و ضد شرطی سازی در تربیت سگ چیست؟

بحث دامپزشکی آکادمی: حفاظت از منابع در سگ ها توسط دامپزشک دکتر راشل شومل

او توپ را رها نمی کند! وقتی پرتش میکنم دوست نداره؟ نوشته کریستی بنسون

لینک های مفید:

به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. به ،وان یک شرکت وابسته به Etsy و وابسته به مار، و اسپنسر، از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.


منبع: https://www.companionanimalpsyc،logy.com/2022/09/the-resource-guarding-signs-to-watch.html