آقای روان‌شناس کلینیک روان‌شناسی، روانکاوی و مشاوره آنلاین-یارا مشاور

خصوصیاتی که در این مقاله می خوانید مربوط به مجله خبری پزشکیانی است که کار درمانی انجام می دهند. روانشناسان از سوی دولت یا حوزه قضایی که در آن فعالیت می کنند، باید مجوز یا پروانه داشته باشند. هدف قوانین پروانه حمایت از مردم از طریق محدود کردن پروانه به افرادی است که در انجام کار روانشناسی تعریف شده توسط قانون دولتی، صلاحیت دارند.

گاهی ما به کمک خارجی از سوی یک فرد حرفه ای آموزش دیده و دارای مجوز نیاز داریم تا بر روی این مشکلات کار کنیم. روانشناسان از طریق درمان به مردم سنین مختلف کمک میکنند تا زندگی سالمتر و ثمربخشتری داشته باشند. در روان درمانی، روانشناسان به مردم با سنین مختلف کمک می کنند تا زندگی شادتر، سالم تر و موفقیت آمیزتری داشته باشند. روانشناسان از روش های مبتنی بر پژوهش استفاده می کنند تا به افراد در ایجاد عادت های موثرتر کمک کنند. چندین رویکرد از جمله رویکردهای شناختی-رفتاری، بین فردی و روان پویایی برای روان درمانی وجود دارد که به افراد در روبرو شدن با مشکلاتشان کمک می کنند. روان درمانی یک درمان مشارکتی است که مبتنی بر رابطه بین فرد و روانشناس است.

  • روانشناس ، یک عقلِ منفصل است؛ از بیرون می‌ایستند و می تواند شما را بهتر ببیند و داوری کند و با دانشش راهنمایی‌تان کند.
  • بله، بسیاری از روان شناسان از روش گفتاردرمانی بهره می‌­برند اما افرادی که در این حرفه مشغولند، وظایف مختلف دیگری هم بر عهده دارند.
  • و در فرهنگ‌های غربی یا فرهنگ‌هایی که در آنها پزشکی بیشتر در دسترس است (مردم راحتتر می‌توانند به دانشگاههای پزشکی دسترسی داشته باشند و تحصیل کنند و فارغ‌التحصیل شوند)، درمان‌هایی که غیردارویی است مقدم‌تر باشد.
  • مشاوره ی آنلاین باعث شده است که در سرتاسر دنیا و هم چنین ایران، مردم بسیار از این موضوع استقبال کنند و هم چنین از آن استفاده کنند.
  • این دسته از روانشناسان به چگونگی پردازش، یادگیری، ذخیره­‌سازی، تشخیص و بهره‌­گیری از اطلاعات توسط مغز می­‌پردازند.

در واقع بیماری این افراد باید حتما توسط بهترین روانشناس پیگیری و درمان شود. عدم همکاری بین شاخه‌های مختلف موجود در رشته‌ی روانشناسی، فقط مربوط به این حوزه نمی‌شود. بلکه در کشور ما به علت نابسامان بودن شرایط کاری، در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم اختلالاتی وجود دارد.

روانشناس کیست و روانشناسی چیست؟

افراد حرفه‌ای که دکترای خود را گرفته‌اند و به روانشناس دارای مجوز تبدیل شده‌اند می توانند در طیف گسترده‌ای از شغل‌ها از جمله مشاوره و معالجه خصوصی با مراجعانشان کار کنند. اگر از طرفی علاقه مند به همکاری با خانواده‌ها یا زوجین هستید، ممکن است یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز یا مشاور سلامت روان مناسب شما باشد. احتمالا همه شما نیاز به مشاوره را در زندگی خود احساس کرده‌اید اما ممکن است بپرسید چرا به جای مشورت با دوستان یا اقوام باید به روانشناس مراجعه کرد.

اما اگر مثلاً دارای بچه‌ای هستید که در آموزش دچار مشکل است، حتما باید به روانشناس تعلیم و تربیت مراجعه‌کنید. یا اگر می‌خواهید از قابلیت‌های ذهنی کودک یا خودتان آگاهی یابید، مثلاً بدانید توانایی هوشی فرزندتان و خودتان چه‌حدیست، یا شخصیت خودتان را برمبنای عدد و ارقام بسنجید، نیازمند آن هستید که به یک روان‌سنج مراجعه نمایید. درنتیجه، هر کدام از این رشته‌ها در شاخه‌ی روانشناسی، کارکرد و عملکرد متفاوتی دارند. با استفاده از سرویس اسنپ دکتر می توانید 24 ساعته با پزشک متخصص و مشاور روانشناس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

روان دارو شناسی که اصول روانشناختی در زمینه تولید و تحقیقات دارویی را اعمال می کند. نه تنها هنگامی که با درمانگر خود صحبت می کنید بلکه در خارج از درمان نیز احساس بهتری دارید. در این حالت ، روانشناس باید مهارت هایی برای برقراری یک رابطه موثر داشته باشد. توانایی حل مسئله بالایی نشون بده از مرز ارتباط درمانی عبور نکن فاصله شخصی را با شما حفظ کنه . سلام روزتون بخیر امروز می خوام در مورد ویژگی های یک روانشناس خوب باهاتون صحبت کنم. برای اکثر نوجوانان، وفق پیدا کردن بخش بسیار مهمی از نوجوانی است.

حتی بعضی مواقع کسانی‌که در مقطع دکترای روانشناسی مطالعه‌می‌کنند، شاید مدت‌زمان بیشتری هم به‌علت ناپیوسته‌بودن بین مدارک، طی کرده‌باشند. اما مساله‌ی مهم اینجاست که دکتر روانپزشک برای درمان، بیشتر رویکرد فیزیولوژی یا داروشناسی دارد. یعنی متخصص روانپزشک یا اعصاب و روان، بیماری‌های روان را از زاویه‌ی تغییرات‌فیزیکی در اعصاب، شیمی‌مغز یا هورمون‌های بدن انسان جستجومی‌کند. به‌همین دلیل تلاش‌می‌کند با تجویز دارو، فیزیولوژی، فارماکولوژی و سیستم نورولوژی بدن را تنظیم‌کند. البته شایان ذکر است که امروزه بسیاری از دوره‌های درمان در شاخه‌ی غیردارویی به بسیاری از روانپزشکان نیز داده می‌شود.

روانپزشک دارو تجویز می کند اما از سویی بطور معمول قرار نیست مشاوره روانشناسی بدهد زیرا در این زمینه تخصصی ندارد. اما در مقطع دکترا کسی‌که دکترای روانشناسی بالینی یا شاخه‌های دیگر دارد، چون مقطع دکترا را به‌پایان رسانده، اجازه‌ی درمان بیماری‌های روانی دارد. و اگر در مقاطع دیگری مثل روانسنجی یا تعلیم و تربیت دارای دکترا باشد، در مقطع مربوطه می‌تواند به درمان اقدام‌نماید. همچنین از کسانی‌که روانشناسی عمومی یا سوشال سایکولوژی (روانشناسی جامعه‌شناسانه) گرفته‌اند، در تحقیقات علمی و جمع‌آوری اطلاعات برای نوشتن برنامه‌های بزرگ در سطح اجتماع استفاده‌می‌شود. به‌همین علت در کشورهای پیشرفته، کسی به‌واسطه‌ی دست‌یافتن و رسیدن به‌شغل و گرفتن کار به‌سمت روانشناسی بالینی نمی‌رود. بلکه هدف انتخاب رشته‌ی روانشناسی در اکثر کشورهای پیشرفته، علایق شخصی و میل فرد برای فعالیت در رشته‌ی مربوطه است.

درنتیجه، پزشکی چه در حوزه‌ی پزشکی فیزیکی و چه در حوزه‌ی روان و درنهایت چه در حوزه‌ی روانشناسی، امروزه از فرد-محوری به گروه-محوری رسیده و دیگر مثل قدیم نیست که یک دکتر به‌تنهایی کاری انجام‌دهد. آقای روان‌شناس، مرجع نوشته‌ها و مقالات روان‌شناسی، روانکاوی و مشاوره است که به خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین و حضوری می‌پردازد. ما آمادهٔ پاسخگویی به شما در زمینهٔ روان درمانی، مشاوره فردی، مشاوره خانوادگی، فرزندپروری و … هستیم. اگر به دنبال خودشکوفایی، رشد و توسعه فردی هستید نوشته‌های ما بهترین راهنمای شما خواهند بود. هم چنین مشاوره با ادارات دولتی و گروه های مردمی، آموزش و نظارت و نیز آموزش بر پایه ی تحقیق را می تواند ارائه دهد. مثلا، ممکن است روانشناس بالینی در حوزه‌­ای نظیر درمان مصرف مواد، سلامت روان کودکان، سلامت روان بزرگسالان یا سالمندان تخصص داشته باشد.

به اعتقاد او چنین پژوهشی می‌توانست نقطه‌ آغازی برای درک بهتر آن‌چه که در اتاق مشاوره‌ روان‌شناختی میان بیمار و درمان‌گر می‌گذرد، باشد. زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود. در این مطلب به بررسی دقیق بهترین زمان مراجعه به روانشناس در شرایط مختلف می‌پردازیم.