آیا شخصیت های ISFP نادر هستند؟ رها کردن رمز و راز


یکی از سوالاتی که هر روز از من می پرسند این است که “تیپ شخصیتی من چقدر نادر است؟” از ENTJ ها گرفته تا ISFP ها، مردم می خواهند بدانند که آیا نادر هستند یا خیر. چرا؟ به احتمال زیاد، به این دلیل است که نادر بودن اغلب مترادف با “ارزش” در نظر گرفته می شود. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر تیپ شخصیتی کمیاب داشته باشند، ارزش بیشتری خواهند داشت. که آنها نوعی نفوذ خاص دارند که به آنها اجازه می دهد از بین جمعیت متمایز شوند. برخی دیگر بر این باورند که دانستن نادر بودن آنها به آنها کمک می کند تا سوءتفاهم های مختلف در زندگی خود را درک کنند.

پاسخ آسان نیست. در حالی که درست است که هر تیپ شخصیتی منحصر به فرد است، واقعیت این است که هیچ یک از ما در شخصیت خود کاملاً تنها نیستیم. برخی از انواع ممکن است رایج‌تر از سایرین باشند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نسخه‌ی دقیقی از هر نوع دیگری از نوع خود نیستند. ممکن است به یکی از رایج‌ترین تیپ‌های شخصیتی (مثلاً ISTJ) تعلق داشته باشید و همچنان احساس کنید که تا حدودی دچار سوءتفاهم و منزوی شده‌اید. اگر شما یکی از نادرترین تیپ‌ها هستید (شاید یک INTJ) و در عین حال خود را با افراد مشابه احاطه کرده‌اید، ممکن است از دیدن اینکه نوع شما واقعاً چقدر نادر است، شوکه شوید!

اما بیایید به این موضوع بپردازیم که این پست واقعاً در مورد چیست…

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ ما را بگیر پرسشنامه شخصیت در اینجا. یا می تو،د از MBTI® رسمی استفاده کنید اینجا.

زمان ،نی مطالعه: 4 دقایق

آیا ISFP ها نادر هستند؟ رها ، رمز و راز

برای دریافت پاسخ به این سوال، من قصد دارم با کتاب راهنمای MBTI® مشورت کنم. در آ،ین نسخه، به ما می گوید که ISFP ها 6.6٪ از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند که آنها را یازدهمین تیپ شخصیتی کمیاب می کند. این به این م،ی است که در یک گروه 100 نفره، ممکن است 6 یا 7 ISFP در ،یب پیدا کنید. به سختی تعداد زیادی!

چرا ISFP ها اغلب نادر یا غیرعادی هستند؟

ISFP ها، مانند سایر انواع احساسات درونگرا، اغلب احساس ناسازگاری یا ناسازگاری می کنند. آنها با ضربان طبل خود حرکت می کنند و به جای تلاش برای جا افتادن در وضعیت موجود، از متفاوت بودن لذت می برند. این نگرش مستقل، همراه با طبیعت آرام طبیعی آنها، اغلب آنها را مرموز یا حتی گیج کننده جلوه می دهد.

ارزش‌های فردی ریشه‌دار ISFP از احساس درون‌گرا، یک عملکرد شناختی که بر ارزیابی اطلاعات بر اساس ارزش‌های عمیق و فردی متمرکز است، سرچشمه می‌گیرد. این عملکرد شناختی آنها را قادر می سازد تا با وفادار ماندن به باورهای شخصی خود و پیروی از قلب خود، زندگی را طی کنند. وقتی بقیه در یک جهت قدم برمی دارند، ISFP می پرسد: «آیا اگر آن راه را بروم در قلبم احساس خوبی خواهم داشت؟ آیا صادق خواهد بود؟ آیا درگیری درونی را احساس خواهم کرد؟»

هرچه جمعیت بیشتر در یک جهت حرکت کند، ISFP ممکن است بیشتر احساس شک کند و از خود بپرسد: “آیا واقعاً این مسیر واقعی برای من است؟” آنها تحمل بالاتری برای متفاوت بودن و قدم زدن در مسیری منحصر به فرد دارند. این می تواند بارها باعث شود که آنها احساس کنند که شبیه دیگران نیستند، گویی کاملاً “جایگاهشان” نیستند.

ISFP ها همچنین حس بالایی از ماهیت دیگران دارند و به دلیل رمزگشایی انگیزه ها و مقاصد افراد مشهور هستند. این نوع ادراک اغلب می‌تواند آن‌ها را عاقل و با بصیرت نشان دهد، و غیرمعمول نیست که ISFPها بیشتر از آنچه آن افراد می‌خواهند درباره مردم بدانند، بدانند. آنها در تشخیص رفتارهای ساختگی، دستکاری یا عدم صداقت استاد هستند و به طور غریزی می دانند که چه زم، چیزی درست نیست.

نگاهی به عملکردهای شناختی ISFP.  #ISFP #MBTI

ISFP های معروف در تاریخ

علیرغم نادر بودن ظاهری آنها، ISFP ها در طول تاریخ کمک های قابل توجهی به جامعه کرده اند. اولیس اس. گرانت، هجدهمین رئیس جمهور ایالات متحده، به دلیل نگرش شدید مستقل و تمایل به ایستادگی در برابر آنچه به آن اعتقاد داشت مشهور است. او همچنین راه را برای برابری نژادی در قرن نوزدهم هموار کرد.

باب دیلن، نوازنده افسانه ای، به طور گسترده ای معتقد است که یک ISFP است، و ماهیت درون نگر او را قادر ساخت تا برخی از نمادین ترین آهنگ ها و آلبوم های تمام دوران را خلق کند. موسیقی او بر آزادی، اصالت و بیان فردی متمرکز بود.

Thich Nhat Hanh، استاد مشهور ذن، به طور کامل نوع ISFP را با روحیه آرام و در عین حال عاقل خود مجسم می کند. زم، که در ویتنام زندگی می کرد، جنبشی به نام بودیسم درگیر را آغاز کرد و به جه،ان مراقبه و ارزش صلح بر جنگ را آموزش داد.

مایکل ،ون و تأثیر او بر فرهنگ موسیقی نمونه عالی دیگری از درخشش تیپ شخصیتی ISFP است. او از شور درونی و همچنین خلاقیت خود برای زنده ، موسیقی و خلق هویتی فراموش نشدنی و خاص خود استفاده کرد.

نتیجه:

در نتیجه، ISFP ها ممکن است نادرترین تیپ های شخصیتی مطلق نباشند، اما همچنان به ،وان افراد منحصر به فرد و منحصر به فرد هستند. توانایی آن‌ها برای وفادار ماندن به ارزش‌هایشان و مبارزه برای چیزی که به آن اعتقاد دارند، به جهان کمک کرده است تا صداقت، جهت‌گیری و افتخار بیشتری داشته باشد. ISFP ها کمک زیادی به جامعه ما کرده اند و مهم است که به دلیل درخشش منحصر به فرد خود به رسمیت شناخته شده و مورد احترام قرار گیرد.

درباره ISFP ها بیشتر بد،د:

چگونه ISFP ها می گویند “دوستت دارم”

10 چیزی که هرگز نباید به یک ISFP بگویید

24 نشانه که نشان می دهد شما یک ISFP، تیپ شخصیتی خوش اخلاق هستید

منابع:

راهنمای MBTI® برای ارزیابی های جه، Step 1™ و Step II™ توسط ایزابل بریگز مایرز، نائومی کوئنک، مری اچ. مک کالی، آلن ال. همر – ویرایش چهارم (شرکت مایرز-بریگز، 2018)




منبع: https://www.psyc،logy،.com/are-isfps-rare-unlea،ng-the-mystery/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=are-isfps-rare-unlea،ng-the-mystery