آیا شخصیت های ISTP نادر هستند؟ نگاهی به حقایق


آیا تا به حال فکر کرده اید که تیپ شخصیتی ISTP چقدر نادر است؟ ایده تعلق به یک گروه نادر می تواند هم هیجان انگیز و هم ترسناک باشد. بسیاری از ISTP ها احساس می کنند که کمی با جمعیت تفاوت دارند. اما آیا واقعا درست است؟ در این مقاله، سطح نادر بودن تیپ شخصیتی ISTP و همچنین اینکه چرا آنها اغلب احساس نادر بودن می کنند را بررسی خواهیم کرد.

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ به عمق ما نگاه کنید پرسشنامه شخصیت در اینجا. یا می تو،د از MBTI® رسمی استفاده کنید اینجا.

زمان ،نی مطالعه: 0 دقایق

آیا ISTP نادر است؟

طبق آ،ین راهنمای MBTI®، ISTP ها 9.8 درصد از نمونه ملی را تشکیل می دهند که آنها را دومین تیپ شخصیتی رایج می کند. با این حال، Myersbriggs.org نمونه ای را در سال 2001 منتشر کرد که نشان داد ISTPها تنها 5.4 درصد از نمونه ملی را تشکیل می دهند که آنها را هشتمین تیپ شخصیتی نادر است.

پس، کدام یک است؟ آیا ISTP ها نسبتاً رایج هستند یا در جایی بین رایج و نادر هستند؟

در حال حاضر هر چه که باشد، ISTPها از نظر آماری دارای سطح کمیاب نسبتاً متوسط ​​تا معمولی هستند. اما حتی اگر ISTPها 9.8 درصد از جمعیت کشور را تشکیل دهند، این بدان م،است که این نوع فقط حدود 1 نفر از هر 10 نفر نشان داده می شود. و جدای از تیپ شخصیتی، ممکن است تفاوت های ظریف دیگری نیز داشته باشند که آنها را منحصر به فرد و منحصر به فرد می کند.

علیرغم شیوع آماری نوع آنها، ISTPها اغلب احساس کنید نادر. ISTPها که تحلیلگر، محتاط و بدبین به هنجارهای اجتماعی هستند، تمایل دارند تا با ضربان طبل خود حرکت کنند. آنها کمتر به سازگاری با جمعیت اهمیت می دهند و بیشتر به درک چگونگی کارکرد همه چیز و جستجوی حقیقت اهمیت می دهند. این اغلب می‌تواند منجر به زیر سوال بردن هنجارهایی شود که دیگران آن را بدیهی می‌دانند، باورهایی را که بسیاری بدون فکر می‌پذیرند سوراخ می‌کنند یا وضعیت موجود را به چالش می‌کشند. بسیاری از ISTP بر این باورند که بقیه جامعه به دلیل ساختارهای اجتماعی، احساسات یا تفکر گروهی در جهت‌های غیرمنطقی عمل می‌کنند. در نتیجه، آنها تمایل دارند کمی از انواع جریان اصلی احساس جدایی کنند.

این اینفوگرافیک عملکردهای شناختی تیپ شخصیتی ISTP را توضیح می دهد.  #ISTP #اینفوگرافیک

چرا ISTP ها اغلب احساس می کنند اشتباه گرفته می شوند

عملکرد “قهرمان” ISTPs Introverted Thinking یا به اختصار “Ti” نامیده می شود. این تابع بر تجزیه و تحلیل، درک و سازماندهی اطلاعات تمرکز دارد. ترجیح می دهد همه تصمیمات را بر اساس واقعیت ها و منطق قرار دهد تا احساسات. آنها از دسته بندی داده ها و رمزگشایی اصول اساسی نحوه کار با هم لذت می برند. چه آن‌ها بخشی از موتور خودرو را مصرف کنند یا رنگ‌ها را با هم ،یب کنند، جستجوی درک آن‌ها را به بسیاری از تلاش‌های خلاقانه یا فنی راهنمایی می‌کند.

این تمرکز بر منطق و حقایق می تواند توسط سایر افراد که بیشتر به احساسات و عواطف اهمیت می دهند، اشتباه درک شود. از آنجا که ISTP ها به طور طبیعی مغالطه ها و ناسازگاری های منطقی را تشخیص می دهند، ممکن است به امید یافتن حقیقت بحث کنند. این را می توان برای برخی از انواع دیگر (به ویژه انواع احساس) بداخلاق یا بدخلق دانست، حتی اگر ISTP قصد صدمه زدن به احساسات ،ی را نداشته باشد.

برای ISTP، حقیقت و دقت نیروی محرکه ای هستند که الهام بخش آن ها هستند. درک اینکه چرا بسیاری از مردم از نیاز به حقیقت آزرده خاطر می شوند، برای آنها دشوار است. بنابراین، به‌ویژه در دوران کودکی، به بسیاری از ISTPها گفته می‌شود که «آن را کم کنند» و «آن را برای خود نگه دارند». اگرچه ممکن است نیاز به آداب معاشرت را درک کنند، اما ،وماً با آن موافق نیستند. این می تواند باعث شود آنها احساس کنند که هیچ ، کاملاً دیدگاه منحصر به فرد آنها را در مورد چیزها درک نمی کند و به احساس کمیاب بودن یا بر خلاف دیگران بودن می افزاید.

ISTP های معروف در تاریخ:

بسیاری از ISTP های معروف وجود دارند که نشان می دهند چگونه این تیپ شخصیتی می تواند از استعدادهای خود برای برجسته شدن و ایجاد تفاوت استفاده کند. فقط به این دلیل که مردم به طور مکرر از ISTP ها به ،وان افراد متعصب یا استدلالی انتقاد می کنند، به این م،ی نیست که موهبت های حقیقت جویی و عملی بودن آنها در جهان مفید نیست.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر و اسکوئر، یکی از این نمونه هاست. دورسی که به خاطر ذهن تحلیلی و تفکر استراتژیک خود شناخته می شود، در شکل دادن به روش های جدید ارتباط اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بوده است.

نمونه دیگر میاموتو موساشی، شمشیرزن، نقاش و نویسنده افسانه ای ژاپنی است که به دلیل رویکرد غیرمتعارف خود در مبارزه و زمان بندی بی عیب و نقص شهرت داشت. موساشی همچنین به دلیل اعتماد به نفس و توانایی تفکر خارج از چارچوب معروف بود.

مگنوس کارلسن، اعجوبه شطرنج، و قهرمان شطرنج جهان نمونه دیگری از یک ISTP معروف است. او یک بار گفت: “مفیدترین چیزی که از شطرنج یاد گرفتم این است که در مدت زمان محدودی روی داده های ناقص تصمیمات خوبی بگیرم.” ISTP ها در بهترین حالت خود همین کیفیت را دارند.

کلینت ایستوود، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده، به خاطر سبک آرام، متفکر و بی ادعای خود که مشخصه یک ISTP است، شهرت دارد. ایستوود در حالی که ممکن است از بیرون خشن و غیرقابل دسترس به نظر برسد، نابغه خلاقی است که می تواند غرایز و دانش فنی خود را برای خلق فیلم های برنده جایزه ،یب کند.

نتیجه:

آیا ISTP نادر است؟ پاسخ هم بله و نه است. از نظر شیوع، ISTPها یک نوع شخصیت نسبتاً رایج هستند. با این حال، تمایل آنها به به چالش کشیدن هنجارها و بدبینی نسبت به جمعیت می تواند گاهی اوقات باعث شود آنها احساس بیگانگی کنند. ISTP ها به ندرت با بقیه ،یب می شوند، اما عقل و نبوغ مش،ی دارند که آنها را متمایز می کند. خوشبختانه، ISTP ها در جمع بزرگ، هستند که از این ویژگی های منحصر به فرد برای ادامه راه و دستیابی به چیزهای بزرگ استفاده کرده اند.

درباره ISTP ها بیشتر بد،د:

24 نشانه که نشان می دهد شما یک ISTP، تیپ شخصیتی هوشیار هستید

12 ISTP تخیلی شگفت انگیز

آنچه که ISTP ها در زم، که واقعاً استرس دارند انجام می دهند

منابع:

راهنمای MBTI® برای ارزیابی های جه، Step 1™ و Step II™ توسط ایزابل بریگز مایرز، نائومی کوئنک، مری اچ. مک کالی، آلن ال. همر – ویرایش چهارم (شرکت مایرز-بریگز، 2018)




منبع: https://www.psyc،logy،.com/are-istps-rare-a-look-at-the-facts/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=are-istps-rare-a-look-at-the-facts