آیا پزشکان باید Leqembi (lecanemab) را برای زنان مبتلا به بیماری آلزایمر اولیه تجویز کنند؟ پاسخ مبتنی بر شواهد احتمالا خیر است


به نسخه جدید خبرنامه الکترونیکی SharpBrains خوش آمدید، که این بار شامل طیف وسیعی از مداخلات برای سلامت مغز/شناخت/روان به همراه چند بازی فکری برای آزمایش درک و مهارت‌های شناختی ما است.

#1. آیا پزشکان باید لکانماب (لکمبی) را برای ،ن تجویز کنند؟ پاسخ، با توجه به شواهد موجود، احتمالا خیر است

  • پرچم قرمز بزرگ (و عمدتاً نادیده گرفته شده) در مورد داروهای جدید تأیید شده «ضد آ،ایمر»: «به صراحت بگویم، اگر lecanemab در ،ن کار نمی کند، عرضه آن به ،ن غیراخلاقی است. به یاد بیاورید که این ایمونوتراپی پرهزینه با خطرات اساسی همراه است، از جمله بروز بالای آریا و حتی مرگ.

#2. اختلاف نظر در مورد نقش FDA و Medicare در ترویج داروهای ضد آمیلوئید با توجه به مزایای محدود، هزینه بالا و عوارض جانبی شدید

  • حتی یک طومار در میان دانشمندان و پزشکان در جریان است که می گوید: «در حالی که FDA آماده می شود تا مشخص کند که آیا مجوز کامل برای استفاده گسترده آن را می دهد یا خیر، داده های موجود نشان می دهد که lecanemab ناکارآمد است و ممکن است مضر باشد و استفاده و هزینه آن را غیرقابل توجیه می کند.

#3. چگونه هنرها مغز، بدن و ذهن ما را متحول می کنند

  • هنرها می توانند شما را مانند هیچ چیز دیگری متحول کنند.»

#4. درمان شناختی رفتاری مبتنی بر تلفن های هوشمند به طور قابل توجهی بی خوابی را کاهش می دهد و به طور قابل توجهی از آموزش خواب بهتر عمل می کند.

  • قابلیت ها > دانش

#5. مطالعه قدرت الکتروانسفالوگرافی و یادگیری ماشین را برای کمک به پیش بینی پاسخ به روان درم، (یا فقدان آن) در بیماران مبتلا به PTSD نشان می دهد.

  • EEG ML نه تنها می‌تواند درمان را پیش‌بینی کند، بلکه مدل‌های آموزش دیده در یک درمان می‌توانند دیگری را پیش‌بینی کنند. EEG ML نه تنها می‌تواند پاسخ‌دهندگان را پیش‌بینی کند، بلکه می‌تواند افراد غیر پاسخ‌دهنده را نیز شناسایی کند… افرادی که هیچ‌یک از درمان‌ها برایشان مؤثر نیست.

#6. سرویس بهداشت ملی (NHS) در ،ستان 9 درمان شناختی-رفتاری آنلاین (CBT) را برای بزرگسالان مبتلا به اضطراب یا افسردگی ارائه می کند.

  • موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (NICE) می‌گوید که آنها یک راه جایگزین برای دسترسی به پشتیب، ارائه می‌دهند که ممکن است برای برخی راحت‌تر باشد… NICE شواهد حاصل از استفاده از آنها را در چند سال آینده بررسی خواهد کرد تا چگونگی هزینه‌ها را بررسی کند. موثر هستند.»

شماره 7. مطالعه: درمان خود هدایت شده از طریق اینترنت می تواند به طور قابل توجهی علائم ADHD را در میان بزرگسالان کاهش دهد

  • بزرگسالان در گروه مداخله کاهش قابل توجهی در علائم ADHD پس از درمان نسبت به شرکت کنندگان کنترل گزارش ،د. این تفاوت ها در پیگیری 3 ماهه حفظ شد… علاوه بر این، هیچ بزرگسالی در گروه مداخله افزایش م،ی داری در علائم از ابتدای شروع تا پیگیری نشان نداد، در حالی که این اتفاق برای بیش از 19 درصد از بزرگسالان در گروه کنترل رخ داد.

آ،ین اما نه کم اهمیت، چند بازی فکری و نکات علمی برای بزرگسالان در هر سنی:

تابستان خوبی داشته باشید!

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/06/28/s،uld-doctors-prescribe-leqembi-lecanemab-to-women-with-early-alzheimers-disease-the-evidence-based-answer-is-probably-no