آیا INFJ ها هوشمند هستند؟ نگاهی به عارف


آیا برخی از تیپ های شخصیتی باهوش تر از دیگران هستند؟ آیا INFJ ها از افراد عادی باهوش ترند؟ به ،وان یک پزشک MBTI®، این سوالی است که از من بسیار پرسیده می شود. و من همیشه با این جمله پاسخ می‌دهم: «همه تیپ‌های شخصیتی به روش‌های مختلف و به دلایل مختلف باهوش هستند.» به هر حال، گربه و ماهی هر دو به روش های خود باهوش هستند. اما اگر بخواهید آنها را فقط با سرعت بالا رفتن از درخت مقایسه کنید، ارزیابی ناعادلانه ای از ارزش آنها خواهد بود! به طور مشابه، ارزیابی هوش یک فرد فقط بر اساس نوع روانشناختی آنها می تواند به نوعی ،یف باشد.

با این حال، مردم همچنان این سوال را مطرح می کنند که آیا برخی از تیپ های شخصیتی باهوش تر از دیگران هستند یا خیر. به خصوص در مورد هوش و ارتباط آن با تیپ شخصیتی INFJ از من سوال شده است. بنابراین بیایید نوع منحصربه‌فردی از هوش را که INFJها به دنیا می‌آورند، بررسی کنیم، در حالی که کاملاً از آن آگاه هستیم هر یک از این گروه ها تمایل به هوش دارند و بسیاری از عوامل دیگر مانند تربیت، سلامت، زندگی خانوادگی و معلمان تأثیرگذار در هوش نقش دارند.

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ جدید ما را بگیرید پرسشنامه شخصیت در اینجا. یا می‌تو،د از نشانگر نوع رسمی Myers-Briggs (MBTI®) استفاده کنید. اینجا.

آیا INFJ ها هوشمند هستند؟ یک نگاه نزدیکتر

طبق دستورالعمل MBTI®، INFJها دارای دومین نمرات بالاتر در دبیرستان، بالاترین نمرات ترم اول دانشگاه و یکی از بالاترین نمرات در مقطع کارشناسی هستند. آنها همچنین جزو بالاترین ادامه تحصیل در دانشگاه هستند. علاوه بر این، INFJ ها تمایل دارند در تست های IQ امتیاز بالاتری از میانگین ،ب کنند. به نظر می‌رسد این حقایق نشان‌دهنده پتانسیل بالا در زندگی آکادمیک است، اما چگونه این به انواع هوش تبدیل می‌شود؟

به گفته گوردون لارنس، دکتری، نویسنده نگاهی به تایپ و سبک های یادگیری: استفاده از تیپ روانشناختی برای موثر ساختن شخصیت یادگیری، INFJ ها “نوآوران مردم گرا” هستند. او در ادامه بیان می‌کند که وقتی درگیر الهام می‌شوند، بهترین هستند، و راه‌هایی را برای توانمندسازی خود و دیگران برای داشتن زندگی‌های م،ادارتر تصور می‌کنند. آنها در پیش بینی نیازها و نگر، های مردم مهارت دارند و اغلب کاتالیزوری هستند که مردم را در مسیری قرار می دهند که زندگی آنها را بهبود می بخشد. از آنجایی که INFJ ها از برنامه ریزی روش هایی برای کمک به بهبود افراد لذت می برند، این به هوش هیج، آنها نیز اشاره دارد.

INFJ ها به دلیل توانایی های شهودی خود شناخته می شوند. آنها تمایل طبیعی به دیدن پیچیدگی ها و مع، پنهان در پشت هر جنبه از زندگی دارند. بر خلاف بسیاری از انواع دیگر، که همه چیز را به م،ای واقعی کلمه یا به صورت واقعی در نظر می گیرند، INFJ ها “پشت صحنه” را بررسی می کنند و به دنبال نکات ظریفی هستند که بلافاصله آشکار نمی شوند. این امر می تواند به آنها در موضوعات انتزاعی مانند فلسفه و روانشناسی کمک کند.

خواندن، نوشتن، تخیل و بازی با پیچیدگی های نظری، همه چیزهایی هستند که INFJ ها را زنده می کنند. در نظرسنجی من در سال 2018، INFJها بیشتر از 14 نوع شخصیت دیگر Myers-Briggs® کتاب می خوانند و آنها را در رتبه دوم قرار می دهند (بعد از INFP). در حالی که یک آمریکایی به طور متوسط ​​12 کتاب در سال می خواند، INFJ ها به طور متوسط ​​در مجموع 67 کتاب در سال می خوانند! خواندن هوش را در چندین زمینه از جمله زبان، حل مسئله، واژگان، همدلی و تخیل تقویت می کند. جای تعجب نیست که INFJ ها اغلب به ،وان تیپ های هوشمند تلقی می شوند!

سبک یادگیری INFJ چگونه است؟

INFJ ها زم، بهتر یاد می گیرند که فضایی آرام برای پیگیری ایده ها و پتانسیل های جدید داشته باشند. زم، که بتوانند از الهام‌بخشی پیروی کنند، رشد می‌کنند و در مورد هر چیزی که تخیل آنها را درگیر می‌کند کنجکاو هستند. وقتی تخیل آنها درگیر نیست یا جایی برای امکان نمی بینند، می توانند احساس بی حالی و بی الهامی کنند.

یک محیط یادگیری ایده آل INFJ:

INFJ ها یادگیرندگان عالی خود رهبری هستند و بسیار مستقل هستند. برای آنها مهم است که با معلم خود رابطه خوبی داشته باشند (در صورت داشتن چنین رابطه ای)، و اغلب تلاش می کنند تا در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشند. بازخورد مثبت بسیار مهم است، اما آنها همچنین برای انجام وظایف و اه، به روش خود به مقداری استقلال نیاز دارند. INFJ ها به فضایی نیاز دارند تا به روش خود در مورد علایق و پروژه های خود تحقیق کنند. خواندن، تخیل، نوآوری، نوشتن و خیال پردازی همه بخشی از این فرآیند هستند. داشتن فضایی آرام که بتوانند با افکار خود احساس تنهایی کنند و مانع از حواس پرتی شوند، برای این فرآیند مفید است.

در مقابل، کار در محیط‌های بسیار رقابتی و پرسرعت می‌تواند برای INFJها طاقت‌فرسا باشد. آنها محیط یادگیری آهسته تر و انعکاسی را ترجیح می دهند که به آنها امکان می دهد ایده ها و امکانات بزرگ را به روش خود کشف کنند.

ذهن INFJ چگونه کار می کند:

من در این مقاله 2019 به طور مفصل در مورد ذهن INFJ نوشته ام، اما به طور خلاصه، ذهن INFJ به طور مداوم با ایده ها در جریان است. همه این ایده ها به روش های پیچیده ای مرتبط هستند و این فرآیند بسیار خصوصی است. در جایی که تیپ های شخصیتی NP (ENFPs، ENTPs، INFPs، و INTPs) ایده های خود را به صورت شفاهی در زمان واقعی انجام می دهند، INFJ ها ایده های خود را به طور خصوصی در ذهن خود به کار می گیرند و می توانند برای یافتن کلماتی برای بیان کافی پیچیدگی افکار خود تلاش کنند. آنها به سرعت تداعی ها و مع، را می بینند، روابط متقابل را تشخیص می دهند و مفاهیم کلی را درک می کنند. مع، و تجلیات زیادی به آنها می رسد، ظاهراً از هیچ! اغلب بهترین حل مشکل آنها زم، اتفاق می افتد که زمان برای پردازش ناخودآگاه در نظر بگیرند. وقت گذاشتن برای پیگیری بی سر و صدا یک موضوع مراقبه در یک فضای آرام، اغلب به این اپیف، ها اجازه می دهد تا ظاهر شوند. برای برخی از INFJ ها، بهترین لحظات “آها” آنها در دوش گرفتن اتفاق می افتد. برای دیگران، آنها هنگام پختن غذا، بازی یک نفره یا مدیتیشن اتفاق می‌افتند.

حل مسئله INFJ:

INFJ ها بیشتر بر روی افراد متمرکز هستند تا اشیا و معیارها. در حالی که آنها تمایل دارند در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشند، حل مشکل آنها به شدت تحت تأثیر اولویت های شخصی است. آنها بر تصمیم گیری هایی تمرکز می کنند که نیازها و نگر، های دیگران را در اولویت قرار می دهد. بنابراین، استدلال‌هایی که عاری از توجه انس، هستند، می‌توانند برای آنها بی‌رحمانه و غیر حساس به نظر برسند. آنها حل کننده های طبیعی مشکل هستند، اما زم، که مشکلی بیش از حد غیرشخصی شود یا هماهنگی افراد درگیر را مختل کند، می توانند از مسیرشان دور شوند. اگر افراد در تصمیمی دخیل باشند، معمولاً مؤلفه احساسی/انس، را بر معیارها اولویت می‌دهند.

INFJهای هوشمند در تاریخ:

INFJ مهاتما گاندی

“به روشی ملایم، می تو،د دنیا را تکان دهید.” مهاتما گاندی

مهاتما گاندی یکی از مشهورترین INFJ های تاریخ است. گاندی انقلابی مسالمت آمیز را در هند رهبری کرد تا کشورش را از سلطه بریت،ا آزاد کند. او به اعتراض غیرخشونت آمیز و نافرم، مدنی اعتقاد داشت، حتی برای رساندن پیام خود دست به اعتصاب غذا زد. گاندی یک رهبر م،وی بود که برای سادگی و قدرت فردی ارزش قائل بود. توانایی او در ارتباط با دیگران و رهبری آنها در مبارزه برای آزادی، او را به نمادی از فعالیت های صلح آمیز تبدیل کرده است.

INFJ مری ولستون کرافت

“رویاهای من همه مال خودم بود. من آنها را به هیچ ، حساب نکردم. آنها در هنگام آزرده شدن پناهگاه من بودند – عزیزترین لذت من در زمان آزادی. – مری ولستون کرافت

مری ولستون کرافت یک فمینیست و فیلسوف بود که مطالب زیادی در مورد حقوق ،ن نوشت. معروف‌ترین اثر او، دفاع از حقوق زن، استدلال می‌کرد که ،ن باید در آموزش و پرورش و در جامعه از حقوق برابر با مردان برخوردار باشند. ولستون کرافت اهمیت همدلی و ارتباط عاطفی را تشخیص داد و معتقد بود که کمک ،ن به جامعه به اندازه مردان ارزشمند است. او نقش‌های ،تی سنتی زمان خود را به چالش کشید و راه را برای نسل‌های آینده ،ن هموار کرد که خواستار برابری باشند.

INFJ باروخ اسپینوزا

“بالاترین فعالیتی که یک انسان می تواند به آن دست یابد، یادگیری برای درک است، زیرا درک، آزاد بودن است.” – باروخ اسپینوزا

باروخ اسپینوزا فیلسوف عصر روشنگری بود و یکی از بزرگترین متفکران تاریخ به شمار می رود. دیدگاه‌های فلسفی اسپینوزا حول محور این ایده بود که خدا و طبیعت یکی هستند و مردم قدرت شکل دادن به سرنوشت خود را دارند. او برای تساهل مذهبی و آزادی استدلال می کرد و نوشته هایش بر توسعه علم مدرن و عقل گرایی تأثیر گذاشت. اسپینوزا علیرغم آزار و اذیت به خاطر عقایدش، بر تعهد خود به حقیقت و قدرت عقل ثابت قدم ماند.

جمع بندی آن:

واضح است که INFJ ها پتانسیل این را دارند که افراد فوق العاده باهوش و خلاق باشند. سبک یادگیری منحصر به فرد آنها به آنها اجازه می دهد تا ایده ها را در یک محیط آرام و انعکاسی بدون احساس سرگیجه یا رقابت با دیگران کشف کنند. آنها توسط همدلی و ارتباط شخصی هدایت می شوند که می تواند آنها را به تصمیم گیری بر اساس ملاحظات انس، و نه تنها معیارها هدایت کند. در طول تاریخ بسیاری از INFJ های مشهور وجود داشته اند که از هوش و خلاقیت خود برای خیر استفاده کرده اند – از اعتراضات مسالمت آمیز مهاتما گاندی گرفته تا نوشته های فمینیستی مری ولستونکرافت، این افراد به ،وان نمونه های الهام بخش از آنچه که یک INFJ زم، که از هدایای خود عاقلانه استفاده می کند می تواند به دست آورد. با سیستم پشتیب، و منابع من،، نسل امروزی INFJ می‌تواند به ارتفاعات بیشتری برسد!

افکار شما چیست؟

آیا از این مقاله لذت بردید؟ آیا نظر یا دیدگاهی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

در کتاب های الکترونیکی ما اطلاعات بیشتری در مورد تیپ شخصیتی خود پیدا کنید، کشف شما: باز ، قدرت تیپ شخصیتی، INFJ – درک عارف، INTJ – درک استراتژیست، و INFP – درک رویاپرداز. شما همچنین می تو،د با من ارتباط برقرار کنید فیس بوک، اینستاگرام، یا توییتر!

مقالات دیگری که ممکن است از آنها لذت ببرید:

24 نشانه که شما یک INFJ، نوع شخصیت عرف، هستید

INFJ ها و سازگاری رمانتیک آنها با هر تیپ شخصیتی

10 چیزی که INFJ ها را وحشتناک می کند

نگاهی به INFJ "عارف" نوع شخصیت

منابع:

راهنمای MBTI® برای ارزیابی های جه، Step 1™ و Step II™ توسط ایزابل بریگز مایرز، نائومی کوئنک، مری اچ. مک کالی، آلن ال. همر – ویرایش چهارم (شرکت مایرز-بریگز، 2018)

نگاهی به تایپ و سبک های یادگیری: استفاده از تیپ روانشناختی برای موثر ساختن شخصیت یادگیری توسط گوردون دی. لارنس (مرکز کاربردهای نوع روانشناختی، 1997)




منبع: https://www.psyc،logy،.com/are-infjs-intelligent-a-look-at-the-mystic/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=are-infjs-intelligent-a-look-at-the-mystic