آیا ISFJ ها نادر هستند؟ نگاهی به تیپ شخصیتی محافظ


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تیپ شخصیتی ISFJ چقدر نادر یا رایج است؟ اگر شما یک ISFJ هستید، ممکن است فکر کنید که به ندرت با افرادی روبرو می شوید که ویژگی های شخصیتی مشابه شما را دارند. در این مقاله، فرکانس ISFJ ها و آنچه که آنها را منحصر به فرد می کند را بررسی خواهیم کرد.

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ ما را بگیر پرسشنامه شخصیت در اینجا. یا می‌تو،د از نشانگر نوع رسمی Myers-Briggs (MBTI®) استفاده کنید. اینجا.

آیا ISFJ ها نادر هستند؟

بر اساس آ،ین کتابچه راهنمای MBTI®، ISFJ ها 8.4 درصد از نمونه ملی را تشکیل می دهند که آنها را چهارمین تیپ شخصیتی رایج می کند. با این حال، با توجه به Myersbriggs.org، ISFJ ها 13.8 درصد از نمونه ملی را تشکیل می دهند که آنها را تبدیل به این می کند ا،ر تیپ شخصیتی رایج این نمونه در سال 2001 منتشر شد، بنابراین نمی توان گفت که آمار فعلی چقدر است.

در حال حاضر هر چه که باشد، ISFJ ها نسبتاً رایج هستند. اما این بدان م،ا نیست که آنها فاقد فردیت یا منحصر به فرد هستند. حتی اگر ISFJ ها در واقع رایج ترین تیپ شخصیتی باشند، باز هم احتمالاً فقط یک یا دو ISFJ را در یک گروه ده نفره پیدا خواهید کرد (یا کمتر، با توجه به اینکه از جمعیت متنفرند). و بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که به افرادی که خارج از تیپ شخصیتی هستند (مانند ترجیحات شخصی، نوع ،اگرام و موارد دیگر) تفاوت های ظریفی را اضافه می کند.

چرا ممکن است ISFJ ها نادر یا اشتباه درک شوند؟

ISFJ ها افرادی ،ت و با وجدان هستند که به حساسیت، همدلی و خونگرمی معروف هستند. هدایای آنها اغلب شامل حمایت از دیگران هم از نظر عملی و هم از راه های احساسی است. توانایی آن‌ها در احساس درد دیگران و گام برداشتن برای دلجویی یا ارائه کمک عملی برای افراد و جامعه به‌،وان یک کل بسیار ارزشمند است.

با این حال، ISFJ ها می توانند آنقدر به راحتی در نقش “مراقب” قرار بگیرند که نیازهای شخصی خود را در معرض خطر قرار دهند. آن‌ها می‌توانند آنقدر درگیر مراقبت از دیگران شوند که نیازهایشان برطرف شود. برای ISFJ ها درخواست کمک یا اعتراف در زم، که به چیزی نیاز دارند دشوار است، بنابراین ممکن است گاهی احساس انزوا و عدم حمایت کنند. بسیاری از ISFJ هایی که من به ،وان یک متخصص MBTI® با آنها صحبت کرده ام، دائماً از قرار دادن نیازهای دیگران بر نیازهای خودشان خسته شده اند.

علاوه بر ویژگی های مراقبتی طبیعی ISFJ ها، آنها نیز انواع سخت کوش هستند. در حالی که عمیقاً از آرامش و اوقات فراغت لذت می برند، برای مسئولیت های اجتماعی خود نیز ارزش زیادی قائل هستند. دیدن آنها در پشت صحنه در بسیاری از صنایع معمول است و مراقب چیزهای کوچکی هستند که دیگران اغلب آنها را فراموش می کنند. مردم به راحتی می توانند کارهای پشت صحنه یک ISFJ را کم اهمیت جلوه دهند یا از آن چشم پوشی کنند، زیرا زرق و برق دار نیست و ISFJ ها معمولاً «شاخ خود را نمی زنند». با این حال، این می تواند به این م،ی باشد که آنها برای کار سخت خود اعتباری دریافت نمی کنند، و باعث می شود که آنها احساس بی قدرد، و بدیهی گرفتن کنند.

حس درونگرا: کارکرد غالب ISFJ

اینفوگرافیک عملکرد شناختی ISFJ

حس درونگرا یک عملکرد شناختی است که توانایی یادآوری جزئیات و تجربیات خاص را با جزئیات واضح فراهم می کند. ISFJ ها شناخت عمیقی از گذشته و برداشت های بسیار خاصی از تجربیات دارند که م،ای خاصی برای آنها دارد. این عملکردی است که به ،وان منبع عمیق دانش برای آنها عمل می کند، اما همچنین می تواند منجر به تفکر بیش از حد و دشواری در رها ، صدمات یا اشتباهات گذشته شود. بسیاری از اوقات، ISFJ ها لحظات شرم آور را تکرار می کنند یا در مورد کارهایی که می توانستند در گذشته متفاوت انجام دهند، نشخوار می کنند.

با این حال، Introverted Sensing همچنین غنی از تجربه و منحصر به فرد بودن را به ISFJ ارائه می دهد. یک ISFJ می تواند انبوهی از برگ های پاییزی را ببیند و فوراً به زمان و مک، در گذشته خود منتقل شود. شاید صبح پاییزی را به یاد بیاورند، منتظر اتوبوس مدرسه باشند، سیبی ترد را بجوند و بوی مدادهای تازه تراشیده شده را روی میز مدرسه خود پیش بینی کنند. داشتن حس درونگرا به ،وان یک عملکرد غالب می تواند کمی شبیه داشتن یک ماشین زمان به گذشته باشد. انتقال‌دهنده‌ای که به ISFJ اجازه می‌دهد لحظات را با جزئیات غنی از تصویر م،ادار زندگی کند.

حس درونگرا همچنین به این م،ی است که برداشت‌های هر ISFJ همه متعلق به خودشان است. هیچ دو ISFJ برداشت های ی،، از چیزهای ی،ان ندارند. کارل یونگ در مورد حس درونگرا گفت که این «آن ابژه را آنقدر بازتولید نمی کند که پتینه تجربه ذهنی دیرینه و درخشش رویدادهایی که هنوز متولد نشده اند روی آن پخش می شود. برداشت حس ساده عمیقاً توسعه می یابد و به گذشته و آینده می رسد.

برای ISFJ، یادآوری رویدادها چندان یک تمرین در حافظه عکاسی نیست. این بیشتر تمرینی برای به خاطر سپردن م،ا و برداشت های درونی رویدادهای گذشته است. “آن روز پاییزی ده سال پیش که منتظر اتوبوس بودم چه حسی داشتم؟” “آن روز چه م،ایی به من داد؟” چه احساسات درونی (بوها، مزه ها، احساسات) تحت تأثیر قرار گرفتند؟

ISFJ های معروف در تاریخ:

از ISFJ های معروف تاریخ می توان به جیمی کارتر اشاره کرد. او به خاطر عزم آرام، خونگرم و همدلی اش معروف بود. او به ،وان سی و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده، صلح طلب و م،ع حقوق بشر بود.

مادر ترزا، یکی دیگر از ISFJ مشهور، م،ع خستگی ناپذیر فقرا و بیماران بود. او مأموریت زندگی خود را ارائه حمایت عملی و عاطفی برای افراد نیازمند کرد. سخت کوشی او جایزه صلح ،ل را برای او به ارمغان آورد.

رزا پارکز با امتناع از واگذاری صندلی خود در اتوبوس مونتگومری، آلاباما، نقشی اساسی در جنبش حقوق مدنی ایفا کرد. حتی با وجود اینکه ISFJ ها به نرمی زبان معروف هستند، رزا نشان داد که چگونه ISFJ ها می توانند هنگام دفاع از ارزش های خود شجاع و جسور باشند.

نتیجه:

در حالی که ISFJ ها ممکن است از سایر تیپ های شخصیتی رایج تر باشند، آنها هنوز هم افراد منحصر به فردی با دیدگاه ها و تجربیات خاص خود هستند. آن‌ها از نقاط قوت شخصی و احساس وظیفه‌شان استفاده می‌کنند تا جهان را به مک، بهتر تبدیل کنند، همانطور که نمونه‌های ISFJ‌های معروف در طول تاریخ نشان می‌دهند. بنابراین چه به ،وان یک ISFJ شناخته شوید یا نه، مهم است که به یاد داشته باشید که هر ،ی شخصیت و فردیت خود را به میز می آورد.

درباره ISFJs بیشتر بد،د:

24 نشانه که نشان می دهد شما یک ISFJ، تیپ شخصیتی محافظ هستید

نگاهی به رهبر ISFJ

مبارزات دوران کودکی ISFJs

منابع:

راهنمای MBTI® برای ارزیابی های جه، Step 1™ و Step II™ توسط ایزابل بریگز مایرز، نائومی کوئنک، مری اچ. مک کالی، آلن ال. همر – ویرایش چهارم (شرکت مایرز-بریگز، 2018)




منبع: https://www.psyc،logy،.com/are-isfjs-rare-a-look-at-the-protector-personality-type/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=are-isfjs-rare-a-look-at-the-protector-personality-type