آیا ISTJ ها نادر هستند؟ نگاهی به تیپ شخصیتی کارآگاه


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تیپ شخصیتی شما کمیاب است یا رایج؟ برای ،، که دارای تیپ شخصیتی ISTJ هستند، این ممکن است سوالی باشد که اغلب مطرح می شود. ISTJ ها به دلیل کاربردی بودن، قابلیت اطمینان و توجه به جزئیات معروف هستند. آنها که اغلب «کارآگاهان» یا «بازرسان» نامیده می‌شوند، احساس مسئولیت شدیدی دارند و می‌خواهند زندگی را منسجم‌تر، روتین‌تر و پایدارتر کنند.

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ به عمق ما نگاه کنید پرسشنامه شخصیت در اینجا. یا می تو،د از MBTI® رسمی استفاده کنید اینجا.

زمان ،نی مطالعه: 5 دقایق

آیا ISTJ ها نادر هستند؟

مطابق با آ،ین کتابچه راهنمای MBTI®، ISTJ ها 15.9 درصد از نمونه ملی را تشکیل می دهند که آنها را به رایج ترین تیپ شخصیتی تبدیل می کند. با این حال، یک نمونه قدیمی 2001 از Myersbriggs.org ISTJ ها را 11.6 درصد از نمونه ملی قرار می دهد و آنها را سومین تیپ شخصیتی رایج می کند. بنابراین، به نظر می رسد که پاسخ به منبع داده ای که شما به آن نگاه می کنید بستگی دارد. صرف نظر از این، واضح است که ISTJ ها نسبتاً رایج هستند.

اینفوگرافیک پشته عملکرد شناختی تیپ شخصیتی ISTJ را توصیف می کند.  #MBTI #ISTJ #شخصیت

چرا ISTJ ها نادر هستند یا اشتباه درک می شوند؟

حتی اگر ISTJ ها یکی از رایج ترین تیپ های شخصیتی هستند، چرا گاهی اوقات احساس می کنند نادر هستند؟ یک دلیل می تواند این باشد که ISTJ ها تمایلی به جلب توجه به خود ندارند. آنها افراد بسیار خصوصی هستند و تمایل دارند احساسات خود را نزدیک به سینه نگه دارند. در دنیایی که به طور فزاینده‌ای بر نمایه رسانه‌های اجتماعی فرد یا به اندازه شبکه دیجیتالی فرد متمرکز می‌شود، ISTJ‌ها می‌توانند کمی تحت تأثیر قرار بگیرند و الهام‌بخش نباشند. به ،وان افراد درونگرا، آنها می توانند احساس کنند که دنیای اطراف آنها خیلی بلند، خیلی کم عمق یا خیلی سریع است.

یکی از مواردی که ISTJ ها را منحصر به فرد می کند، عملکرد شناختی غالب آنهاست: حس درونگرا. حس درونگرا به ISTJها شناخت عمیقی از گذشته و برداشتهای بسیار خاصی از تجربیاتی که برای آنها م،ای خاصی دارد می دهد. آن‌ها اغلب گذشته را مرور می‌کنند تا از درس‌هایی در تاریخ، تجربیات گذشته یا خاطرات خوش استفاده کنند تا درباره زمان حال تصمیم بگیرند. این توانایی می تواند منبع قدرتمندی برای ISTJ ها در زندگی شخصی و حرفه ای آنها باشد، اما عملکردی است که برای کاربر بسیار منحصر به فرد است.

یک ISTJ ممکن است به درخت سیب نگاه کند و بلافاصله بافت پوست، احساس هوای ترد و بوی برگ ها را به یاد بیاورد. آنها ممکن است بالا رفتن از درخت سیب را به یاد بیاورند یا داستان هایی را که پدربزرگشان در مورد همین درخت برای آنها تعریف می کرد به یاد بیاورند.

ISTJ دیگری ممکن است به یک درخت سیب نگاه کند و به جشن هالووین کودکی منتقل شود، جشن‌هایی که در آنجا سیب می‌دویدند یا به باغی می‌رفتند و سیب‌های خود را می‌چینند. ممکن است فوراً رنگ، بافت و بوی سیب یا لباسی که در یک هالووین به تن داشتند به یاد بیاورند.

خاطرات برای ISTJ ها منحصر به فرد است. برداشت های شخصی بسیار ذهنی هستند. هر فردی صرف نظر از تیپ شخصیتی خود، خاطرات و لحظات نوستالژیک خاصی دارد. اما ISTJ ها به خصوص به دنیای گذشته کشیده می شوند. و آنها می توانند تجربیاتی را که بر آنها تأثیر گذاشته است با جزئیات بسیار عالی به یاد بیاورند. و برای هر ISTJ، آن تجربیات، و برداشت از آنها، متفاوت خواهد بود. این خاطرات و برداشت‌های ذهنی آن‌ها باعث می‌شود که هر ISTJ کمی با دیگری متفاوت باشد. و در حالی که ممکن است از بیرون گوشه گیر و ،ت به نظر برسند، دنیای درونی غنی از خاطرات، تصاویر، داستان ها و برداشت ها وجود دارد که قلب آنها را پر می کند.

سنت‌ها، روال‌ها و آیین‌هایی که ISTJ‌ها طرفدار آن‌ها هستند نیز می‌توانند از یکی به دیگری متفاوت باشند. یک ISTJ ممکن است تعطیلات را با سنت های خاصی که برای آنها خاص است به یاد بیاورد، در حالی که دیگری ممکن است به دلیل سر و صدا و هیاهو از تعطیلات اجتناب کند و روال های انفرادی خاصی ایجاد کند که نشانه هایی را برای سال خود ارائه می دهد.

عملکرد حس درونگرا ISTJ تضمین می کند که هر یک از ISTJ از مجموعه ای کاملا منحصر به فرد از خاطرات، داستان ها، برداشت ها، سنت ها و روال های فردی استفاده می کند که آنها را در نوع خود منحصر به فرد می کند. و همراه با آن، منطق، عقل سلیم، و ماهیت سازمان یافته ای است که آنها را در جوامع در سراسر جهان بسیار به آنها وابسته می کند.

ISTJ های معروف:

علیرغم طبیعت محفوظ و آرام خود، ISTJها در طول تاریخ سهم قابل توجهی در زمینه های مختلف داشته اند. برخی از ISTJ های معروف عبارتند از جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور ایالات متحده. او به دلیل صداقت بی عیب و نقص و احساس قوی وظیفه اش شهرت زیادی داشت. او کشور را با عزت و قدرتی آرام در برخی از بحر، ترین لحظاتش گذراند.

سرمایه گذاری هوشمندانه وارن بافت او را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرد. با این حال، او به خاطر ماهیت فروتن و رویکرد بسیار سازمان یافته اش برای مدیریت سرمایه گذاری هایش شناخته شده است. او به جزئیات توجه دارد و رویکردی روشنگر برای سرمایه گذاری دارد که به او لقب «اوراکول اوماها» را داده است.

پیتر تیل یکی از بنیانگذاران پی پال بود و به یک سرمایه گذار برجسته تبدیل شد. علاوه بر این، او بورسیه های Thiel را تشکیل داد که به کارآفرینان جو، که می خواهند پروژه های فناوری نوآورانه را دنبال کنند کمک های مالی ارائه می دهد. تعهد او به نوآوری و آینده فناوری کاملاً با رویکرد سازمان یافته و سازگار او همراه است.

مورگان فریمن بازیگر ISTJ نیز هست. او در فیلم‌های تحسین‌شده متعددی بازی کرده است و همیشه بازی‌های قدرتمندی ارائه می‌دهد و تعهدی قوی به هنر بازیگری دارد. امروز هر وقت صدای او را می شنویم، مطمئناً همان بصیرت و ،دی را که او همیشه به ارمغان می آورد، انتظار داریم.

نتیجه:

بنابراین، آیا ISTJ ها واقعا نادر هستند؟ . به این بستگی داره که شما چه طور به این نگاه کنید در حالی که آنها ممکن است یکی از رایج ترین تیپ های شخصیتی باشند، اما هنوز ویژگی های منحصر به فردی دارند. و در یک گروه 100 نفره، احتمالاً فقط بین 11 یا 15 نفر از آنها ملاقات خواهید کرد (یا کمتر، زیرا آنها از گروه ها یا جمعیت دوری می کنند). علاوه بر این، ISTJها ممکن است به دلیل ماهیت محتاطانه و درونگرایشان نادر باشند. در دنیایی پرسرعت و پر سر و صدا، ISTJ ها اغلب احساس می کنند که در جای خود نیستند. با این حال، همین کیفیت به بسیاری از ISTJ های معروف اجازه داده است تا کارهای شگفت انگیزی را انجام دهند و کمک های ماندگاری به جامعه ما داشته باشند.

7 چیزی که ISTJ ها در دوران کودکی تجربه می کنند

12 شخصیت تخیلی شگفت انگیز ISTJ

24 نشانه که نشان می دهد شما یک ISTJ، تیپ شخصیتی کارآگاه هستید

منابع:

راهنمای MBTI® برای ارزیابی های جه، Step 1™ و Step II™ توسط ایزابل بریگز مایرز، نائومی کوئنک، مری اچ. مک کالی، آلن ال. همر – ویرایش چهارم (شرکت مایرز-بریگز، 2018)




منبع: https://www.psyc،logy،.com/are-istjs-rare-a-look-at-the-detective-personality-type/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=are-istjs-rare-a-look-at-the-detective-personality-type