اختلاف نظر در مورد نقش FDA و Medicare در ترویج داروهای ضد آمیلوئید با توجه به مزایای محدود، هزینه بالا و عوارض جانبی شدید


جنگ بر سر اینکه آیا مدیکر باید هزینه داروهای جدید ضد آ،ایمر را بپردازد یا خیر (فوربس):

لابی قدرتمند بیماری آ،ایمر در حال نبردی چند میلیارد دلاری در دو جبهه است. این سازمان بی سر و صدا در تلاش است تا محدودیت هایی را که سازمان غذا و دارو برای استفاده از داروهای جدید با هدف کند ، پیشرفت بیماری مغزی اعمال می کند، محدود کند. و علناً مدیکر را تحت فشار قرار می دهد تا هزینه استفاده گسترده از آنتی بادی های مونوکلونال را که FDA قبلاً به طور مشروط تأیید کرده است و همچنین سایر آنتی بادی های در خط لوله پرداخت کند.

در حالی که FDA داروها را برای استفاده تأیید می کند، تصمیم نمی گیرد که چه ،ی هزینه آنها را بپردازد. و در حال حاضر، مراکز خدمات مدیکر و مدیکر (CMS) به مدیکر اجازه می‌دهد تا هزینه این داروها را تنها در شرایط محدودی بپردازد…

در حالی که این تصمیمات باید بر اساس علم باشد، لابی آ،ایمر در حال استفاده از سلاح های بزرگ سیاسی خود است. اعضای کنگره خواستار پرداخت مدیکر هستند. طرفداران سوگیری نژادی در بی میلی مدیکر به پوشش داروها را ادعا می کنند. چرا؟ زیرا آنها می‌گویند آزمایش‌ها و حتی ثبت‌نام‌ها کمتر شامل بیماران سیاه‌پوست و اسپ،ایی تبار و همچنین ،، که در جوامع روستایی زندگی می‌کنند می‌شود.

در یک حرکت غیرمعمول حمایتی، داروساز Eli Lilly، که درخواست تایید FDA برای آنتی بادی مونوکلونال خود را داده است، چیزی را ،یداری کرد که در واقع یک آگهی تجاری دو ساعته ارائه شده توسط سرویس خبر آنلاین The Hill بود. قانون‌گذاران، محققان و نمایندگان گروه‌های م،ع همگی از CMS خواستند برای این داروها بپردازد. با هیچ محققی که ایمنی یا اثربخشی دارو را زیر سوال بردند، مصاحبه نشد.

کارشناسان اروپایی آ،ایمر با داروی جدید Eisai، Biogen متقاعد نشدند (رویترز):

…در اروپا، جایی که کشورهایی که از هزینه‌های آن آگاه هستند، داروهای جدید را قبل از استفاده از آن‌ها به شدت ارزیابی می‌کنند، نه متخصص مغز و اعصاب و محقق در شش کشور به رویترز گفتند که در صورت تایید، بعید است که lecanemab به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. نظرات آنها پشتوانه برآوردهای تحلیلگران است که نشان می دهد اروپا بازار کوچکی برای این دارو خواهد بود.

برخی از پزشکان می‌گویند که تأثیر آن بر این بیماری ممکن است از نظر بالینی به اندازه کافی م،ی‌دار نباشد که با خطر تورم مغز، قیمت احتمالی بالای آن، و پرسنل و منابع محدود برای تجویز دو بار در ماه انفوزیون و نظارت بر تورم مغز با اسکن‌های MRI سنجیده شود.

آیا مدیکر هزینه داروهای آ،ایمر را پرداخت می کند؟ پاسخ پیچیده و در حال تغییر است (فورچون):

به طور معمول، مدیکر مواردی را که FDA تایید می کند پوشش می دهد.

در آوریل 2022، CMS تصمیم گرفت که مدیکر Adulhelm (هزینه: 28200 دلار در سال، کمتر از قیمت اولیه 56000 دلار) و درمان هایی مانند آن را فقط برای ذینفع، که دارای Medicare Part B هستند که در یک کارآزمایی بالینی تایید شده توسط آژانس یا توسط سازمان ثبت نام کرده اند پوشش دهد. موسسه ملی بهداشت…

در اوایل ژوئن، CMS گفت که اگر FDA به داروهایی که روند پیشرفت آ،ایمر را کند می‌کنند، تاییدیه سنتی بدهد، Medicare هزینه‌های ذینفعان واجد شرایط را که همچنین یک پزشک در یک رجیستری خاص دارند، پوشش می‌دهد.

برخی از منتقدان فکر می‌کنند که ثبت نام می‌تواند برای پزشکان و بیماران دست و پا گیر باشد و ممکن است بیماران در مناطق روستایی و محروم را حذف کند.

طومار جاری توسط تعدادی از دانشمندان و پزشکان:

Lecanemab برای بیماران آ،ایمر نه بی خطر است و نه مؤثر: برخلاف تأیید FDA – دادخواست را امضا کنید! از طريق @تغییر دادن

به نظر من در مسیر خطرناکی قرار داریم. ما باید نقشه هایمان را بررسی کنیم و جهت گیری خود را دوباره انجام دهیم. لطفا امضا را در نظر بگیرید.

– کارل هروپ (@KarlHerrup) 18 ژوئن 2023

اخبار در زمینه:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/06/21/growing-controversy-over-role-of-fda-and-medicare-in-promoting-anti-amyloid-drugs-given-limited-benefit-high-cost-severe-side-effects