از صحبت کردن با غریبه ها عصبی هستید؟ آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست و احتمالاً در حال حاضر بهتر از آنچه می دانید در آن هستید!


نوشته دکتر جیلیان سندستروم

به من،ت هفته آگاهی از تنهایی، جیلیان سندستروم، روانشناس سا،، یافته های تحقیقاتی خود را در مورد اهمیت ارتباط با غریبه ها برای خوشبختی و رفاه ما به اشتراک می گذارد.

من با غریبه ها صحبت می کنم. حتی روی تیوب من چت های دلپذیر زیادی داشته ام و البته چند چت ناجور. من داشتم بهره مند شد از برخی از این گفت،ا، یادگیری چیزهای جدید و دریافت توصیه ها و توصیه های مفید. حتی زم، که مکالمات فقط متوسط ​​هستند، با هم جمع می شوند و باعث می شوند اعتماد بیشتری نسبت به دیگران احساس کنم و ترس کمتری داشته باشم. تحقیقات نشان می دهد که صحبت با غریبه ها می تواند خلق و خوی ما را بهبود بخشد و ما را بساز احساس ارتباط بیشتر کنید. پس چرا بیشتر با هم صحبت نمی کنیم؟ شاید ما متقاعد نشده ایم که چگونه این کار را انجام دهیم. خبر خوب این است که آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست و احتمالاً در حال حاضر بهتر از آنچه می د،د در آن هستید!

اولین چیزها: شروع گفتگو. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و من از شما می خواهم که آزمایش کنید. ابتدا، می تو،د در مورد وضعیت مش، خود، از جمله ک،یک های قدیمی، نظر دهید: آب و هوا، ترافیک. این ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما قبل از اینکه بتو،د به موضوعات جالب دیگر بروید، فقط به راهی برای اتصال نیاز دارید.

گزینه دیگر این است که با یک تعریف و تمجید شروع کنید. تعریف و تمجیدها لذت بخش است و تعریف و تمجیدها به خصوص از طرف یک غریبه سرگرم کننده است. وقتی تعریف و تمجیدها از طرف ،ی که شما را نمی شناسد، باورش راحت تر به نظر می رسد.

از مهارت های مشاهده ای خود استفاده کنید و از کنجکاوی خود برای پرسیدن سؤالات استفاده کنید، یا درخواست مشاوره. من از مردم پرسیده ام که چرا گوشواره های هواپیما می پوشند، با چمدانشان به کجا سفر می کنند، چه کتابی می خوانند… اغلب من مشاهده را با طنز ،یب می کنم. من یک بار در مورد “صبحانه قهرمانان” یک مرد جوان (یک بسته بیسکویت) نظر دادم، و از دو فراماسون که شلوار راه راه هماهنگ پوشیده بودند پرسیدم که آیا آن روز صبح در مورد انتخاب کمد لباس خود با یکدیگر مشورت کرده اند.

اکنون که مکالمه در حال انجام است، برخی از همین استراتژی ها به شما کمک می کنند تا به آرامی جریان داشته باشید: در مورد چیزهای مش، خود اظهار نظر کنید و مهارت های مشاهده ای و کنجکاوی خود را اعمال کنید. مردم وقتی شما را دوست دارند سوالات بعدی بپرسید، زیرا نشان می دهد که شما عمیقاً گوش می دهید، نه اینکه فقط به این فکر کنید که بعداً چه بگویید.

ممکن است به افشای چیزی در مورد خودتان فکر کنید که نشان دهنده اعتماد و تشویق متقابل است. یک بار با خانمی در تیوب صحبتی را شروع کردم و از او پرسیدم که روزش تا این لحظه چگونه بوده است. او پاسخی غیر متعهد داد و من فکر کردم که ممکن است گفتگو تمام شود (همه گفت،ا موفق نیستند.) سپس همان سوال را از من پرسید و من به او گفتم که ماجراجویی داشتم (مصاحبه در رادیو بی بی سی 4! ) در عوض به من اعتماد کرد که تازه فهمیده است باردار است! او احساس امنیت می کرد که به غریبه ای در تیوب که دیگر هرگز نخواهد دید، بگوید. خیلی احساس افتخار کردم! آغوشی رد و بدل شد.

در نهایت، مهم است که صبور باشید. احتمالاً با صحبت ، با آنها افراد را غافلگیر خواهید کرد و ممکن است کمی طول بکشد تا آنها را با این ایده که شما فقط دوستانه رفتار می کنید سازگار کنند. به راه خود ادامه دهید، و بیشتر اوقات موفق خواهید شد وارد یک شیار شوید.

هیچ مکالمه ای نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد، بنابراین زم، که زمان آن است که شما ادامه دهید، باید نحوه پایان دادن به گفتگو را بیابید. من چندین را اجرا کرده ام کارگاه آموزشی نحوه صحبت با غریبه هاو اگرچه شرکت‌کنندگان به راحتی راه‌های زیادی برای شروع مکالمه پیدا می‌کنند، اما برای پایان دادن به آن‌ها بدون دروغ گفتن (یا اختراع سفرهای غیر ضروری به توالت) تلاش می‌کنند. شاید به همین دلیل است که مردم تا 15 دقیقه قبل از فرود هواپیما با فرد کناری خود صحبت نمی کنند که پایان آن تضمین شده است؟ پژوهش این چالش را تأیید می کند: مکالمات تقریباً هرگز در زم، که هر دو طرف می خواهند تمام شود، پایان نمی یابد. بهترین توصیه من: آن را ساده نگه دارید. وقتی برای ادامه کار آماده شدید، فقط به طرف مقابل بگویید که وقت آن رسیده است که در راه باشید و از گپ لذت برده اید (که مطمئن هستم از این کار لذت خواهید برد!)

اگر همه این صحبت ها در مورد شروع، حفظ و پایان دادن به مکالمات باعث می شود که چت کار زیادی به نظر برسد، نگران نباشید! مانند بسیاری از مهارت ها، مهارت های اجتماعی را می توان آموخت و توسعه داد. من پدرم را در صحبت ، با غریبه‌ها متخصص دنیا می‌دانم، اما همک،ی‌های دبیرست، او می‌گویند که او در آن زمان کاملاً درون‌گرا بود. من خودم را خیلی برونگرا نمی دانم و ترجیح می دهم به جای رفتن به مهم،، با گربه هایم و یک کتاب خوب روی مبل بنشینم. اما هنگامی که شروع به صحبت با غریبه ها کردم، متوجه شدم که چقدر می تواند سرگرم کننده باشد، و شروع به انجام آن بیشتر کردم و در آن بهتر شدم. در یک مطالعه تحقیقاتی اخیر، همکارانم اریکا بوثبی، گاس ،و من از شرکت کنندگان خواستم که به مدت یک هفته هر روز حداقل با یک فرد جدید صحبت کنند. در پایان هفته، بسیاری از شرکت‌کنندگان ما اعتراف ،د که صحبت ، با غریبه‌ها آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌،د: «به صراحت می‌توانم بگویم که آنقدرها هم که فکر می‌کردم خجالتی نیستم! این آزمایش به من این امکان را داد که واقعاً از منطقه راحتی خود خارج شوم و هنگام صحبت با مردم ابتکار عمل را به دست بگیرم.

نه تنها با تمرین احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، بلکه احتمالاً در حال حاضر بهتر از آن چیزی هستید که فکر می کنید. اگر شما هم مانند بسیاری از مردم هستید، پس از گپ زدن با یک غریبه نمی تو،د از فکر ، آنها در مورد شما و مکالمه تان فکر نکنید. معلوم می شود که مردم به طور کلی اینکه دیگران چقدر آنها را دوست دارند دست کم بگیرید. تحقیقات شواهدی برای این موضوع پیدا می کندشکاف دوست داشتنیقبل از یک چت آینده با یک غریبه، بعد از یک گپ با یک غریبه (چه کوتاه باشد چه طول،)، و حتی پس از چندین ماه زندگی با یک هم‌خانه.

متأسفانه، هنجارهای “خطر غریب” رایج هستند، بنابراین گاهی اوقات مردم نمی خواهند با شما صحبت کنند. این خیلی کمتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. در مطالعه یک هفته‌ای ما، شرکت‌کنندگان گفتند: «نگران بودم که مردم ترجیح دهند تنها بمانند، اما هرگز اینطور نبود» و «هیچ‌وقت ،ی من را رد نکرد». اگر ،ی نمی‌خواهد صحبت کند، به یاد داشته باشید که او هم ممکن است عصبی باشد، یا در حال خواندن یک کتاب واقعاً خوب، یا درگیر درام شخصی خودش است… واکنش او ،وماً قضاوتی درباره شما و اورتور شما نیست. به تصمیم آنها احترام بگذارید و وقتی دوباره تلاش کنید، افراد زیادی را خواهید دید که پذیراتر و قدردان تر هستند.

چرا شجاع نباشیم و با ،ی گفتگو را شروع نکنیم؟ شما بیش از آن چیزی که فکر می کنید توانایی دارید و هر دوی شما بیشتر از آنچه انتظار دارید از آن لذت خواهید برد.


جیلیان سندستروم، مدرس ارشد روانشناسی مهرب، در دانشگاه سا، است. تحقیقات گیلیان به بررسی موانعی می پردازد که مانع از ارتباط افراد می شود. تحقیقات او به ویژه بر ترس هایی متمرکز شده است که مردم را در مورد صحبت با غریبه ها نگران می کند، که او آن را یک عمل مهربانانه می داند. سا، گیلیان را ببینید مشخصات برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات او در سا،.

مربوط


منبع: https://blogs.sus،.ac.uk/psyc،logy/2023/06/13/nervous-about-talking-to-strangers-its-not-as-hard-as-you-think-and-youre-probably-already-better-at-it-than-you-know/