تخصص های دندانپزشکی دکتر برهمن سبزواری متخصص ارتودنسی

نوع پیوند نیز بر اساس شرایط بیمار و شدت مشکلاتی که دارد مشخص خواهد شد. معمولا بعد از جراحی لثه و انجام پیوند لثه، دوره نقاهت و بهبودی بیمار دو تا سه هفته خواهد بود. یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای درمان دندان‌های ازدست‌رفته و ترمیم فاصله و شکاف ایجاد شده به دنبال ازدست‌دادن یک دندان، بریج است. بریج معمولاً زمانی استفاده می‌شود که تعداد دندان‌های کمتری برای جایگزینی وجود داشته باشد یا زمانی که دندان‌های ازدست‌رفته فقط در یک طرف دهان هستند. بسته به نوع دندان و محل قرارگیری آن و شدت عفونت، روش‌های درمانی مشخص می‌شود. گاهی امکان کشیدن دندان به همین راحتی‌ها وجود ندارد و به دلیل طرز رشد ریشه‌ها، باید دندان معیوب جراحی شود.

آیا رشته دندانپزشکی معایبی دارد؟ مزایای این رشته تحصیلی بیشتر است یا معایب آن؟ بله رشته دندانپزشکی در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد. داوطلبان باید با توجه به این جوانب رشته دندانپزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. ما در این قسمت به سراغ بررسی معایب رشته دندانپزشکی می‌رویم و سپس مزایای این رشته را بررسی می‌کنیم.

  • عرض ادب و احترام، از لحاظ قانونی رزیدنت‌های دندانپزشکی حق ندارن در مطب شخصی خودشون فعالیت کنند، اما میتونید با یک دندان پزشک دیگه به صورت دستیاری همکاری کنید.
  • لکه هایی که در لایه بیرونی دندان ها قرار دارند و لکه هایی که زیر مینای دندان قرار دارند با این روش به طور کامل حذف می‌شود.
  • آیا تو این سال در دانشگاه ما میتونیم فوق تخصص بشیم و اینکه چقدر رتبه نیاز است در کنکور که از رشته دندانپزشکی قبولشیم؟؟ ممنون از شما.

شهریه سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و دانشگاه ایران حداکثر 12 درصد بیش‌تر از مبلغ فوق است. در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است که بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و درمان کند. پس با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان، افرادی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند، باید از دانش، هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار باشند. تصحیح روابط نامناسب فکی و دندانی، تنظیم و تصحیح روابط بین دندانها و استخوانهای سر و صورت و به طور کلی ناهنجاری های دندانی و فک و صورت از جمله وظایف یک متخصص ارتودنسی به شمار می رود. طول دوره این تخصص رشته دندانپزشکی ۳ ساله است، معمولا بهترین رتبه های آزمون تخصص وارد این رشته می شوند. برخی از بیماری های مربوط به دهان، فک و صورت نیاز به بررسی دقیق و آزمایشگاهی دارد.

طرح اجباری مناطق محروم رشته دندان‌پزشکی

اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید. همچنین، برای آشنایی بیشتر با این رشته و سایر رشته‌های پزشکی، مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزشی زیر پیشنهاد می‌شود. پاسخ نمرینات کتاب‌های درسی، نمونه سوال، بانک تست، جزوات درسی و فیلم‌های آموزشی، گوشه‌ای از فعالیت ما در این وب‌سایت است.

دانشگاه آزاد

همان طور که مطالعه می‌کنید رشته دندانپزشکی مزایای زیادی دارد و معایب آن در مقابل این موارد بسیار کمتر است. دندانپزشکان نیز مانند پزشکان در جامعه از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند، زیرا این افراد تحت هر شرایطی به بیماران کمک می‌کنند. بدون شک مهم‌ترین مشکل این رشته تحصیلی به مشکلات جسمانی دندانپزشکان مربوط می‌شود. دندانپزشکان در طول روز به صورت ثابت و یکنواخت هستند و همین موضوع نیز موجب دردهای عضلانی و مفصلی می‌شود.

دندان‌پزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین رو عنوان دهان‌پزشکی نیز ذکر شده است. کارشناس سلامت دهان و دندان، با اشاره به تاثیر دیابت بر سلامت دهان و دندان بر اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی و مراقبت صحیح از دندان ها در مبتلایان به دیابت تاکید کرد. برعکس تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند ارتودنسی تنها مخصوص تراز کردن دندان ها و یا ناهنجاری های فک کودکان است، در سنین بالا نیز می توان به راحتی اقدام به انجام ارتودنسی کرد. به صورت دقیق‌تر به نظر می‌رسد مناسب‌ترین سن ارتودنسی ، سنین بین 12 تا 25 سالگی باشد. برای دریافت مشاوره در زمینه بازار کار رشته دندانپزشکی در شهرهای مختلف ، با مشاوران ما تماس بگیرید. دروس دانشگاهی این رشته از بخش های عمومی ، پایه و تخصصی تشکیل شده اند که تمام این دروس که حدود 217 واحد هستند ، در 2 دوره پایه و تخصصی به دانشجو ارائه می گردد.

دندانپزشکی بدون کنکور

تخصص های دندانپزشکی بسیار متفاوت و متنوع هستند که به معرفی اجمالی آنها در این مطلب خواهیم پرداخت. در صورتی که درس های خود را عالی بخوانید اما مهارت کار روی دندان ها را نتوانید به خوبی انجام دهید، هیچ گاه دندانپزشک خوبی نخواهید شد. موسسه حرف آخر فعالیت خود را در قالب ارائه پکیج های آموزش کنکور با سبکی متفاوت آغاز کرد. استاد عبدالرضا منتظری، از اساتید مطرح کنکور از سال ۱۳۹۰ با هدف ارائه جدیدترین تکنولوژی های آموزشی دنیا به دانش آموزان کنکوری موسسه آموزشی حرف آخر را تاسیس نمودند. وجه تمایز دی وی دی های حرف آخر با دیگر منابع آموزش کنکور در سبک خاص تدریس اساتید می باشد. در این سبک آموزش کنکور که برای اولین بار در ایران توسط موسسه حرف آخر اجراء شد، کلیه منابع کنکور به صورت شهودی سازی و در قالب تصویرسازی و تکنولوژی انیمیشن تدریس می شوند.