دکتر روانشناس لیست بهترین روانشناس دکترتو

دانش روانشناسی به مشاور کمک می‌کند ریشه مشکلات شما را شناسایی کند و بهترین راهکار را برای مقابله با آن پیش رویتان بگذارد. مشکلاتی که ممکن است در زندگی به خصوص در روابط با اغلب آدم‌ها، در محیط کار، تحصیل و خانواده‌اتان برای شما تکرار شود. روانشناس خوب می‌تواند ریشه مشکل را شناسایی و به شیوه علمی و قدم به قدم شما را در حل مشکلات یاری کند. شاید در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی دیده باشید که مردم بعضی جوامع چقدر به حضور همیشگی یک روانشناس و مشاور در مراحل مختلف زندگی خود عادت دارند و برای مشورت درباره مشکلات کوچک و بزرگ و گرفتن راهنمایی و مشاوره به‌طور مرتب با روانشناسان در ارتباط هستند.

با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد. امروزه ممکنه نوبت گیری از پزشکان و روانشناسان کمی مشکل شده باشد، شما می‌توانید با دکتریاب به صورت 24ساعته از روانشناس‌های مجرب نوبت بگیرید. افرادی به روانشناس نیاز دارند که از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند؛ این افراد بیمارانی هستند که مشکلات و اختلالات روحی و روانی آن‌ها به مرحله‌ای رسیده که توسط خودشان قابل حل نمی‌باشد. در واقع بیماری این افراد باید حتما توسط بهترین روانشناس پیگیری و درمان شود. روانپزشکان، متخصصانی هستند که علاوه بر روان درمانی، وظیفه‌ی تشخیص بیماری و تجویز دارو را برعهده دارند. یک دکتر به عنوان روانشناس موظف است تا به پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های روانی پرداخته و در این مسیر به بیماران کمک کند تا هرچه سریع تر به بهبود کامل دست یابند.

همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به یک متخصص حرفه ای و حاذق در بخش‌ های سلامت روانشناس می گویند و هم چنین متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی نیز می باشند. هم چنین بهتر است که بدانید بسیاری از روانشناسان در رشته روانشناسی بالینی آموزش خواهند دید. این رشته از روانشناسی شامل آموزش تخصصی مشکلات سلامتی ذهنی و مشکلات روانی می باشد.

بنابراین حتما باید در نظر داشت که همکاری و صداقت با مشاور درمانگر، یک اصل اجتناب ناپذیر و یک قدم بزرگ برای حل مشکلات است. در جوامع امروزی که زندگی بسیاری از انسان ها با تکنولوژی آمیخته شده است، عوامل بسیاری وجود دارند که آرامش و ثبات زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده اند. این عوامل نیز غالبا زمینه ساز بیماری های روحی و روانی در بسیاری از انسانها می شود. علم روانشناسی به عنوان بالاترین مرجع پژوهشی روح و روان به ما کمک می کند تا بتوانیم در کنار زندگی ماشینی، از سلامت روح و روان نیز برخوردار شویم.

  • روانشناس ها تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت نهایی مردم در جامعه دارند.
  • رنج می ‌برند، کمک می ‌کنند تا این مرحله سخت از زندگی را طی کنند و یا بیماریشان را درمان کنند.
  • مانند انگلستان، استرالیا، کانادا، هندوستان و بسیاری از کشورهای دیگر که عموما سیستم آموزشی انگلیسی را دنبال‌می‌کنند.
  • برای انتخاب بهترین دکتر آنلاین در می توانید با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک و مشاهده نظرات دیگر کاربران سایت، بهترین متخصصان آنلاین روانشناسی را شناسایی و از ایشان مشاوره آنلاین و نوبت حضوری دریافت کنید.

در حالی که روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده؛ اما برخلاف روانپزشکان پزشک نیست و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد. روانکاوها روان درمانگرانی هستند که از نظریه‌های فروید و سایر نظریه پردازان علم روانکاوی پیروی می‌کنند و معمولا بامسائل هیجانی سر و کار دارند و دارو تجویز نمی‌کنند. یعنی اگر فوق‌لیسانس روانشناسی بالینی دارند، می‌توانند به‌عنوان مشاور خانواده یا کودک یا هرنوع مشاوره‌‌ای که مراجع نیازمندست، فعالیت‌کنند. البته باید بدانید اگر فرد، فوق‌لیسانس روانشناسی در مقطع روان‌سنجی دارد، فقط اجازه‌ی انجام تست‌های روانسنجی، درواقع سنجش روان مراجع را دارد.

توجه به تفاوت‌های فرهنگی

مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برای مثال، اگر وی در زمینه درمان اختلالات افسردگی و اضطراب مهارت دارد، در مواجهه با فردی که دچار اختلال اوتیسم است، او را به متخصصی ارجاع می‌دهد که در زمینه درمان اوتیسم مهارت دارد. یک دکتر روانشناس خوب در برابر وسوسه دادن راهکار سریع خودداری می‌کند. در عوض، با صبوری منتظر می‌شود تا مراجع حرف‌هایش را بزند، مشکل را شناسایی کند و مراجع دلیل خود را برای نارضایتی از شرایط زندگی‌اش ابراز کند. طرح درمان ریخته می‌شود و در گام‌های بعد توصیه‌ها و راهکارها ارائه می‌شوند. روانشناسی بالینی که از افراد دارای مشکلات سلامت روان و رفتار هستند، پشتیبانی و مراقبت می کند.

بعد از اتمام دوره‌ی لیسانس روانشناسی، برای ادامه‌ی تحصیلات، فردی‌که می‌خواهد به‌مدرک دکترای روانشناسی برسد، باید دوره‌ی فوق‌لیسانس روانشناسی را نیز در یکی از رشته‌های گفته‌شده بگذراند. رفتار و انتخاب چگونگی تعامل زن و شوهر یک تغییر است که می تواند در مراجعه به روانشناس بسیار مفید باشد. تعامل ناکارآمد گاهی اوقات می تواند منجر به خشونت و سایر رفتارهای بالقوه خطرناک شود. مشاوران می توانند با کاهش بروز این رفتارها به بهبود روابط کمک کنند.

روانشناس چه کاری انجام میدهد؟

افرادی که مبتلا به وسواس هستند دچار افکار و ترس‌های تکراری و ناراحت کننده‌ای هستند که نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند. بسیاری از ما سعی می‌کنیم نیمه‌ی تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما می‌شود. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساسات‌مان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهیم. در این شرایط بهتر حتما توسط یک روانشناس در تهرانو اگر خانم هستید توسط یک روانشناس زن خوب در تهرانویزیت شویم. باولبی مدعی بود که میل به آسایش و امنیت یکی از نیازهای ذاتی انسان است. ما به گونه‌ای تکامل یافته‌ایم که به مراقبانی «مسن‌تر و آگاه‌تر» از خود نیازمند و دلبسته باشیم تا در طول دورانی که نمی‌توانیم از خود محافظت کنیم، یعنی دوران کودکی، آنها از ما در مقابل خطرات حفاظت کنند.

سحر روحی ، روانشناس و مشاور خانواده

او همواره به دنبال یادگیری و بالا بردن میزان دانش و آگاهی و مهارت خود می باشد و سعی می کند با پیشرفت هایی که در دنیای روانشناسی رخ می دهد، پیش برود . شنونده فعال بودن بدین معنی است که مشاور یا روانشناس علاوه بر شنیدن، باید بازخورد مناسبی نیز به مراجع خود بدهد و او را به حرف زدن ترغیب کند. مشاور باید در طول جلسه به چشم‌های مراجع نگاه کند، تمام عوامل حواس‌پرتی از جمله تلفن همراه را از خود دور کند، و بازخوردهای درستی به مراجع بدهد. روانشناسان متعهد به مرزهای اخلاقی دقیقی هستند که هرگز نباید از آنها عبور کنند. در مورد زمان‌هایی که روانشناس در دسترس نیست به بیمار دستورالعمل داده می‌شود تا او بداند باید در مواقع بحران چطور برخورد کند.

با افزایش فزاینده طلاق و بروز حوادث خشونت خانگی در جامعه، هر روز لزوم مراجعه به روانشناس روشن تر می شود. زندگی مشترک می تواند استرس زا باشد و اگر یک زوج به خوبی در کنار هم استرس را کنترل نکنند، ازدواج می تواند دچار مشکلات فراوانی شود. سلامت روان غالباً موضوعی تابو بوده است، اما اکنون مردم شروع به صحبت کردن در مورد سلامت روان می کنند. اما مشاوره فقط برای مشکلات سلامت روان نیست، بلکه برای مواردی مانند مشکلات رابطه، وقایع دشوار زندگی و مشکلات رفتاری نیز مفید است. بنابراین، یک دکتر روانشناس خوب در وهله اول کسی است که قدرت تشخیصی بالایی برای طیف وسیعی از اختلالات و مشکلات روانی است.