روانشناسی پشت ضربه درمانی


1. ضربه زدن با نقطه طب سوزنی آمیگدال را آرام می کند

ضربه زدن بر روی نقاط طب سوزنی شناخته شده سیگنال های غیرفعال کننده را به آمیگدال می فرستد. با جلسات مکرر ضربه زدن به EFT، سیگنال های غیرفعال بر سیگنال های فعال کننده پاسخ استرس ایجاد شده توسط قرار گرفتن در معرض افکار ناراحت کننده بیشتر است.

تصویربرداری عصبی نشان می دهد که اثرات تقریباً آنی رخ می دهند، که ممکن است دلیل بهبود سریع علائم گزارش شده با ضربه زدن به EFT باشد (Feinstein, 2019).

2. ضربه زدن با Acupoint تثبیت مجدد حافظه را سرعت می بخشد

از آنجایی که ضربه زدن به EFT سیستم عصبی منظم‌تری را به ارمغان می‌آورد، بی،ه نوردهی به طور همزمان احساسات ناراحت‌کننده را جلو و مرکز می‌آورد. تصویر ذهنی ناراحت کننده از اهدای خون برای یک فرد مبتلا به فوبیای سوزن به طور غیرمنتظره ای با تحریک کمتری مواجه می شود و این “خطای پیش بینی” شبکه عصبی را برای تغییر آماده می کند.

فرضیه این است که ضربه زدن، مدارهای عصبی را بازسازی می کند که مدل های ذهنی ناسازگار را حفظ می کنند (Feinstein 2021).

3. EFT استرس فیزیولوژیکی را کاهش می دهد

مداخله بالینی EFT نشانگرهای بیولوژیکی استرس از جمله ضربان قلب در حالت استراحت، فشار خون، عملکرد سیستم ایمنی و هورمون استرس کورتیزول را بهبود می بخشد.

استرس مزمن در سطح پایین و فعال سازی مکرر پاسخ استرس می تواند اثرات طول، مدتی بر بدن داشته باشد، مانند افزایش وزن، فشار خون بالا، اثرات قلبی عروقی، و تغییرات در مغز مرتبط با اضطراب، افسردگی و اعتیاد (باخ و همکاران همکاران، 2019؛ استپلتون و همکاران، 2020).

آیا می تو،د از تپ تراپی برای اضطراب استفاده کنید؟

ضربه زدن

ضربه زدن به EFT یک درمان موثر برای کاهش علائم اضطراب تجربه شده با اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، تروما، اضطراب اجتماعی، درد مزمن و غیره است.

اثر کلی EFT برای درمان اضطراب قبل از درمان تا پس از درمان 1.23 است که اندازه اثر بزرگی است (Clond, 2016).

ضربه زدن بی صدا

هنگامی که سیستم عصبی در وضعیت بی نظمی شدیدی است، مانند جنگ یا گریز، ضربه زدن بی صدا و بدون دستور تنظیم مک، ملایم برای شروع کاهش ضربان قلب، تنفس و افکار ناراحت کننده است. به مراجعان آموزش دهید که مستقیماً بر روی احساس فشار تک تک ضربه های انگشت روی هر یک از هشت نقطه طب سوزنی تمرکز کنند.

از بدن شروع کنید

یک بی،ه تنظیم اولیه ملایم بر بدن فیزیکی تمرکز دارد. اغلب، ما می‌تو،م تغییری را در بدن فیزیکی‌مان راحت‌تر تشخیص دهیم تا اینکه متوجه تغییر در احساسات یا تفکر خود شویم، و احساس پیشرفت تشویق‌کننده است.

با یک بی،ه تنظیم متمرکز بر بدن شروع کنید که دقیقاً محل احساس، فکر یا احساس در بدن را مشخص می کند. به ،وان مثال، تنش در صورت ما، پروانه ها در معده ما، و دندان قروچه ما احساسات بدنی مرتبط با پریش، در ذهن ما هستند.

علل ریشه ای را شناسایی کنید

وقتی پریش، بیشتر کاهش می‌یابد، ممکن است عباراتی تنظیم شود که عمیق‌تر به احساسات یا افکار مرتبط با علائم فیزیولوژیکی می‌پردازند.

برای دو سوالی که می تو،د برای یافتن علل ریشه ای با ضربه زدن EFT استفاده کنید، به این ،مت پاد،ت گوش دهید ضربه زدن به پرسش و پاسخ با جین مونتراستلی

مطالعه موردی

مرور این مطالعه موردی توسط روانشناس گریگوری نیکوزیا و همکاران. (2018) زیرا او از ،یب EFT و حساسیت زدایی حرکت چشم و پردازش مجدد برای درمان PTSD در مردی که از فروپاشی مرکز تجارت جه، جان سالم به در برده است استفاده می کند.

نکاتی برای استفاده از EFT Tapping برای کاهش وزن

ضربه زدن به EFT برای کمک به کاهش وزن، کاهش میل به غذا و بهبود آسیب شناسی رو، پرخوری استفاده می شود.

نکته 1: منفی را با مثبت جایگزین کنید

پس از چند دور موفقیت آمیز EFT روی یک هوس غذایی، روی عبارت مثبتی که جایگزین فضایی می شود که در آن ولع غذا وجود داشت، ضربه بزنید.

  • بی،ه تنظیم برای ولع خوردن: “اگرچه این ولع برای چیزهای شیرین چنین احساس سنگینی می کند، من کاملا خودم و این احساس را می پذیرم.”
  • وقتی استرس گزارش شده توسط خود کاهش می یابد، آن را با جملات ضربه زدن مثبت جایگزین کنید: «به بدنم گوش می دهم»، «بدن من راضی است» یا «من از بدنم مراقبت می کنم».

نکته 2: روی نظرات منفی ضربه بزنید

برای افزایش اعتماد به نفس بدن، اظهارات منفی گفته شده توسط دیگران را با گنجاندن آنها در یک بی،ه تنظیم پاک کنید. برای توضیحات بیشتر، این را بخو،د داستان شفا از روشان مارتنز.

  • نظر منفی: “آن شلوار جین خیلی تنگ روی ، شماست.”
  • بی،ه راه اندازی: “با وجود اینکه مادرم گفت شلوار جین من برای من خیلی تنگ است، من کاملاً ظاهرم را می پذیرم.”
  • عبارت یادآوری: “خیلی تنگ”
  • سطح پریش، را خود ارزیابی کنید. آنقدر ادامه دهید تا استرس به 0 یا 1 کاهش یابد.

در ادامه، از مشتری بپرسید که دوست دارد به مادرش چه بگوید. این پاسخ‌ها را روی هر یک از آنها ضربه بزنید:

  • “تو باعث میشی که نسبت به خودم احساس بدی داشته باشم. دست از این کار بردارید.»
  • “من ظاهرم را دوست دارم.”
  • “نظرات خود را برای خود نگه دارید.”

سطح پریش، را خود ارزیابی کنید. آنقدر ادامه دهید تا استرس به 0 یا 1 کاهش یابد.

نکته 3: مزایای قرض گرفتن برای کاهش وزن

مزایای قرض گیری همانطور که قبلا توضیح داده شد زم، است که ناراحتی شما تسکین می یابد زیرا مشاهده می کنید که شخص دیگری از EFT ضربه زدن به مشکل خود استفاده می کند.

از این تکنیک در تنظیمات گروهی یا به ،وان تکلیف خانگی استفاده کنید. از مشتریان بخواهید یک ویدیوی EFT را تماشا کنند و روی آن ضربه بزنید. در زیر یک نمایش زنده با دستورالعمل‌ها را ببینید زیرا داوسون چرچ از ضربه زدن برای توقف استفاده از شیرینی به ،وان جایزه در کارگاه EFT استفاده می‌کند. شما هم می تو،د اینها را بخو،د دستورالعمل ها برای استفاده از مزایای وام


منبع: https://positivepsyc،logy.com/eft-tapping/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=eft-tapping