روانشناس خوب در تهران، لیست روانشناسان تهران و اسامی مشاوران و دکتر روانشناس

باید بدانید برای رسیدن به دکترای روانشناسی، زمانی بین ۱۱ تا ۱۵سال احتیاج است. یعنی شخصی‌که به‌درجه دکترای روانشناسی می‌رسد و متخصص بیماری‌های روانی می‌شود، حداقل ۱۰ تا ۱۵سال در دانشگاه و به‌مطالعه گذرانده‌است. برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید ببینیم یک‌فرد چه‌مسیری را طی‌می‌کند تا به‌دکتر روانشناس یا روانپزشک یا مشاور تبدیل‌شود. به این علت که زمانی که مسیر طی شده را نگاه کنید، می‌فهمید مقصد افراد کجا خواهد بود.

  • همچنین بسیاری از دوره‌های مبنی بر داروشناسی و مداخلات دارویی برای دکترهای روانشناس بالینی یا شاخه‌های دیگر روانشناسی وجود دارد.
  • مراجعه به روانشناس، اغلب اولین و معمولاً یکی از بهترین سلاح هایی است که ما در برابر طیف وسیعی از مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اندوه و اضطراب داریم.
  • شما خوانندگان عزیز در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه‌های تخصصی روانشناسی دارید، می توانید سوالات خود را از متخصصین مرکز مشاوره افرا بپرسید.
  • ما به گونه‌ای تکامل یافته‌ایم که به مراقبانی «مسن‌تر و آگاه‌تر» از خود نیازمند و دلبسته باشیم تا در طول دورانی که نمی‌توانیم از خود محافظت کنیم، یعنی دوران کودکی، آنها از ما در مقابل خطرات حفاظت کنند.
  • از نظر فنی هر کس که دارای مدرک از دانشگاه پزشکی باشد به عنوان دکتر شناخته می‌شود.

در بیش از ۴۰۰ شیوه‌ روان‌درمانی که امروزه وجود دارد، روان‌شناس شما ممکن است تجسمِ یک درمان‌گر، شخص معتمد، متخصص بالینی، مربی سلامت ذهنی یا ترکیب، رنگ و سایه‌روشن دیگری از همه‌ این‌ها باشد. هیچ یک از ما نمی‌توانیم درباره‌ مسائل زندگی و تجربیات خود به طور کاملا عینی و منطقی قضاوت کنیم، تصمیم بگیریم و مطابق آن رفتار کنیم. زمانی که هیجانات شدیدی را تجربه می‌کنیم، توانایی انتخاب بهترین مسیر را نداریم و اغلب اشتباه رفتار می‌کنیم و یا دچار سردرگمی می‌شویم. بنابراین بهتر است از فردی متخصص راهنمایی بگیریم تا مرزهای سالم روانی را ایجاد کنیم. برای گرفتن نوبت از دکتر روانشناسی در دکترتو ابتدا باید وارد لیست دکترهای روانشناسی شوید و با استفاده از فیلترهای موجود در لیست، دکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و نوبت حضوری یا مشاوره آنلاین (تلفنی و متنی) بگیرید. و روانشناختی یا دانشگاهی کار می کنند و در حوزه های سلامت روان کودک، سلامت روانی افراد بزرگسال، ناتوانی های یادگیری، اختلالات هیجانی، مصرف مواد مخدر و روانشناسی سلامت به فعالیت می پردازند.

دکتر لیلا جبلی

میتوانید برای مشاوره با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید . مسائل پیچیده تخصصی را با زبان ساده و قابل فهمی برای مراجعینی که دانش تخصصی ای در زمینه ندارند ، بیان کند . سلام ۳۴ سالمه و ۱۵ سال افسردگی شدید دارم و فکر خودکشی .از هیچ چیزی دیگه لذت نمیبرن دنیا برام کاملا تیره و تازه و زمستان و موقع بارندگی اضطراب شدید میگیرم .راهنماییم کنید. تحقیقات نشان داده که نسبت به 100 سال قبل، شهرنشین ها 1 ساعت کمتر می خوابند و همین مسأله سطح استرس افراد را بالا برده است. همانطور که مردم انتظار دارند که یک روانشناس با حداقل قیمت ها آنها را درمان کند روانشناسان هم می خواهند که بیشتر درک شوند. وقتی با یک شخص احساس صمیمیت می‌کنید بخش‌هایی از زندگی خصوصی خود را با او به اشتراک می‌گذارید.

دکتر ماندانا شعبان

وقت گذاشتن برای صحبت کردن در مورد چنین موضوعاتی با شخص ثالث خنثی بدان معنی است که هر دو طرف می توانند نظر خود را منتقل کنند در حالی که شخصی در آن جاست تا میان آن ها میانجیگری کند و به هر دو کمک کند تا استدلال ها را از دیدگاه شخص دیگری ببینند. مراجعه به روانشناس، اغلب اولین و معمولاً یکی از بهترین سلاح هایی است که ما در برابر طیف وسیعی از مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اندوه و اضطراب داریم. شما می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید، زندگی عادی داشته باشید، تمام مواد مغذی موردنیاز خود را در رژیم غذایی خود استفاده کنید، اما هیچ چیز کاملاً نمی تواند مزایای حاصل از تعامل واقعی انسان را جایگزین کند. دکتر مانا عطاری در حال حاضر در رشته روانشناسی سلامت مشغول به کار هستند و به انواع مشاوره های خانوادگی، زوج درمانی و سکس تراپی می‌پردازند.

روانشناسان در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی کودک یا روانشناسی شخصیت و مشاوران در زمینه مشاوره تحصیلی، شغلی، خانوادگی و مسائلی از این دست می‌توانند فعالیت کنند. برای تجویز دارو جهت اختلالات روانی تنها روانپزشکان مجاز به تجویز هستند. روانکاو در حقیقت روانپزشکٰ، روانشناس و یا مددکار اجتماعی بالینی‌ای است که با توجه به نظریه های اولیه فروید و نظریات متخصصینی که بعداْ نظریه‌های وی را تصحیح کردند در زمینه روان کاوی مریض تخصص کسب کرده .