روانشناس دکتر روانشناس خوب شقایق درویشی روانشناس عضو انجمن آمریکا

مثلا روانپزشکی‌که دوره‌ی روانپزشکی خود را تمام‌نموده، می‌تواند در بسیاری از دوره‌ها از قبیل رفتاردرمانی شناختی یا دوره‌های تحلیلی شرکت‌کند. همچنین بسیاری از دوره‌های مبنی بر داروشناسی و مداخلات دارویی برای دکترهای روانشناس بالینی یا شاخه‌های دیگر روانشناسی وجود دارد. اما هیچکدام از این مسایل، این واقعیت را عوض نمی‌کند که حوزه‌ی تخصصی یک روانپزشک و متخصص اعصاب و روان، حوزه‌ی دارودرمانی و حوزه‌‌ی تخصصی یک دکتر روانشناس، حوزه‌ی درمان غیردارویی است. در واقع بهترین نوع درمان، درمانیست که بر پایه‌ی تخصص مربوطه باشد نه بر پایه‌ی دارو دادن و دارو ندادن. فردی‌که مدرک روانپزشکی دریافت‌می‌کند، حداقل بین ۱۰ تا ۱۲سال درس‌خوانده که از نظر میزان دوره‌ی تحصیل، هیچ فرقی با دکتر روانشناس ندارد.

  • والدین یا مراقبینی که شک دارند که فرزندشان به ADHD یا ASD مبتلا است می توانند برای ارزیابی به روانشناس مراجعه کنند.
  • پرستاران روانپزشکی پیشرفته ملزم به داشتن مدرک فوق لیسانس یا بالاتر در پرستاری سلامت روان هستند.
  • روانشناس با به كارگيري روش هاي آموزشي و روان درماني به بررسی رفتار، شخصیت و روابط بین فردی می‌پردازد.
  • دکتر پیمان طاهری به عنوان بهترین دکتر روانشناس در تهران شناخته شده اند.

شایان ذکر است که در جلسه ی اول نمی توانید به این سوالات پاسخ دهید برای اینکه ایا بهترین دکتر روانشناس را پیدا کرده اید یا ن می بایست چندین بار با روانشناس خود ملاقات داشته باشید تا بتوانید نظر دقیق و صحیحی در مورد او داشته باشید . بنابراین اگر به تدریج با پیشروی جلسات مشاوره به روانشناس خود شک کردید و دچار تردید در ادامه ی راه شدید ، حتما می بایست احساسات منفی خود را با روانشناس در میان بگذارید . امروز افراد زیادی به دنبال یک روانشناس هستند تا بتوانند به بهترین شکل مشکلات و دغدغه های زندگی خود را با وی در میان بگذارند . روانشناس خوب معیارهای بسیار زیادی دارد که از دو دیدگاه مراجعه کنندگان و انجمن آمریکا ویژگی ها و معیارهای مورد نیاز برای انتخاب روانشناس را بررسی می کنیم .

دکتر ماندانا شعبان

آنها با روانپزشکان که پزشک بوده و قادر به تجویز دارو هستند، متفاوتند. افرادی که مشکلات عاطفی، رفتاری یا شناختی را تجربه می کنند می توانند از مراجعه به روانشناس بهره مند شوند. والدین یا مراقبینی که شک دارند که فرزندشان به ADHD یا ASD مبتلا است می توانند برای ارزیابی به روانشناس مراجعه کنند. افرادی که به دنبال روانشناس هستند می توانند از پزشک خانواده کمک بگیرند. پزشک قادر خواهد بود تا نیازهای فرد را ارزیابی کرده و انواع روانشناس متخصص و متناسب با زمینه مورد نظر را پیشنهاد دهد. در بعضی از موارد، یک روانشناس برای ارائه درمان با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی همکاری می کند.

شرکت کنندگان مزایایی را پیدا می کنند که به نوعی، از مزایای مشاوره فردی فراتر می رود. براساس ژورنال بین المللی روان درمانی گروهی، گروه درمانی به مراتب فراتر از معیارهای اثربخشی برای بسیاری از اختلالات روانشناختی است. غالباً در این زمینه، تمام تمرکز بر روی ذهن است، اما به عنوان موجودات جسمی، فیزیولوژی و سلامت کلی ما نیز در این معادله نقش دارد. برخی از چنین مزایایی که افراد در نتیجه مراجعه به روانشناس دریافت می کنند، اطلاع می دهند.

ممکن است این تجربیات به دلیل چالش‌های شغلی، قبول نشدن در امتحانی مهم، مشکلات اقتصادی، رابطه عاطفی، از دست دادن شخص عزیزی و سوگواری برای تمام این‌ها… باشد. بیشتر اوقات، بعد از گذشت مدتی ناراحتی‌هایمان به پایان می‌رسند و به زندگی روال گذشته خود باز می‌گردد اما مواقعی وجود دارند که نمی‌توانیم به تنهایی از این چالش‌ها عبور کنیم و به کمک یک متخصص نیاز داریم. زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود. در این مطلب به بررسی دقیق بهترین زمان مراجعه به روانشناس در شرایط مختلف می‌پردازیم. شما از مشاوره روان شناسی استفاده می کنید تا مشکلات خود را درمان کنید نه اینکه بر آنها بیفزایید! پس از انتخاب مشاور خود، تمام مشکلاتی که از آن رنج می برید را مطرح کنید تا هیچ نقطه تاریکی در ذهنتان باقی نماند.

سه گانه گفتاردرمانی در مشهد، توانبخشی و مراجعین

روانشناس خوب به ارزشمندی و شأن انسان ها احترام می گذارد و حقوق انسان ها را محترم می شمارد . همچنین روانشاس باید رازدار باشد و استقلال رای برای افراد قائل باشد . در کل روانشناس باید به گونه ای وظایف حقوقی خود را انجام دهد که با حقوق مراجعه کنندگان هماهنگی و مطابقت داشته باشد . روانشناس خوب تمام صحبت ها ، گفته ها ، افکار ، عقاید و احساسات شما را به صورت یادداشت هایی در پرونده ثبت می‌ کند و به جزئیات آن تسلط دارد تا در جلسات آتی بتواند از نوشته‌ ها برای نتیجه‌ گیری ، تشخیص و درمان شما کمک بگیرد . یک روانشناس بالینی خوب باید ، زمینه ایجاد اعتماد و اطمینان را برای شخصی که می خواهد مشاوره بگیرد ، فراهم آورد .

روانشناس بالینی

می آیند زیرا آنها مهارت حل مسئله مشکلات خود را ندارند یک روانشناس باید مهارت حل مسأله عالی داشته باشد. گاهی اوقات راه حل های ساده می تواند مشکللات را حل کند خلاقیت روانشناس برای حل مسائل بسیار حائز اهمیت است تا بتواند با ساده ترین راه مشکلات را حل کند. بسیاری از روانشناسان علاوه بر مهارت گفتاری خوب ارتباط دیداری خیلی خوبی با مراجعان خود برقرار می کنند. آنها علاوه بر گفتار مراجع به رفتارهای غیر کلامی مراجع توجه ویژه ای دارند و اطلاعات زیادی را از طریق مشاهدات و حرکات بدنی مراجع جمع آوری می کنند. سوال خود را بطور مشخص درباره رشته روانشناسی بالینی مطرح بفرمایید.