روش های آموزشی مبتنی بر پاداش برای سگ ها (و گربه ها) چیست؟


اگر فقط از روش های مبتنی بر پاداش برای آموزش آنها استفاده کنید، برای حیوان خانگی شما بهتر است. در اینجا م،ی آن چیست.

یک سگ ، استرالیایی بالای روتختی زرد رنگ روی تخت خوابیده است
ع،: OlgaOvcharenko/Shutterstock

توسط Zazie Todd PhD

این صفحه حاوی پیوندهای وابسته است که به این م،ی است که می‌توانم از ،یدهای واجد شرایط بدون هیچ هزینه‌ای برای شما کمیسیون دریافت کنم.

روانشناسی حیوانات همراه را در صندوق پستی خود دریافت کنید.

روش های تربیت سگ را اساسا می توان به روش هایی که از ترس و درد استفاده می کنند و روش هایی که استفاده نمی کنند ت،یم کرد. یا روش های تنفر آمیز و مبتنی بر پاداش.

وقتی از روش های آموزشی مبتنی بر پاداش صحبت می کنیم، منظورمان چیست؟ این یک تعریف مهم است زیرا مجموعه تحقیقاتی در حال افزایشی وجود دارد که به ما می‌گوید باید از روش‌های مبتنی بر پاداش استفاده کنیم، زیرا روش‌های بد برای رفاه سگ‌ها خطراتی دارند. این خطرات عبارتند از ترس، اضطراب، استرس، پرخاشگری، بیماری های مرتبط با استرس، بدبینی و رابطه بدتر با صاحب.

همچنین مطالعاتی وجود دارد که خطرات مشابهی را برای گربه ها نشان می دهد.

بسیاری از سازمان های رفتاری و رفاهی حیوانات استفاده از روش های آموزشی مبتنی بر پاداش را توصیه می کنند. بی،ه موضع AVSAB در مورد آموزش سگ های انس، می گوید:

بر اساس شواهد علمی فعلی، AVSAB توصیه می‌کند که فقط از روش‌های آموزشی مبتنی بر پاداش برای همه آموزش‌های سگ، از جمله درمان مشکلات رفتاری استفاده شود.

آنها تنها نیستند. این BC SPCA، اعتماد سگ ها، RSPCA، RSPCA استرالیا و CVMA از جمله سازمان‌هایی هستند که آموزش با پاداش را توصیه می‌کنند.

اما گاهی اوقات می بینم که مردم بحث می کنند که آیا رویکردهای خاص مبتنی بر پاداش محسوب می شوند یا خیر. و از آنجایی که آموزش سگ تنظیم نشده است، گاهی اوقات افراد سعی می کنند استدلال کنند که برخی از روش ها “مهربانانه” یا “انس،” هستند در حالی که واقعاً نیستند. بنابراین مهم است که بد،م روش های آموزشی مبتنی بر پاداش چیست.

روش های آموزش سگ مبتنی بر پاداش چگونه تعریف می شوند؟

تعریف ساده این است که روش‌های مبتنی بر پاداش، تقویت مثبت و تنبیه منفی هستند، در حالی که روش‌های نفرت‌انگیز شامل تنبیه مثبت و تقویت منفی هستند.

البته، این تعریف بر درک شرطی شدن عامل تکیه دارد. روش دیگری برای توصیف روش‌های مبتنی بر پاداش این است که بگوییم این روش‌ها شامل دادن پاداش برای رفتارهایی است که می‌خواهید بیشتر آن‌ها را ببینید و پاداش‌هایی را برای رفتارهایی که می‌خواهید کمتر ببینید، حذف می‌کنند.

نمونه هایی از روش های تنفر آمیز و مبتنی بر پاداش

مطالعه‌ای از دکتر راشل کیسی و همکاران (2021) دو گروه از سگ‌ها را مقایسه کرد: آن‌هایی که فقط با روش‌های مبتنی بر پاداش آموزش دیده‌اند، و آن‌هایی که با استفاده از دو یا چند روش تنفرآمیز (از فهرستی از تنبیه فیزیکی، الکترونیکی یا الکترونیکی) آموزش دیده‌اند. قلاده‌های سیترونلا (فعال‌شده با پوست یا از راه دور)، یک اصلاح‌کننده حیوان خانگی، تپانچه آبی، خفه ،/چک‌زنجیری، و قوطی جغجغه یا صدای مشابه «حواس‌پرتی»).

وقتی مردم از دو یا چند مورد از این روش ها استفاده می ،د، سگ ها بدبین تر بودند.

دانشمندان توضیح واضحی درباره اینکه چرا روش های مختلف با هم گروه بندی شده اند دارند:

تنبیه مثبت و تقویت منفی ناگزیر بسته به رفتار کانونی توصیف شده توسط این تعاریف با هم اتفاق می‌افتند: با افزایش یک رفتار در یک زمینه، رفتار دیگری کاهش می‌یابد. به ،وان مثال، عمل پاشیدن آب به سگ ممکن است هم پ، به بالا را کاهش دهد (مثبت مجازات کند) و هم باعث افزایش (تقویت منفی) ایستادن روی هر چهار پنجه در هنگام توقف سمپاشی شود. به طور مشابه، یک سگ می تواند به طور مثبت با توجه به دلیل نشستن برای احوالپرسی با مردم تقویت شود (رفتار با مداخله افزایش می یابد)، و اگر سگ ننشیند، برای پ، از بالا با برداشتن توجه تنبیه منفی شود.

وقتی در مورد موانع پذیرش روش‌های آموزشی انس، نوشتم (تاد، 2018) و اینکه چرا افراد بیشتری فقط از تقویت مثبت استفاده نمی‌کنند، تکنیک‌های مدیریتی را در تعریف خود از روش‌های انس، گنجاندم:

«آموزش انس، به استفاده از تقویت مثبت و تنبیه منفی در آموزش، همراه با راهبردهای مدیریتی که منفور نیستند، اشاره دارد. این به ،وان آموزش مبتنی بر پاداش نیز شناخته می‌شود و همان رویکردی است که توسط تعدادی از نهادهای حرفه‌ای اتخاذ می‌شود… استراتژی‌های مدیریت انس، شامل استفاده از مهارهای بدون کشش، قرار دادن درب روی سطل‌های ،، استفاده از دروازه‌های حیوانات خانگی برای سگ‌ها را از بچه‌ها یا حیوانات دیگر جدا نگه دارید و از پوزه با شرایط قبلی من، فقط با استفاده از تکنیک‌های غیر تنبیهی و غیر ترسناک استفاده کنید.»

مثال دیگر از تحقیق ویرا د کاسترو و همکاران (2020) می آید که سگ هایی را که در مدارس مختلف آموزشی شرکت می ،د و رابطه آنها با نگهبانشان را بررسی می کرد. دانشمندان روش های آموزشی را بر اساس فیلم های ک، ها ارزیابی ،د. نمونه‌هایی از روش‌های بد مورد استفاده در این مطالعه عبارتند از تکان‌های افسار، فریاد زدن بر سر سگ، ضربه زدن به سگ (همه تنبیهات مثبت) و کشیدن افسار (تکان‌های افسار / یقه خفه ،) تا زم، که سگ بنشیند (تقویت منفی). مدارسی که از هیچ یک از این روش‌های بد استفاده ن،د، به‌،وان مبتنی بر پاداش طبقه‌بندی شدند.

آموزش سگ و گربه در زندگی روزمره

البته، توضیح نکات و نکات این روش ها برای نگهبانان معمولی سگ، گاهی اوقات دشوار است، به خصوص با توجه به عدم وجود مقررات در این زمینه.

به همین دلیل است که من همیشه به مردم می گویم که توصیه من برای یافتن مربی سگ این است که مربی ای را انتخاب کنید که از غذا برای آموزش سگ شما استفاده کند. البته، مواقعی وجود دارد که بازی نیز یک پاداش من، است. اما حداقل برای مردم آسان است که ببینند آیا غذا استفاده می شود یا خیر.

گربه ها نیز باید فقط با روش های مبتنی بر پاداش آموزش ببینند. استفاده از صداهای بلند مانند قوطی های جغجغه، پرتاب آب یا فریاد زدن به سمت گربه نیز برای رفاه گربه شما مضر است و ممکن است به رابطه شما با گربه آسیب برساند. و اگر تعجب می‌کنید، بله، مطمئناً می‌تو،د گربه‌ها را آموزش دهید… آموزش دوست داشتن گربه‌دارشان برای شروع بسیار من، است (طرحی در پشت کتاب من وجود دارد، ،،).

از آنجایی که آموزش سگ تنظیم نشده است، نمی تو،م کنترل کنیم چگونه مربیان روش های خود را توصیف می کنند. این امر برای ما که از روش‌های مهربانانه و انس، استفاده می‌کنیم، اهمیت بیشتری می‌دهد تا درمورد چیستی آن‌ها شفاف باشیم – و برای نگهبانان حیوانات خانگی نیز بر این روش‌ها پافشاری کنند.

اگر این پست را دوست داشتید، از کتاب های من دیدن کنید Wag: علم شاد ، سگ شما و پورر: علم شاد ، گربه شماy، که شامل نکات زیادی برای آموزش و غنی‌سازی می‌شود – و علم چرایی اهمیت آنها.

بیشتر خواندن

اگر می خواهید بیشتر بد،د، این پست ها را بررسی کنید:

لینک های مفید:

منابع

کیسی، RA، ناج او،ی، ام.، کمپبل، اس. و همکاران. اگر صاحبان آنها از دو یا چند روش آموزشی بدبینانه استفاده کنند، سگ ها بدبین تر هستند. نماینده علمی 11, 19023 (2021).

تاد، زی (2018). موانع پذیرش روش‌های تربیت سگ انس، مجله رفتار دامپزشکی، 25، 28-34.

ویرا د کاسترو، AC، بارت، جی.، د سوسا، ال.، و اولسون، IAS (2019). هویج در مقابل چوب: رابطه بین روش های آموزشی و دلبستگی به صاحب سگ علوم کاربردی رفتار حیوانات219 104831.

من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. به ،وان یک شرکت وابسته به Etsy و وابسته به مار، و اسپنسر، از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.


منبع: https://www.companionanimalpsyc،logy.com/2023/06/what-are-reward-based-training-met،ds.html