سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید. الگوریتم جستجوی گوگل به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها می‌گویند که اجازه دارند مرتبط‌ترین صفحات را از بستر وب برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد. این دستورالعمل‌ها از فاکتورهای پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند و هیچ کس به جز اعضای درونی گوگل، اطلاعی از آنها ندارد. این موضوع را درنظر داشته باشید، زمانی که از سئو و بهینه‌سازی سایت صحبت می‌شود، دقیقا به نتایج ارگانیک اشاره می‌کنیم. به عبارت دیگر، سئو به زبان ساده یعنی بدست آوردن جایگاه در نتایج ارگانیک. نتایج ارگانیک با نتایج پولی Ads چه تفاوتی دارد؟ صفحات نتایج جستجو به دو دسته جداگانه تقسیم‌بندی می‌شود.

  • موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند.
  • آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند.
  • در برخی موارد، سئو فقط روشی است که از طریق آن، موتورهای جستجوگر می توانند ساختار سایت شما را درک کنند.
  • پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمه‌هایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال می‌شود و  اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت.

ما در این مقاله آموزشی تمام تلاش خود را کرده ایم که سئو و موارد مهم آن را به صورت دقیق و به زبان ساده بیان کنیم. سلام دوست عزیز
مشکلی که شما دارید تقریبا در همه پروژه های سئو مشترک است و کارفرمایان صبر و حوصله کافی برای کسب جایگاه مناسب را ندارند. شما به عنوان یک متخصص سئو باید در زمینه آموزش مفاهیم اولیه به مشتریان خود نیز وقت و انرژی صرف کنید. پیشنهاد میکنم یک مقاله یا یک راهنمای اولیه برای معرفی فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد نمایید و در همان ابتدا در اختیار کارفرما قرار دهید.

کار با گوگل سرچ کنسول را یاد می‌گیرید

ارتباط مستقیمی بین کمیت و کیفیت بک لینک ها با رتبه یک سایت وجود دارد. یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است. به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند.

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل(Google Ads (AdWords چیست؟

در برخی موارد، سئو فقط روشی است که از طریق آن، موتورهای جستجوگر می توانند ساختار سایت شما را درک کنند. سلام دوست عزیز
شما فرمودید که این دسته بندی در صفحه اول گوگل است ولی اعلام نکردید که برای چه عبارتی جایگاه کسب کرده است. با توضیحاتی که دادید به نظر نمیرسد ساختار سایت شما اشکالی داشته باشد، در این شرایط با لینک سازی های خارجی میتوانید هدف واقعی هر صفحه را به گوگل معرفی کنید. بررسی سایت رقبا به شما کمک میکند درک بهتری از میزان رقابت و مدل هدف گذاری در کسب و کار خود داشته باشید ولی دقت کنید که هر فعالیتی لزوما دلیل موفقیت آن سایت نبوده است.

چک لیست سئو در 2022

یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید. هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند. معیار‌هایی مثل کلماتی که در مطلب خود جستجو کردید، مربوط بودن و قابلیت استفاده صفحات، تخصص منابع، موقعیت مکانی و تنظیمات شما.