شیر اطمینان چیست لیست قیمت فروش سوپاپ اطمینان فولادی استیل برنجی بخار | kasrasaran

شیر اطمینان چیست لیست قیمت فروش سوپاپ اطمینان فولادی استیل برنجی بخار | kasrasaran

پایین ترین فشار، فشاری است که میزان آن از نقطه تنظیم شیر اطمینان کمتر است. این فشار جهت بسته شدن کامل و محکم شیر اطمینان بعد از باز شدن و سپس بازگشت سیستم به فشار عادی مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار های Over pressure و Blow down بسته به نوع سيستم انتخاب طراح متغيير می باشد. نوع وکیوم شیرهای اطمینان ریلف به طور اتوماتیک در زمانی که بین خطوط و فشار اتمسفر محیط تفاوت به وجود می‌آید فشار استاتیک روی گاز را تخلیه می‌کند.

  • حرکت دیسک و استم و راهنمای آن (Stem Guide) نباید دارای هیچگونه اصطکاک اضافی که موجب اخلال در حرکت آن شود باشد.
  • فشار انباشتگی (Accumulation Pressure) به افزایش فشار از مقدار MWAP یک مخزن که باعث تخلیه از تجهیزات ایمنی فشار می گردد، گفته می شود و بر حسب واحد یا درصد بیان می شود.
  • تنطیم فشار به دلایلی همچون اطمینان از عمکلرد صحیح شیر، کمترین مقدار صدا، کاهش صدمات احتمالی نقطه عملکرد و باز شدن ولو صورت می گیرد.
  • در هر دو فاز مایع و گاز می توان ار شیرهای اطمینان رهاسازی استفاده کرد.
  • طراحی و ساخت این قسمت از شیر اطمینان براساس استاندارد API 520 انجام می‌شود.

با این حال، به محض اینکه فنر شروع به فشرده شدن کند، نیروی فنر افزایش می یابد. شیر اطمینان – PSV (Pressure Safety Valve) از جمله تجهیزات مهم صنعتی می باشد که لوله ها ، شیرآلات ، مخازن تحت فشار و … را از قرار گرفتن در شرایط فشاری بیش از فشار طراحی شده  محافظت می نماید . به همین علت انتخاب آن از اهمیت فوق العاده زیادی بر خوردار می باشد و باید با احتیاط کامل انجام شود . با باال رفتن فشار منبع، عملکرد شیر مانع از جمع شدن زیاد هوا شده و از انفجار ناگهانی جلوگیری می کند. در کاربری های مسکونی نیز، از از نوع ساده این شیرها استفاده می شود مثال در سیستم های گرمایشی یا آبگرمکن. در این لوازم، وقتی حجم آب گرم زیاد می شود، این شیر شروع به کار کرده و سطح ایمنی تجهیزات را باال می برد.

معایب شیر های فشار شکن:

این شیر توانایی کنترل جریان های بالا را داشته و قادر به کاهش فشار زیادی است. از این شیر در صنعت، پروژه های بزرگ ساختمان سازی، شبکه های گسترده و پرفشار انتقال و توزیع سیالات، تجهیزات تهویه مطبوع، آبیاری و … خط فلر برای سوزاندن ایمن گازهای سمی و اشتعال‌پذیری است که در طول فرآیندهای پالایش از مخازن، ستون‌های تقطیر و… خارج می‌شوند.

شیر اطمینان اهرمی سامیانگ مدل YSL-2

ولی در شیر های اطمینان فشارشکن هنگامی که فشار ورودی از فشار تنظیم شده بالاتر رود این شیر به تدریج فشار را متعادل می کند. شیر های اطمینان فشار شکن معمولا بصورت مداوم در حالت Over Pressure قرار دارند تا فشار را بالانس کنند. از شیر اطمینان می توان در موتورخانه، انواع سیستم های گرمایشی نظیر پکیج، آبگرمکن، پمپ آب و خطوط لوله مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده عوامل متعددی وجود دارد که فشار درون یک سیستم به بیش از حد مجاز برسد و نیاز به عملکرد شیر اطمینان باشد. بر اساس استاندارد 521/ISO23251 با توجه به شرایط و موقعیت سیستم ممکن موارد زیر موجب افزایش بیش از حد فشار درون سیستم برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید شود.

شیرآلات فاراب

“شیر ایمنی” خلأ برای جلوگیری از ایجاد خلأ در داخل مخازن و لوله ها بر روی آن ها به صورت عمودی نصب می شود. این شیر باید تا حد امکان نزدیک به مخزن یا مستقیما بر روی نازل مخزن تحت فشار یا بر روی اتصالی کوتاه که جریان مستقیم و بدون مانع بین مخزن و شیر را فراهم کند نصب شود. نصب شیر اطمینان فشار خلأ در موقعیتی غیر از موقعیت های توصیه شده، اثر منفی بر عملکرد آن خواهد گذاشت. شیر هرگز نباید بر روی اتصالی نصب شود که قطر داخلی آن کمتر از اتصال ورودی شیر باشد. یکی دیگر از انواع شیرهایی که برای محافظت از سیستم در برابر فشار بیش از حد ورودی استفاده می‌شود شیر اطمینان یا سیفتی ولو (Safety Valve) است.