فرهنگ را چگونه تعریف می کنید؟


این پست خطاب به اعضای ستاد کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده است. در جریان جشنواره فرهنگی اخیر اسنس در سال 2023، از معاون رئیس جمهور پرسیده شد که چگونه “فرهنگ” را تعریف می کند. این هم پاسخ او:

“فرهنگ انعکاسی از لحظه و زمان ماست. درست است؟ و فرهنگ کنونی روشی است که ما احساس خود را نسبت به لحظه بیان می کنیم و همیشه باید زم، را برای بیان احساس خود در مورد لحظه پیدا کنیم. انعکاسی از شادی. چون می‌د،… صبح می‌آید.» سپس خنده‌ای عصبی کرد. او سپس ادامه داد و گفت: «ما باید راه‌هایی پیدا کنیم تا احساس خود را نسبت به لحظه‌ی حال از طریق داشتن زبان و ارتباط با نحوه تجربه زندگی مردم بیان کنیم. “

بدیهی است که این کاملاً پیچیده است و او به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفته است و برخی آن را “سالاد کلمه” می نامند. اما همانطور که انسان‌شناسان می‌دانند، فرهنگ واژه‌ای دشوار برای تعریف است، و درخواست تعریفی بداهه برای یک مفهوم پیچیده می‌تواند بسیاری از افراد را دچار مشکل کند.

گرگ هنری،

سری Now UTOKing کلمات کلیدی را در UTOK مانند رفتار، ذهن و فرهنگ تعریف می کند.

منبع: گرگ هنری،

یکی از مزایای بزرگ نظریه یکپارچه دانش (UTOK) این است که به ،وان یک سیستم زبان عمل می کند که به وضوح اصطلاحات کلیدی مانند رفتار، ذهن، شناخت و غیره را تعریف می کند. (این مجموعه ویدیویی “اکنون UTOKing”. 15 اصطلاح کلیدی را تعریف می کند، از جمله فرهنگ.)

هنگامی که منطق UTOK را در مورد مفهوم فرهنگ به کار می بریم، اولین حرکتی که باید انجام دهیم این است که تعریف گسترده فرهنگ را از م،ای خاص تر فرهنگ که برای انسان ها اعمال می شود، متمایز کنیم. م،ای گسترده فرهنگ، ال،ای آموخته شده و مش، از بودن در جهان است. با این تعریف، بسیاری از حیوانات دارای فرهنگ هستند. به ،وان مثال، در یک بررسی گسترده از ال،ای مش، و آموخته شده در جوامع شامپانزه، محققان دریافتند «39 الگوی رفتاری مختلف، از جمله استفاده از ابزار، نظافت و رفتارهای معاشقه، [that] در برخی جوامع مرسوم یا معمول هستند، اما در برخی جوامع که توضیحات اکولوژیکی نادیده گرفته شده اند، وجود ندارند” (Whiten et al., 1999).

علاوه بر این م،ای وسیع و عام، م،ای خاص تری نیز برای انسان وجود دارد. این امر زم، آشکار می شود که ما از دریچه نگاه به جهان نگاه می کنیم سیستم درخت دانش. این نشان می‌دهد که یک سطح وجودی فرهنگ-فرد وجود دارد که از ال،ای رفتاری حیوانات متفکر خارج می‌شود، اما تا حدودی ناپیوسته است. سیستم ToK تغییر کیفی در رفتار انطباقی پیچیده را که با تکامل زبان، دانش گزاره‌ای، گفتگوی پرسش و پاسخ، و بازتاب خودآگاه بازگشتی پدیدار شد، نشان می‌دهد. در UTOK، این قاب توسط نظریه سیستم های توجیهیو سطح هستی فرهنگ-فرد از نظر ساختاری و عملکردی توسط سیستم های توجیه سازماندهی می شود. این همچنین به این م،ی است که فرهنگ با جامعه متفاوت است، که شامل مواردی مانند فناوری و صنعت می شود.

گرگ هنری،

ToK جهان را به چهار سطح وجودی ت،یم می کند: 1) ماده-ابژه. 2) موجود زنده. 3) ذهن-حیوان; و 4)فرهنگ-فرد

گرگ هنری،

اگر معاون رئیس جمهور از قبل به روشی که توسط UTOK اطلاع رس، شده بود برای این کار آماده شده بود، در اینجا پاسخی که او ممکن بود می داد:

“این یک سوال عالی است. اگرچه این یک مفهوم مرکزی در انسان شناسی و جامعه شناسی است، متخصصان تلاش کرده اند تا آن را به وضوح تعریف کنند. من دوست دارم به سه م،ا به آن فکر کنم. اول، روش عامیانه استفاده از فرهنگ وجود دارد که به فعالیت های تصفیه شده افرادی که در هنر و علوم انس، مشغول هستند اشاره دارد. بنابراین، این همان چیزی است که ما می‌تو،م آن را «فرهنگ تصفیه‌شده» بنامیم، به این م،ا که به ،، اشاره دارد که در حال کاوش در لبه برتر اندیشه و بیان هستند، چیزی که این جشنواره نشان‌دهنده آن است.

“در سطح فنی تر، من می گویم فرهنگ با اندک ج به ال،ای مش، و آموخته شده فعالیت اشاره دارد. این تعریف گسترده حتی در مورد حیوانات مانند شامپانزه ها نیز صدق می کند. بالا،ه چیزی است که من آن را فرهنگ با سرمایه می نامم سی. این به سیستم‌های توجیهی در مقیاس بزرگ اشاره دارد که از گزاره‌هایی تشکیل شده است که مردم را هماهنگ می‌کند و برای مشروعیت بخشیدن به آنچه هست و باید باشد، کار می‌کند. با زبان و گفتگوی پرسش و پاسخ پدیدار می‌شود، و ما می‌تو،م آن را در اینجا ببینیم، با درخواست شما از من برای تعریف این اصطلاح. چنین فرآیندهای توجیهی منحصراً انس، هستند و در واقع فرآیندهایی هستند که ما را به چنین موجوداتی منحصربفرد می‌سازند.»

اگر او این پاسخ را می داد، ممکن بود به شیوه ای بسیار متفاوت تیتر خبرها می شد.


منبع: https://www.psyc،logytoday.com/intl/blog/theory-of-knowledge/202307/،w-do-you-define-culture