متخصص مشاوره روانشناسی مشاوره آنلاین و تلفنی دکتر ساینا

در حالی که روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده؛ اما برخلاف روانپزشکان پزشک نیست و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد. روانکاوها روان درمانگرانی هستند که از نظریه‌های فروید و سایر نظریه پردازان علم روانکاوی پیروی می‌کنند و معمولا بامسائل هیجانی سر و کار دارند و دارو تجویز نمی‌کنند. یعنی اگر فوق‌لیسانس روانشناسی بالینی دارند، می‌توانند به‌عنوان مشاور خانواده یا کودک یا هرنوع مشاوره‌‌ای که مراجع نیازمندست، فعالیت‌کنند. البته باید بدانید اگر فرد، فوق‌لیسانس روانشناسی در مقطع روان‌سنجی دارد، فقط اجازه‌ی انجام تست‌های روانسنجی، درواقع سنجش روان مراجع را دارد.

او همواره به دنبال یادگیری و بالا بردن میزان دانش و آگاهی و مهارت خود می باشد و سعی می کند با پیشرفت هایی که در دنیای روانشناسی رخ می دهد، پیش برود . شنونده فعال بودن بدین معنی است که مشاور یا روانشناس علاوه بر شنیدن، باید بازخورد مناسبی نیز به مراجع خود بدهد و او را به حرف زدن ترغیب کند. مشاور باید در طول جلسه به چشم‌های مراجع نگاه کند، تمام عوامل حواس‌پرتی از جمله تلفن همراه را از خود دور کند، و بازخوردهای درستی به مراجع بدهد. روانشناسان متعهد به مرزهای اخلاقی دقیقی هستند که هرگز نباید از آنها عبور کنند. در مورد زمان‌هایی که روانشناس در دسترس نیست به بیمار دستورالعمل داده می‌شود تا او بداند باید در مواقع بحران چطور برخورد کند.

  • در این باره باید بگوییم که این تصور کاملا غلط است، چرا که همه ی افراد می توانند به این متخصصان برای مشکلاتی که در زندگی خود دارند، مراجعه کنند.
  • درمان افسردگی در افرا کلینیک در دو سطح مشاوره و روان درمانی انجام می شود؛ در سطح مشاوره، مراجع با آم …
  • هر حرفه و کاری جنبه ‌های مثبت و منفی زیادی دارند و روانشناسی هم همینطور است.
  • لیستی از سؤالات راجع به شرایط خاص مدرک و دستورالعمل‌های صدور مجوز دولتی برای درمانگران تهیه کنید.

با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد. امروزه ممکنه نوبت گیری از پزشکان و روانشناسان کمی مشکل شده باشد، شما می‌توانید با دکتریاب به صورت 24ساعته از روانشناس‌های مجرب نوبت بگیرید. افرادی به روانشناس نیاز دارند که از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند؛ این افراد بیمارانی هستند که مشکلات و اختلالات روحی و روانی آن‌ها به مرحله‌ای رسیده که توسط خودشان قابل حل نمی‌باشد. در واقع بیماری این افراد باید حتما توسط بهترین روانشناس پیگیری و درمان شود. روانپزشکان، متخصصانی هستند که علاوه بر روان درمانی، وظیفه‌ی تشخیص بیماری و تجویز دارو را برعهده دارند. یک دکتر به عنوان روانشناس موظف است تا به پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های روانی پرداخته و در این مسیر به بیماران کمک کند تا هرچه سریع تر به بهبود کامل دست یابند.

دکتر روانشناس خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چطور به مراجع کمک می کند؟

بنابراین حتما باید در نظر داشت که همکاری و صداقت با مشاور درمانگر، یک اصل اجتناب ناپذیر و یک قدم بزرگ برای حل مشکلات است. در جوامع امروزی که زندگی بسیاری از انسان ها با تکنولوژی آمیخته شده است، عوامل بسیاری وجود دارند که آرامش و ثبات زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده اند. این عوامل نیز غالبا زمینه ساز بیماری های روحی و روانی در بسیاری از انسانها می شود. علم روانشناسی به عنوان بالاترین مرجع پژوهشی روح و روان به ما کمک می کند تا بتوانیم در کنار زندگی ماشینی، از سلامت روح و روان نیز برخوردار شویم.

مشاوره آنلاین دکتر روانشناسی، مشاوره تلفنی روانشناسی آنلاین

بعد از اتمام دوره‌ی لیسانس روانشناسی، برای ادامه‌ی تحصیلات، فردی‌که می‌خواهد به‌مدرک دکترای روانشناسی برسد، باید دوره‌ی فوق‌لیسانس روانشناسی را نیز در یکی از رشته‌های گفته‌شده بگذراند. رفتار و انتخاب چگونگی تعامل زن و شوهر یک تغییر است که می تواند در مراجعه به روانشناس بسیار مفید باشد. تعامل ناکارآمد گاهی اوقات می تواند منجر به خشونت و سایر رفتارهای بالقوه خطرناک شود. مشاوران می توانند با کاهش بروز این رفتارها به بهبود روابط کمک کنند.

با افزایش فزاینده طلاق و بروز حوادث خشونت خانگی در جامعه، هر روز لزوم مراجعه به روانشناس روشن تر می شود. زندگی مشترک می تواند استرس زا باشد و اگر یک زوج به خوبی در کنار هم استرس را کنترل نکنند، ازدواج می تواند دچار مشکلات فراوانی شود. سلامت روان غالباً موضوعی تابو بوده است، اما اکنون مردم شروع به صحبت کردن در مورد سلامت روان می کنند. اما مشاوره فقط برای مشکلات سلامت روان نیست، بلکه برای مواردی مانند مشکلات رابطه، وقایع دشوار زندگی و مشکلات رفتاری نیز مفید است. بنابراین، یک دکتر روانشناس خوب در وهله اول کسی است که قدرت تشخیصی بالایی برای طیف وسیعی از اختلالات و مشکلات روانی است.

مجله سلامت

همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به یک متخصص حرفه ای و حاذق در بخش‌ های سلامت روانشناس می گویند و هم چنین متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی نیز می باشند. هم چنین بهتر است که بدانید بسیاری از روانشناسان در رشته روانشناسی بالینی آموزش خواهند دید. این رشته از روانشناسی شامل آموزش تخصصی مشکلات سلامتی ذهنی و مشکلات روانی می باشد.