متخصص گوش و حلق و بینی کیست و تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن چه موضوعاتی را بررسی می کند؟

در ناحیه ی سر و گردن، متخصصان گوش و حلق و بینی درمان عفونت ها، غدد سرطانی مانند تومور و غدد غیرسرطانی، آسیب به صورت و نافرمی های صورت را انجام میدهند. در صورتیکه جراحی توسط بهترین متخصص گوش حلق بینی و باتجربه انجام شود احتمال این عوارض به حداقل می رسد. در این درمانگاه که در ساختمان نوبر بیمارستان بهبود قرار دارد، طیف وسیعی از خدمات درمانی و جراحی گوش، حلق و بینی چه مربوط به اطفال، چه بزرگسالان و همینطور مشکلات و اختلالات مربوط به سر و گردن توسط جراحان خبره انجام می شود. در صورتی که برای جراحی زیبایی گوش یا جراحی زیبایی بینی به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می کنید بهتر است برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای او را در مطب مشاهده کنید. همانطور که از اسم این تخصص مشخص است، متخصص گوش و حلق و بینی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با گوش، بینی، حلق و ساختمان های مرتبط با سر و گردن می‌پردازد. نام این تخصص ترجمه انگلیسی «Otolaryngology» می‌باشد و همین طور به اختصار متخصص ENT که اول واژه های Ear Nose ،Throat می‌باشد نامیده می‌شود.

  • توانایی جلب رضایت بیمار پس از جراحی بینی و جراحی گوش را داشته باشد.
  • م متخصصان گوش حلق بینی اطفال می دانند چگونه کودکان را به گونه ای بررسی و درمان کنند که موجب آرامش و همکاری آنها شود.
  • اتوسکوپ برای نور انداختن داخل گوش و معاینۀ پرده گوش استفاده می‌شود.
  • در زیبایی بینی و صورت حتی یک میلی متر اشتباه منجر به نارضایتی است و عمل بسیار حساس است.

جراحی اندوسکوپیک سینوس در زمینه درمان سینوزیت مزمن و پولیپ بینی یک انفلاب ایجاد کرده است. بعد از انجام جراحی سینوس با اندوسکوپ در سال 1978 توسط مسر کلینگر که نابغه جراحی گوش و حلق و بینی بود به مرور در زمینه اندوسکوپی انقلابی ایجاد شد. امروزه با دستگاه ناویگاسیون انقلابی در زمینه پولیپوز بینی ایجاد شده است. در این بخش از بدن اعصاب مهمی قرار دارند که مسئول کنترل بینایی، بویایی، شنوایی و حرکات صورت هستند. در ناحیه سر و گردن، دکتر گوش و حلق و بینی می‌تواند بیماری‌های عفونی، تومورها خوش‌خیم و بدخیم (سرطانی)، تومورهای صورت و تغییر شکل صورت را درمان کند.

دکتر علی نریمانی

ازطریق جراحی و انجام ماستوئیدکتومی می توان کلستاتوم گوش را برداشت. توصیه می شود جراحی توسط بهترین پزشکان گوش حلق بینی انجام شود چرا که در صورت برداشت ناکامل استخوان و ماندن عفونت، این عفونت می تواند دوباره در کل گوش نفوذ کرده و عود کند. ناگفته نماند که متخصص گوش و حلق و بینی تهران یا سایر شهر های ایران ، در زمینه علوم ارتباطی ؛ از جمله درمان های شنیداری و گفتاری نیز دوره هایی را سپری نموده است. بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا در صورت وجود مشکل، بررسی و درمان لازم صورت گیرد.

متخصص گوش و حلق و بینی ( جراح زیبایی بینی و …

مواردی که برای درمان آن‌ها باید به متخصص راینولوژی مراجعه کنید شامل اختلال سینوسی، خونریزی بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی، پلیپ‌ها و تومورها می‌شوند. درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی می‌شود، ممکن است مربوط به بیماری‌های ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. این متخصصان بسیاری از بیماری‌های مربوط به گوش، بینی و گلو را تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند. به طور کلی ، می توان گفت که تخصص گوش و حلق و بینی از تخصص های بسیار مهم محسوب می شود ، چرا که با تنفس انسان در ارتباط می باشد. بله ، جهت تسریع بخشیدن دوره بهبودی پس از عمل زیبایی بینی ، بیماران باید مراقبت هایی را انجام دهند که در مقاله ای مجزا به طور کامل درباره آن توضیح داده ایم. برای تشخیص بیماری، پزشک از معاینه حفره بینی (رینوسکوپی)، اندوسکوپی بینی و روش های تصویربرداری مختلف استفاده می‌کند.

دکتر محمد حسین عزیزی

متخصص گوش و حلق و بینی ، پزشکی است که در حوزه گوش و گلو و بینی ؛ به تحصیل پرداخته و صلاحیت تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های های گوش ، گلو ، بینی و سر و گردن را داراست. دکتر مجتبی ملکی بهترین جراح و متخصص گوش، گلو و بینی و جراحی سر و گردن می باشد. شما عزیزان می توانید برای درمان مشکلات مربوطه به ایشان مراجعه فرمایید.