مراجعه به روانشناس + موارد مورد نیاز به مشاوره

پرستاران روانپزشکی پیشرفته ملزم به داشتن مدرک فوق لیسانس یا بالاتر در پرستاری سلامت روان هستند. اگر علاقمند به کار با کودکان ، بزرگسالان ، خانواد‌ه‌ها یا زوجین هستید ، مشاور حرفه‌ای دارای مجوز شدن می‌تواند انتخاب خوبی باشد. حتی افراد دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های دیگر غالباً در آزمون‌های کارشناسی ارشد مشروط بر اینکه برخی از دروس مقدماتی را گذرانده باشند، پذیرفته می‌شوند. یک دکتر مشاوره خوب می تواند مسائل شخصی را از مسائل مراجع جدا کند. انتقال متقابل پدیده ای است که توسط فروید توصیف شده است و در آن موضوعات بیان شده توسط مشتری منجر به واکنش احساسی درمانگر می شود. یک دکتر مشاوره خوب، می بایست برنامه درمانی انعطاف پذیری را برای هر مراجع ارائه دهد.

  • سروکار داشتن با بیماران پر توقع، اهل جر و بحث و از نظر روانی ناپایدار.
  • برای مثال، اگر وی در زمینه درمان اختلالات افسردگی و اضطراب مهارت دارد، در مواجهه با فردی که دچار اختلال اوتیسم است، او را به متخصصی ارجاع می‌دهد که در زمینه درمان اوتیسم مهارت دارد.
  • شبیه کار دانشمندان است زمانی که یک روانشناس بالینی از روش‌های تحقیق و فرمول‌ها و پیش‌بینی‌های آماری در کار خود استفاده می‌کند.

روانشناس باید به شما این حس را منتقل ‌کند که می‌ توانید صحبت ها، افکار، عقاید و احساسات شما که مدام توسط دیگران سرکوب شده است را بیان کنید و ارتباط مناسبی با روانشناس خود برقرار کنید و در نهایت احساس خوشایندی داشته باشید . روانشناس مناسب فردی است رازدار که حریم خصوصی برای شما قائل است . روانشناس باید احساس اطمینان را به شما القا کند که قرار نیست شخص سومی از محتویات این مصاحبه و گفت و گو اطلاع پیدا کند و حرف های شما جایی درز پیدا کند . سروکار داشتن با بیماران پر توقع، اهل جر و بحث و از نظر روانی ناپایدار. کمک به دیگران برای غلبه بر مشکلاتشان می‌تواند برای فرد بسیار ارضا کننده باشد. بچه باهوشی هست و آدما نمیتونن درکش کنند یا با چیزی که هست، ارتباط بگیرن.

تفاوت روانشناس، روانپزشک و روانکاو در چیست؟

در جامعه ما هم چند سالی است که خوشبختانه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. اما در واقع ما چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟ در این مطلب از وبلاگ اسنپ‌دکتر به این سوال پاسخ داده‌ایم. یک روانشناس خوب باید دلسوزی و هم‌دردی خود را به بیمار نشان دهد و همواره صبور و شنونده بسیار خوبی باشد. دارای مهارت‌های ارتباطی قوی باشد و از سلامت روان برخوردار باشد و به سلامت خود اهمیت دهد. رفتار و گفتار یک روانشناس باید بسیار سنجیده و فردی راز نگهدار باشد.

تغییر روش درمان بر اساس نیازهای بیمار/مراجع

باولبی در نظریه‌ی دلبستگی خود امیدوار بود که بتواند چگونگی ارتباط والدین و فرزندان را مورد مطالعه قرار دهد. به اعتقاد او چنین پژوهشی می‌توانست نقطه‌ آغازی برای درک بهتر آن‌چه که در اتاق مشاوره‌ روان‌شناختی میان بیمار و درمان‌گر می‌گذرد، باشد. زندگی همه ما، پر از چالش‌های کوچک و بزرگ است که باید با آن‌ها مقابله کرد.

بهترین روانشناس تهران از نظر هرکسی متفاوت است.نمیتوانیم بگوییم یک روانشناس چون دوستم را درمان کرده برای من هم خوب است و میتوانم صد درصد با مشاوره با این شخص نتیجه مثبت بگیرم. اگر در خارج از ایران زندگی می کنید و به دنبال بهترین روانشاس برای خودتان هستید، ما شرایط ویژه ای را برای شما در نظر گرفته ایم تا بتوانید از خدماتی مانند مشاوره و روان درمانی بهره مند شوید. با توجه به اینکه معمولا برقراری تماس با شماره تلفن در ایران برای بسیاری از افراد، دشوار یا غیرممکن است بنابراین افرادی که خارج از ایران حضور دارند می توانند از طریق واتس اپ، پیام داده و تقاضای مشاوره آنلاین با خانم دکتر لیلا جبلی نمایند. در بسیاری از کشورها مثل ایران، به‌علت عدم‌وجود بستر مناسب شغلی، اکثر افراد تصمیم‌می‌گیرند در رشته‌ی روانشناسی بالینی تحصیل‌کنند.

دکتر معصومه علیزاده

همانطور که قبلا هم در ویکی روان گفتیم، شناخت اینکه روانشناس خوب کیست به ما کمک می کند با دید بازتری از خدمات و کمک های آنها در زندگی روزمره استفاده نمائیم. هر حرفه و کاری جنبه ‌های مثبت و منفی زیادی دارند و روانشناسی هم همینطور است. به طور مفصل درباره تفاوت روانشناس و روانپزشک صبحت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید. مسائلی مانند زبان بدن، حالتهای چهره و رفتارهای غیر کلامی می توانند اطلاعات بسیار عمیق تری نسبت به کلام مراجع به ما بدهند.