مرگ از یک قلب شکسته



او بر اثر قلب ش،ته درگذشت. این همان روشی است که خانواده پدرم همیشه به مرگ پدربزرگم اشاره می ،د. پدر من در آن زمان فقط 5 سال داشت، بنابراین خاطره کمی از آن سال داشت که پدرش در پاییز پس از مرگ مادرش در بهار گذشته فوت کرد.

اتفاق می افتد، شرکای طول، مدت در عرض چند ماه از همدیگر می میرند، اگرچه اغلب آنها بسیار بزرگتر از پدربزرگ و مادربزرگ من هستند، که در 40 سالگی در حالی که بچه های ،دسال هنوز در خانه مزرعه خود بودند مردند. مرگ دوم اغلب شخصی است که مراقب بود، که نه تنها شریک زندگی خود، بلکه فعالیت های مراقبتی را که زندگی آنها را ساختار داده و به آن م،ا بخشیده بود، گاهی برای سال ها از دست می دهد.

من یک مطالعه اخیر با انگیزه ایده “مردن از یک قلب ش،ته” به رهبری مری فرانسیس اوکانر در دانشگاه آریزونا پیدا کردم و در مجله منتشر شد. پزشکی روان تنی.1 افزایش خطر مرگ و میر پس از مرگ یکی از عزیزان در مطالعات اپیدمیولوژیک ثبت شده است، اما چه چیزی ممکن است یک عامل کمک کننده باشد؟ فشار خون به ،وان یک مقصر بالقوه در مطالعه آریزونا روی 59 شرکت کننده که در سال قبل یکی از عزیزان خود را از دست داده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

در این مطالعه از فرآیندی استفاده شد که آن‌ها آن را «یادآوری غم» نامیدند، که وقتی از هر یک از شرکت‌کنندگان خواستند خود را به لحظاتی برگردانند که پس از مرگ عزیزشان بیشتر احساس تنهایی می‌،د، به نوعی تست استرس عاطفی تبدیل شد. در یک مکالمه 10 دقیقه ای در مورد آن تجربه، فشار خون سیستولیک شرکت کنندگان از سطح پایه آنها افزایش یافت. افرادی که دارای بالاترین سطح علائم غم و اندوه بودند، بیشترین افزایش را در فشار خون خود تجربه ،د. این نشان می دهد که یک واکنش عاطفی به از دست دادن می تواند بر قلب تأثیر بگذارد و می تواند به بیماری قلبی تبدیل شود و طول عمر فرد را به چالش بکشد.

مطالعه دوم در دانشگاه جورجیا، به رهبری پروفسور بازنشسته تونی مای، و منتشر شده در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی،2 به آنچه که مردم برای کنار آمدن با فقدان انجام می دهند نگاه کرد – بررسی ارتباط بین سوگ و پرنوشی. بر اساس گزارش مای،، 8.1 میلیون نفر در گرجستان بین سال‌های 2017 تا 2018 از دست دادن شریک زندگی خود را گزارش ،د. از حدود 1.7 میلیون نفری که گزارش ،د ،ات الکلی مصرف می‌کنند، 600000 نفر در گروه ،ات الکلی قرار می‌گیرند. مای، گفت: «این یکی از راه‌هایی است که مردم می‌توانند بر اثر قلب ش،ته بمیرند.

این نتایج مطالعه برای درمانگران، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، و دوستان و اعضای خانواده که با یکی از عزیزان بازمانده در دوران سوگ اولیه خود همراه هستند، چه چیزی را پیشنهاد می کند؟

1. تأثیر فیزیکی بالقوه فقدان بر سلامت فرد سوگوار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. یادآوری‌ها و کمک‌ها ممکن است برای اطمینان از برنامه‌ریزی و نگه‌داشتن قرارهای معاینه بهداشتی و برآورده شدن نیازهای تغذیه‌ای لازم باشد.

2. همانطور که در مطالعه آریزونا نشان داده شد، زمان یادآوری سوگ و بحث می تواند به ویژه استرس زا و آسیب پذیر باشد. تأثیر آن بر سلامت فرد ممکن است با حمایت و همراهی محبت آمیز دوستان و خانواده کاهش یابد.

3. حمایت از عزیزان داغدیده نیاز به تشویق “غرق شدن غم” شخص ندارد، بلکه باید غم و اندوه او را تجربه کند. پیشنهادهای پیاده‌روی یا قدم زدن در باغ، انتخاب‌های بهتری هستند.

پس از مرگ پدرم در 87 سالگی در سال 1999، روی میز او مقاله‌ای در رو،مه‌ای از سال 1917 از رو،مه زادگاهش پیدا کردم که در زمان مرگ پدربزرگم گزارش می‌داد که او بر اثر تب حصبه درگذشته است. با بررسی این بیماری، متوجه شدم که تب حصبه یک عفونت باکتریایی است که از طریق غذا یا آب آلوده منتشر می شود. این واقعیت با متاآنالیز بیش از 40 سال تحقیق در مورد رابطه بین غم و اندوه و تأثیر افسردگی آن بر سیستم ایمنی که توسط لیندزی نو، و مری فرانسیس اوکانر در سال 2019 انجام شد مطابقت دارد.3 پدربزرگ من به احتمال زیاد نه از یک قلب ش،ته بلکه به دلیل نقص سیستم ایمنی فوت کرده است.


منبع: https://www.psyc،logytoday.com/intl/blog/the-art-of-grieving/202307/dying-of-a-broken-heart