مشاور، روانشناس خوب بهترین مشاور، روانشناس پزشک خوب

مشاوران مؤثر می توانند به مشتریان خود در بهبود تنظیم مرزها و سایر اشکال بیان خود کمک کنند. این پیشرفت ها منجر به رشد بیشتر در سایر زمینه های رشد شخصی می شود. از طریق مراجعه به یک روانشناس ، ازدواج با کاهش این اجتناب می تواند بهبود یابد. زوج هایی که می توانند درمورد احساسات خود با یکدیگر صحبت کنند، اجازه می دهند صمیمیت شکوفا شود. امروزه ما از گذشته شلوغ تر هستیم، زیرا توجه ما از لحظه بیدار شدن از خواب تا لحظه خوابیدن كمتر به خودمان جلب مي شود.

برای تغییر مراجعانی که تمایلی به تغییر ندارند، خشمگین هستند و مقاومت می‌کنند، صبوری می‌کند و به آنها زمان بیشتری می‌دهد. یک دکتر روانشناس خوب هرگز مراجع را به خاطر تصمیمات اشتباهش سرزنش نمی‌کند. او را به خاطر انتخاب‌هایش قضاوت نمی‌کند و به خاطر حرف‌هایی که می‌زند به او حس بد بودن نمی‌دهد، تحقیر و تمسخر نمی‌کند و مانند والدین امرونهی نمی‌کند.

  • همچنین، پیشرفت مراجع باید برای او مشخص شود و روند تغییرات بررسی شود.
  • با انجام مصاحبه ، روانشناسان علاوه بر پاسخ سوالات مصاحبه ، به چگونگی ادای مطالب نیز آشنا می شوند و می توانند به مسائل مهمی دست یابند .
  • روانشناس خوب می‌تواند ریشه مشکل را شناسایی و به شیوه علمی و قدم به قدم شما را در حل مشکلات یاری کند.
  • پزشک قادر خواهد بود تا نیازهای فرد را ارزیابی کرده و انواع روانشناس متخصص و متناسب با زمینه مورد نظر را پیشنهاد دهد.
  • کورا دوستی داشت که می‌توانست روی‌ او حساب کند، خواهری که خاطرات کودکی مشترکی با او داشت.
  • بنابراین اگر به تدریج با پیشروی جلسات مشاوره به روانشناس خود شک کردید و دچار تردید در ادامه ی راه شدید ، حتما می بایست احساسات منفی خود را با روانشناس در میان بگذارید .

بهترین روانشناس ‌ها مهارت‌های بین فردی خوبی داشته و به دنبال افزایش سطح دانش و توانایی خود هستند. زندگی بسیاری از ما همواره با چالش‌هایی همراه است و مسائلی برای همه ما پیش می‌آید که حل آن‌ها در برخی مواقع برایمان غیرممکن است. تفاوتی ندارد که یک عزیز از دست داده باشیم یا احساس اضطراب بر ما غلبه کرده باشد؛ در هر حالت باید بدانیم هر مشکل غیرقابل حلی که زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده با مراجعه به بهترین روانشناس در دسترس و مشاوره گرفتن از او قابل حل خواهد بود. عدم همکاری بین شاخه‌های مختلف موجود در رشته‌ی روانشناسی، فقط مربوط به این حوزه نمی‌شود. بلکه در کشور ما به علت نابسامان بودن شرایط کاری، در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم اختلالاتی وجود دارد. مثلا در خیلی از مواقع می‌بینیم فردی‌که متخصص گوش و حلق و بینی است، دست به عمل زیبایی نیز می‌زند.

هیچ روانشناسی نتونسته باهاش ارتباط بگیره چون نمیتونه خود واقعیش رو نشون بده و توصیف کنه و فقط خودش می‌دونه چخبره. یک روانشناس حرفه ای هیچ گاه اجازه نمی دهد که حد ومرزها شکسته شود و چارچوب اهداف حرفه ای و درمانی را بشدت رعایت می کند.آنها فاصله شخصی را با بیمار حفظ کرده و بر اساس قوانین اخلاقی و حرفه ای هیچ گاه با بیمار روابط عاشقانه برقرار نمی کند. جای خوشحالی است که ما در جای جای تهران روانشناسان معروف و شایسته داریم که می توانند در چنین شرایطی آرامش را به ما هدیه کنند و اینجاست که نقش کلیدی این عزیزان در زندگی همه ی ما خودش را بیشتر نشان می دهد.

روانشناس کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

بسیاری از ما انسان‌ها در اعماق ذهن خود با مسائل بسیار خاصی درگیر هستیم. اغلب مسائل مربوط به وجودیت انسان، مرگ، چرخه‌ی حیات و … به سادگی برای ما قابل حل نیستند. بسیاری از افرادی که با این مسائل درگیر هستند، اغلب به پوچی می‌رسند و زندگی برایشان بی‌معنی می‌شوند. مشاوره با یک روانشناس خبره در تهران می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

تماس با ما

با دیدن لیست بزرگترین روانشناس ایران میتوانیم به تنوع و گستردگی روانشناسی پی ببریم. اساتید بزرگی در ایران علم روانشناسی را گسترس دادند و هرکدام در دوره خودشان خدمات زیادی را به بیماران ارائه کردند.در زیر نام چند تن ازبهترین و معروفترین روانشناسان بنام ایرانی را ذکر می کنیم. وسواس یکی از رایج‌ترین و در عین حال آزاردهنده‌ترین اختلالات روانی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد.

درمان ترس های  شدید (فوبیا) با کمک روانشناس

بسیاری از افراد که به روانشناس برای حل مشکلات ، ناهنجاری ها و اختلالات خود مراجعه می ‌کنند ، مدام در جامعه مورد قضاوت های بی رحمانه قرار گرفته‌ اند. با انجام مصاحبه بالینی می توان به اطلاعات مفید ، برای شناخت و ارزیابی بیماران دست یافت . به همین علت این روش نخستین روش ارزیابی می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ‌.

مثل روانشناس آموزشی که مکانش در مراکز آموزشی از قبیل آموزشگاهها، مدارس و دانشکده‌هاست. درکشورهای پیشرفته همانقدرکه روانشناس‌بالینی از جایگاه خوبی برخوردارست، روانشناسی در رشته‌های دیگر نیز، شغل و بستر مناسب برای کار دارد. یا از روانشناسان جنایی برای کمک‌به پلیس، نیروهایی‌که در تعقیب مجرمانند، در دادگاهها و زندان‌ها استفاده‌می‌شود. یا از روانسنجی و روان‌سنجانی که این رشته را مطالعه‌کرده‌اند، برای گرفتن آمار و تحقیقات استفاده‌می‌شود.