مطالعه دانمارکی نشان می دهد که افراد تراجنسیتی با خطر بیشتری برای خودکشی روبرو هستند




CNN

بر اساس یک مطالعه در سطح جمعیت در دانمارک، افرادی که خود را ترا،تی معرفی می کنند، در مقایسه با بقیه جمعیت، به طور قابل توجهی نسبت به سایر افراد اقدام به خودکشی و اقدام به خودکشی می کنند.

مطالعه بر روی بیش از 6.6 میلیون نفر نشان داد افرادی که ترنس شناسایی شدند، 7.7 برابر بیشتر از جمعیت دانمارک، اقدام به خودکشی و 3.5 برابر میزان مرگ و میر خودکشی داشتند.

در میان 3759 شرکت‌کننده در نظرسنجی که به‌،وان ترا،تی شناسایی شدند، بین سال‌های 1980 تا 2021، 92 اقدام به خودکشی و 12 مورد خودکشی صورت گرفت. با این حال، این اعداد احتمالاً تعداد قابل‌توجهی هستند، زیرا محققان می‌گویند سوابق مورد استفاده آنها همیشه هویت ،تی یک فرد را نشان نمی‌دهد.

نویسندگان از مطالعه، منتشر شد در مجله انجمن پزشکی آمریکا، دقت کنید که محدودیت هایی دارد. این فقط می‌تواند تعداد خودکشی‌ها را در میان افرادی که به دلیل مسائل پزشکی مرتبط با هویت ،تی از بیمارستان مراجعه کرده‌اند، شمارش کند و تنها می‌تواند تعداد افراد ترنس را که برای تغییر ،ت قانونی درخواست داده‌اند، ثبت کند. جزئیاتی در مورد چند درصد از جمعیت وجود ندارد.

این مطالعه همچنین دقیقاً مشخص نمی کند که چرا افراد ترنس با خطر بیشتری برای خودکشی روبرو هستند، اما محققان این نظریه را مطرح می کنند که بخشی از مشکل ممکن است «استرس اقلیت» باشد، که در آن افراد مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، مورد تبعیض قرار می گیرند، از نظر اجتماعی طرد می شوند یا با تعصب عمومی مواجه می شوند. انها چه ،، هستند. محققان می گویند کار قبلی نشان داده است که 60 درصد از ترا،تی ها در دانمارک مورد آزار و اذیت یا قلدری قرار گرفته اند و 30 درصد خشونت فیزیکی را تجربه کرده اند. افراد ترنس در دانمارک نیز گزارش می دهند که در تعاملات خود با سیستم مراقبت های بهداشتی با تبعیض مواجه می شوند.

محققان همچنین خاطرنشان ،د که این کار ممکن است وضعیت کشورهای دیگر را منع، نکند.

دکتر ملینا والدمدیر بالینی برنامه هویت ،تی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، می‌گوید که این نوع مطالعات بزرگ در ایالات متحده امکان‌پذیر نیست، زیرا این کشور اطلاعاتی در مورد گرایش ، و هویت ، در زمان مرگ جمع‌آوری نمی‌کند.

با این حال، والد در ایمیلی به CNN نوشت: «گزارش‌های افکار خودکشی، رفتارهای خودکشی، و خودآزاری غیرخودکشی (که اغلب با خطر بیشتری برای خودکشی همراه است) در بین افراد ترنس به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است. همچنین، ما می د،م که بسیاری از موارد مرتبط با خودکشی، مانند خطر ابتلا به اختلال افسردگی اساسی، تجربه ضربه روحی، طرد شدن از خانواده، انزوا، تبعیض و آزار و اذیت توسط اعضای جامعه ترنس با نرخ های نامتن،ی تجربه می شوند.

اخیر مطالعات در ایالات متحده نشان می‌دهد که 82 درصد از افرادی که خود را ترنس‌جندر معرفی می‌کنند، گفته‌اند که به خودکشی فکر کرده‌اند و 40 درصد اقدام به خودکشی کرده‌اند که بیشترین تعداد خودکشی را در میان جوانان ترنس دیده‌اند.

نظرسنجی ملی ایالات متحده در سال 2023 پروژه Trevor در مورد سلامت رو، جوانان LGBTQ دریافتند که بیش از نیمی از جوانان ترنس یا غیر دودویی در سال گذشته به طور جدی به خودکشی فکر کرده بودند. حدود 20 درصد در سال گذشته اقدام به خودکشی کرده بودند و از هر 5 جوان ترا،تی یا غیر دودویی که می خواستند به مراقبت دسترسی داشته باشند، 3 نفر قادر به دریافت آن نبودند.

والد خاطرنشان کرد که طرد شدن خانواده یک “استرس فوق العاده” است که “به طور قابل توجهی خطر خودکشی را افزایش می دهد.” او گفت که تجارب آزار و اذیت، سوء استفاده و تبعیض نیز می تواند افکار خودکشی را افزایش دهد.

کالین کوین، رئیس جوامع در شامل بهداشت، یک پلت فرم ناوبری مراقبتی که برای ارائه پیشنهادات به گروه های محروم و به حاشیه رانده شده مانند جامعه LGBTQ+ در ایالات متحده کار می کند، گفت که خطر خودکشی برای افراد ترنس طی چند سال گذشته افزایش یافته است زیرا قو،ن محدودکننده بیشتری معرفی شده است که بسیاری از آنها محدود کننده هستند. دسترسی به مراقبت های بهداشتی

او گفت: “ایالت هایی که قو،نی را برای محدود ، دسترسی به مراقبت های تایید کننده ،ت تصویب می کنند، تاثیر منفی بر جمعیت ترنس ما دارد.”

با این حال، شناسایی به ،وان ترا،تی یا غیر دودویی، به طور خودکار فرد را در معرض خطر خودکشی قرار نمی دهد. مطالعات اخیر نیز نشان می دهد دسترسی فوری به هورمون درم، تأیید کننده ،ت می تواند پریش،، افسردگی و افکار خودکشی را برای بزرگسالان ترنس کاهش دهد.

کوین می‌گوید که به‌،وان ،ی که برای اطمینان از دسترسی افراد ترنس‌جندر به مراقبت‌های پزشکی تأیید شده تلاش می‌کند، می‌داند که چنین مراقبت‌هایی چقدر می‌تواند برای کاهش خطر خودکشی مفید باشد. او گفت که افراد همچنین می توانند تفاوت بزرگی در حمایت از افرادی که ترا،تی هستند ایجاد کنند. تحقیق از مؤسسه ویلیامز UCLA، سازم، که در مورد جامعه LGBTQ+ تحقیق می‌کند، زم، که مردم از حمایت و پذیرش خانواده‌ها، همکاران و همک،ی‌ها برخوردار بودند، کاهش قابل توجهی در افکار خودکشی پیدا کرد.

کوین گفت: “فقط این راه نجات برای یک دوست ترنس بودن، دانستن اینکه آنها مورد محبت یا حمایت هستند، اینکه آنها یک دوست تایید کننده دارند که از آنها حمایت می کند و در کنار آنها خواهد بود، مهمترین چیز است.”

والد می‌گوید که متحدان جامعه ترنس نیز باید از لحاظ سیاسی مشارکت داشته باشند «به هر طریقی که به مخالفت با قو،ن ترنس هراسی کمک کند که هدف آن حذف اقدامات فراگیر از فضاهای اجتماعی یا ممنوع ، مراقبت‌های تأیید ،ت است» – که می‌تواند شامل سخنر، در جلسات هیئت مدیره مدرسه، تماس با قانونگذاران ایالتی و سایر فعالیت ها او گفت: «اتصال اتحاد به اقدام در فضای سیاسی کنونی ما بسیار مهم است.

والد گفت: “شخصاً، متحدان می توانند در زبان و رفتار خود فراگیری را تمرین کنند و اطمینان حاصل کنند که دیگران نیز همین کار را می کنند.” همچنین می‌تواند مفید باشد که از دوستان و خانواده‌های ترنس بپرسید که به آنها نزدیک‌ترین احساس را می‌کنند که از اعمال شما حمایت می‌کنند.

افرادی که به کمک نیاز دارند می توانند با کارشناسان 24 ساعته در این مرکز چت کنند 988 راه نجات خودکشی و بحران. مشاوران بحران پروژه Trevor هستند در میان چندین سازمان دیگر که می تو،د با شماره 1-866-488-7386 تماس بگیرید. برای اتصال از طریق پیام متنی یا چت آنلاین، START را به 678-678 پیامک کنید اینجا.


منبع: https://edition.cnn.com/2023/06/28/health/transgender-suicide-risk/index.html