مطالعه: یک رویکرد ترکیبی آموزش شناختی-فیزیکی ممکن است با افزایش سن، ذهن و بدن را بهبود بخشد


یک تمرین ،یبی شناختی و تن، اندام به بازگرداندن توانایی های توجه سالمندان به سطوح بزرگسالان جوان کمک می کند. (سایی پست):

یک مطالعه جدید نتایج امیدوارکننده ای را برای آمادگی جسم، ،یبی و مداخله شناختی طراحی شده برای افزایش انعطاف پذیری عصبی در افراد مسن نشان داد. با استفاده از یک بازی ویدئویی ضبط حرکت، به نظر می‌رسد که این مداخله کاهش توجه مرتبط با سن را اصلاح می‌کند. این یافته ها در مجله npj Aging منتشر شد.

با افزایش سن، توانایی های شناختی به طور طبیعی کاهش می یابد. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توان این کاهش را با تمرین کاهش داد. به ،وان مثال، مداخلات شناختی که از انعطاف پذیری عصبی استفاده می کنند، پتانسیل را در بهبود توانایی های شناختی افراد مسن نشان داده اند. علاوه بر این، مداخلات آمادگی جسم، برای بهبود توانایی‌های شناختی سالمندان و همچنین سلامت جسم، آنها یافت شده است. این الگوی یافته‌ها نشان می‌دهد که مداخله‌ای که هم شناخت و هم تن، اندام را ،یب می‌کند، ممکن است بیشترین مزایای شناختی را ارائه دهد.

Joaquin A. Anguera، نویسنده این مطالعه، مدیر بخش بالینی Neuroscape و دانشیار دانشگاه گفت: پیشینه من در واقع در حرکت شناسی است، و من همیشه برای انجام یک مطالعه آموزشی شناختی که شامل ورزش به صورت هدفمند بود، هیجان زده بودم. کالیفرنیا، سانفرانسیسکو “بعضی از مردم می خواهند به جای نشستن، تمرینات شناختی را در حین حرکت انجام دهند، و این واقعاً به ،وان امک، برای مزایای واقعی با توجه به داستان های حکایتی در مورد بازی هایی مانند “Dance Dance Revolution” صحبت می کند.

مطالعه:

آموزش یکپارچه شناختی و آمادگی جسم، توانایی های توجه را در سالمندان افزایش می دهد (npj پیری). از چکیده:

  • حفظ توانایی های توجه برای افراد مسن که انگیزه حفظ کیفیت زندگی خود را دارند، نگر، زیادی دارد. هم مداخلات شناختی و هم از مداخلات آمادگی جسم، در مطالعات مداخله ای برای ارزیابی حفظ و افزایش توانایی های توجه در سالمندان استفاده شده است، و تلفیق این رویکردها یک استراتژی قانع کننده برای تقویت سلامت شناختی و جسم، به شیوه ای با زمان و منابع موثر است. با این دیدگاه، ما یک بازی ویدئویی با حلقه بسته و ضبط حرکت (Body-Brain Trainer: BBT) ایجاد کردیم که خواسته‌های شناختی و فیزیکی بازیکن را در یک رویکرد یکپارچه تطبیق می‌دهد، بنابراین تجربه‌ای شخصی و منسجم در هر دو حوزه ایجاد می‌کند. افراد مسن‌تری که در دو ماه BBT شرکت ،د، هم در آمادگی جسم، (اندازه‌گیری‌های فشار خون و تعادل) و هم از نظر توجه (معیارهای رفتاری و عصبی توجه در یک تکلیف عملکرد مداوم) نتایجی فراتر از یک کنترل با انتظار، فعال و دارونما بهبود یافتند. گروه، با حفظ عملکرد توجه بهبود یافته 1 سال بعد مشهود شد. پس از آموزش، بهبود گروه BBT در مقیاس نتیجه توجه از سطوح عملکردی که توسط یک گروه 20 ساله آموزش ندیده به دست آمده بود فراتر رفت و نشان داد که تعادل سنی علامت عصبی توجه با افزایش سن کاهش می یابد: قدرت تتا فرونتال خط وسط. این یافته ها مزایای بالقوه یک پلت فرم آموزشی یکپارچه، شناختی-فیزیکی، حلقه بسته را به ،وان ابزاری قدرتمند برای افزایش شناختی و فیزیکی در افراد مسن نشان می دهد.

مطالعه در زمینه:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2022/12/01/study-a-combined-cognitive-physical-training-approach-may-enhance-both-mind-and-،y-as-we-age