معرفی اجزای سقف کوبیاکس ابعاد ستون در سقف کوبیاکس مرکزآهن | elitarchgroup

معرفی اجزای سقف کوبیاکس ابعاد ستون در سقف کوبیاکس مرکزآهن | elitarchgroup

همچنین باید بتن پوشش داده شود که برای این کار از مهار میلگردها بر روی اسپیسر استفاده می‌ کنند. یادتان باشد نمی‌ توانید از مصالحی مانند سنگ، موزاییک، آجر و موارد مشابه برای پوشش بتنی استفاده کنید و حتماً باید این کار را کاملاً اصولی انجام دهید. سقف کوبیاکس یکی از انواع سقف های مجوف شکل، با عملکرد دال بتنی دو طرفه می باشد که به دلیل مزایای آن در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. سقف کوبیاکس نوعی سقف سبک می باشد که گوی های پلاستیکی از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن داخل دال بتنی آن وجود دارد. گوی های کوبیاکس 100 درصد قابل بازیافت هستند و در حد فاصل آرماتوربندی های بالا و پایین به راحتی می توان آن ها را قرار داد.

  • بتن وزن سنگینی دارد که باعث محدودیت استفاده از آن در برخی پروژه ها نقشه اجرایی می شود.
  • عدم صرفه اقتصادی در پروژه‌های کوچک مقیاس را می‌توان از معایب دال کوبیاکس برشمرد.
  • حداقل ضخامت بتن پوشش که بین گوی‌های بالا و پایین قرار می‌گیرد ۵ سانتی‌متر است.
  • این نوع سقف ‌ها تا 20 درصد از مصرف مواد مضر برای محیط زیست را کاهش می‌ دهند.
  • این دانش از سال 1382 در اختیار ایران و تعدادی از کشورهای منطقه قرار گرفت.

پس از اجرای عملیات بتن ریزی، برای جلوگیری از فشار و بلند شدن کیج ها، بایستی به طرف شبکه مش پایین مهار شوند. سقف‌های وافل و کوبیاکس می‌توانند از جهات مختلفی باهم مقایسه شوند. این سقف‌ها از نظر عملکرد تقریباً عملکرد مشابهی دارند و از نظر اجرا می‌توان گفته که سقف‌های وافل هزینه کمتری داشته و نصب راحت‌تری دارند. از نظر بار مرده می‌توان گفت که سقف‌های وافل وضعیت بهتری دارند و بار مرده کمتری نسبت به سقف کوبیاکس دارد در حالی که کوبیاکس وزن بالاتری دارد.

کوبیاکس چیست؟

تنها باید دقت شود که در اطراف ستون ‌ها و دیوارهای برشی گوی قرار نگیرد، زیرا این قسمت ‌ها به شکل توپر اجرا می ‌شوند تا میزان مقاومت دال در برابر برش پانچی بیشتر شود. در این روش کارگران باید بعد از اتمام آرماتوربندی و نصب اسپیسرها، طبق نقشه های اجرایی، گوی ها را در جاهای مشخص شده قرار دهند. سپس آن ها را با سیم مفتول به شبکه مش تحتانی که از قبل نصب شده متصل می کنند. برای افزایش مقاومت دال، در برابر برش پانچ، لازم است در اطراف دیوارهای برشی و ستون ها، گوی های توپر قرار گیرد. سیستم‌های دال مجوف دو طرفه بتنی، از جدیدترین روش‌های اجرای سقف و کف سازه‌ای هستند. مزایای متعدد این سیستم‌ها، باعث گسترش به کارگیری آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری شده است.

نخاله ساختمانی- بخش اول- مدیریت بازیافت

5 – در زمان تکمیل فرآیند بتن ریزی، یوبوت در این فضا کاملا دفن و سطح فوقانی به شیوه سنتی تراز و صیقلی شده تحویل می گردد. 1 – تمام سطح دال بر روی سطح قالب با پوشش چوب (و یا سیستم های مشابه) پوشیده می شود. سپس میلگردهای زیرین دال در دو جهت عمود بر هم، طبق آنچه محاسبه شده است، قرار داده می شود.