نظرسنجی نشان می‌دهد سلامت روان کودکان در صدر فهرست نگرانی‌های والدین قرار دارد




CNN

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که چهل درصد از والدین آمریکایی «به شدت» یا «بسیار» نگران هستند که فرزندانشان در مقطعی با اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم کنند.

گزارش مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که سلامت روان بزرگترین نگر، در میان والدین است و پس از آن قلدری که 35 درصد از والدین را نگران می کند. این نگر، ها ترس از آدم ربایی، خطرات مواد مخدر و الکل، بارداری نوجوانان و به مشکل خوردن با پلیس را نادیده گرفت.

نگر، ها بر اساس نژاد، قومیت و سطح درآمد متفاوت است، به طوری که تقریباً از هر 10 والدین لاتین تبار و کم درآمد، 4 نفر و والدین سیاه پوست از هر 10 والدین می گویند که به شدت یا بسیار نگران هستند که فرزندانشان تیرباران شوند، در مقایسه با حدود 1 از هر 10 والدین پردرآمد. یا والدین سفید پوست

نزدیک به دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که پدر و مادر بودن حداقل تا حدودی سخت تر از آن چیزی است که آنها انتظار داشتند، حدود 41٪ می گویند که پدر و مادر بودن خسته کننده است و 29٪ می گویند که همه یا بیشتر اوقات استرس زا است.

گزارش برداشت یک نمونه ملی از 3757 والدین آمریکایی که فرزندانشان کمتر از 18 سال در سال 2022 بودند را به تصویر کشید.

کارشناسان می گویند مشکلات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

من می گویم در طول 10 سال گذشته، از زم، که به ،وان پزشک عمومی اطفال مشغول به کار بوده ام، تغییری هم در تعداد بیماران و هم در تعداد بیماران دیده ام. در تمام سنین که با اضطراب و افسردگی سروکار دارند. دکتر کاترین ویلیامسون، متخصص اطفال و سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا، گفت: نگر، والدین آنها در مورد این موضوع یک مسئله کلیدی است. حتی قبل از همه‌گیری، ما شاهد تعداد سرسام‌آوری از کودکان و نوجوانان بودیم که با مسائل مربوط به سلامت روان سر و کار داشتند و از زمان همه‌گیری به طور تصاعدی افزایش یافته است.

خودکشی تبدیل به دومین عامل مرگ و میر به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، در میان کودکان 10 تا 14 ساله در طول همه گیری کووید-19. مرتبط با سلامت روان مراجعه به اورژانس در میان نوجوانان 5 تا 11 و 12 تا 17 سال نیز به ترتیب 24 و 31 درصد افزایش یافت.

بسیاری از والدین هنگامی که فرزندانشان دارای مشکلات رو، هستند احساس درماندگی می کنند زیرا احساس نمی کنند برای ارائه حمایت در این زمینه آمادگی لازم را دارند.

«آنها قادر به تسکین نیستند [mental health issues] آلن سابی، درمانگر خانواده در مؤسسه خانواده در دانشگاه نورث وسترن، گفت: اگر با نمرات خود یا چیزهای دیگری که برای بچه‌ها سنتی‌تر به نظر می‌رسد مشکل دارند، تا آنجا که می‌توانند به آن رسیدگی کنند.

او گفت، والدینی که سعی می کنند “تمرین کنند و به احساسات خود نگاه کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند، اطلاعات مهمی در مورد آنچه برای فرزندشان بد یا خوب است به آنها می دهد.”

متخصصان اطفال می‌گویند وقتی صحبت از اضطراب و افسردگی در کودکان می‌شود، والدین می‌توانند به علائمی مانند کاهش علاقه یا لذت به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می‌بردند، اعتماد به نفس ضعیف و تغییرات در خلق و خو، اشتها یا خواب توجه کنند.

کارشناسان همچنین می گویند والدین باید میزان و محتوای شبکه های اجتماعی مصرفی فرزندشان را در نظر بگیرند، زیرا تحقیقات نشان داده است که می تواند تأثیرات منفی بر سلامت روان آنها داشته باشد.

اما، آنها می گویند، درک بیشتر والدین از اهمیت سلامت روان در کودکان گامی در جهت درست است.

من همیشه احساس می‌کردم که در میان جمعیتی که به آنها خدمت می‌کنم، مقاومت زیادی برای مراقبت از سلامت روان وجود داشته است. دکتر مگی اسمیل، متخصص اطفال در Stanford Medicine Children’s Health گفت و من واقعا خوشحالم که از زمان همه گیری کووید، حداقل مردم اکنون این را به ،وان یک نیاز بهداشتی بسیار کلیدی و مهم تشخیص می دهند.

اسمیل امیدوار است که «همه افرادی که با کودکان در تعامل هستند بتوانند از این مسائل آگاه باشند و احساس قدرت کنند که این کودکان را شناسایی کرده و از آنها حمایت کنند، و به آنها بگویند که به ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود بروند و ارزیابی کنند، درست مانند شما که اگر فرزندتان چنین است، ارزیابی کنید. سرفه یا تب یا عفونت گوش.»

تعداد والدینی که نگران خشونت با اسلحه هستند نشان دهنده این واقعیت است که اسلحه عامل اصلی مرگ و میر کودکان در ایالات متحده است. تحقیقات نشان داده است. از سال 2019 تا 2020، میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم 29.5 درصد افزایش یافته است – بیش از دو برابر افزایش نسبت به جمعیت عمومی.

«خشونت با اسلحه امروز یک خطر واقعی برای فرزندان ما است. ویلیامسون گفت: این هم کشته شدن توسط شخص دیگری و هم خودکشی در مواجهه با مشکلات سلامت رو، است که امروز شاهد آن هستیم.

این نظرسنجی نشان داد که والدین سیاهپوست، اسپ،ایی تبار و کم درآمد به احتمال زیاد نگران خشونت با اسلحه هستند، یافته ای که با جوامعی که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند مطابقت دارد. تحقیقات نشان داده است از سال 2018 تا 2021، میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان جوانان سیاه پوست دو برابر و در میان جوانان اسپ،ایی تبار 50 درصد افزایش یافته است. مطالعه دیگری پیدا کرد کودک، که در مناطق کم درآمد زندگی می کنند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سلاح گرم هستند.

قرار گرفتن مستقیم و غیرمستقیم در معرض خشونت با اسلحه می تواند به مشکلات سلامت روان کمک کند.

حتی اگر در جامعه خود صدای شلیک گلوله را بشنوند، صحبت بزرگسالان را می شنوند، راه های مختلفی وجود دارد که کودکان تحت تأثیر خشونت اسلحه قرار می گیرند و قرب، می شوند. و آنچه ما می بینیم تمام علائم اضطراب حتی در کوچکترین کودکان است. ما کودک، را با شکایات جسمی می بینیم – معده درد، سردرد. اسمیل گفت: آنها اختلال استرس پس از سانحه دارند.

ا،ر والدین در این نظرسنجی گفتند که فرزندپروری سخت‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتند و از منابع مختلف احساس قضاوت می‌کنند.

«یافته‌های این گزارش، به‌،وان یک متخصص اطفال و یک والدین، دقیقاً همان چیزی بود که انتظار دارید. اسمیل گفت: فرزندپروری سخت‌ترین کاری است که تا به حال انجام می‌دهید، و سطوح بسیار بالایی از استرس و خستگی وجود دارد، به خصوص در والدین کودکان ،دسال.

کارشناسان می گویند یکی از بهترین کارهایی که والدین می توانند انجام دهند این است که به والدین همکار خود تکیه کنند.

سابی گفت: «چالش اصلی والدین گاهی اوقات ماهیت مستقل ماست و بنابراین ما می‌خواهیم افرادی را پیدا کنیم که به آنها اعتماد داریم و به نوعی برای آسیب‌پذیرتر شدن و باز بودن با آنها تلاش می‌کنیم. “در جایی که نه فقط شما و فرزندتان، بلکه به نوعی گروهی از مردم هستند که با هم کار می کنند.”

متخصصان اطفال تاکید می کنند که هیچ والدینی کامل نیست و مهم ترین کاری که می تو،د انجام دهید این است که فقط در کنار فرزندتان باشید.

“ما می د،م که بهترین شانس برای یک کودک برای موفقیت و خوشحالی این است که حداقل یک نفر در زندگی خود داشته باشد که به آنها اعتقاد داشته باشد و از آنها حمایت کند. بنابراین من فکر می کنم برای والدین مهم است که بدانند چیزی به نام والدین کامل وجود ندارد، زیرا همه ما انسان هستیم و انسان ها ذاتاً ناقص هستند، اما این مشکلی ندارد.

او گفت، وظیفه والدین این است که “واقعا مطمئن شوند که می دانند چقدر مهم هستند و صدایی در این دنیا دارند.” هر کودکی مبارزات منحصر به فرد خود را خواهد داشت، چه از نظر تحصیلی، چه از نظر احساسی و چه از نظر جسمی. وظیفه ما کمک به آنها در مناطق است [where] آنها مبارزه می کنند، اما حتی بیشتر، به آنها کمک می کند تا نقاط قوت خود را بشناسند.”


منبع: https://edition.cnn.com/2023/01/31/health/mental-health-parenting-survey